Agentspoon Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) Jeg så faktisk for meg en modell der du har to valgmuligheter. 1. Endeløs scrolling Sidene utvides til å fylle hele bredden på skjermen din, og et helt kapittel lastes inn om gangen. Se for deg en åpnet rull, hvor hver side er hektet under hverandre uten mellomrom. Du bruker nedoverpilen eller et scrollehjul (eller fingeren for touch enheter) for å komme videre. 2. Blad i bokform Noen foretrekker at sidene er støpt i en fast posisjon, slik som i en papirutgave av en manga. Det innebærer null scrolling, og at bildet må være begrenset i høyden pga formatet på manga. Dette har jeg testet på flere serier med en 13,3" bærbar i 16:9 format, og resultatet var glimrende. Som med alternativ 1 er sidene forhåndslastet, slik at man går fram og tilbake umiddelbart med venste og høyre piltast. For de som har en skjerm eller enhet man kan snu på høykant, vil forholdet bli slik at man får plass til hele bredden og høyden, samt kontrollere på skjermen. Eksempel for iPad Ikke så dumt, eller hva? Bytte mellom de to modusene skjer ved et enkelt klikk. Endret 8. juni 2010 av Agentspoon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå