Neo88 Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 For noen måneder siden hadde det seg slik at jeg var veldig "keen" på å dra inn i militæret. Jeg har hatt gressallergi siden jeg var liten, men fikk legen til å lage et skriv som sa at det (dette var i fjord) ikke var noe veldig plage for meg. Det jeg lurer på er om dere tror det vil være mulig for meg å dra til legen på nytt, for så å si jeg har fått plager igjen? Vet mange kompiser slapp unna på sesjon pga allergi. Har søkt, og kommet inn i førstegangstjenesten som kystjeger, men nå har jeg nettop fått meg dame og det frister minimalt å dra bort et år. Lenke til kommentar
aafk Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Har det sånn jeg også. Jeg har også allergi, pollen-allergi. Har hatt det siden jeg var liten, men glemte å si noe om dette på intervjuet på sesjonen. Jeg skal ringe forsvaret ganske fort og høre med dem. Tror du bør gjøre det du også Endret 31. mai 2010 av aafk Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 En ting du skal vite er at den dagen du blir innkalt går du gjennom en sesjon en gang til ved oppmøte. Men hvis dere leser litt på mil.no står det at er det noe uoppklart kan man sende brev o.l til dem med ny info dersom det er drastiske endringer som de må ta høyde for. Btw de kan jo sende deg til Marinen Lenke til kommentar
Neo88 Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Skjønner. Kjipe greier ass! Men vil nesten tro at en må få legen til å sende inn noe som vertfall viser at du har allergi. Er et pluss hvis han kan sende med et skriv som sier det gir plager når en springer, osv.. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Jeg er litt i den motsatte enden å vil inn men har allergi. Burde jeg kanskje ordne meg et skriv fra legen å late som, om det ikke plager meg? Lenke til kommentar
Neo88 Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Tror nok du kan fikse det ganske greit. Når jeg var 17 var jeg keen på å gå inn i HJK, da fikk jeg avslag pga allergi. Gikk til legen og sa det ikke plaga meg, så skreiv han noe som jeg sendte inn.. Og noen uker etterpå fikk jeg brev som sa at sesjonskarakteren min var blitt oppgradert, og det var nå mulig å søke på HJK igjen.. Så lykke til:) Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Jeg er liksom "inne" men tviler på at jeg svarte på allergi under sesjon som var for noen år siden. Skal inn i august, kjipt om de på sessvollmoen sjekker det ut eller noe å plutselig blir jeg dimma. Ikke vet jeg. Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Er litt i samme situasjon som "Bobbylove". En karriere innenfor Forsvaret er noe jeg virkelig ønsker meg, men jeg vet at siden de tar inn relativt få folk for tiden, så er det kun de "beste" som kommer inn. Jeg vil ikke si at pollenallergien plager meg veldig mye, og tror i hvert fall ikke stridsevnen min skulle bli noe nedsatt pga. den. Hvordan er det å lyge litt, si at man ikke har det osv? Vil de finne det ut? Tar de noe blodprøver og lignende på sesjon? Evt. på rekruttskolen? Endret 31. mai 2010 av xWeeNx Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Og til trådstarter: dropp dama og kom deg inn i Forsvaret! Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) 80% av gangene vil dama(i så ung alder) forsvinne men vis du kommer inn som kystjeger vil det være med deg resten av livet /my tip Tror ikke pollen allergi har så mye å si 50% av norges befolkning har jo en eller annen pollen allergi nå mener jeg og tro ikke sikker selvsagt men leste at det var noe sånt, og det var ikke noe problem med allergien min i forhold til om jeg ble kalt inn til befalskolen sendte brev med hvilke medisin jeg brukte osv. ble kalt inn til fysiske tester på befalskolen allikevel. Tviler på at de tar tester skal de ta tester av flere tusen mennesker i en liten periode i året ville jo de aldri fått svar på kort tid. Som sagt tar de vekk folk med dvs. allergi problemer vedrørende pollen kutter man jo vekk noe rundt 50% av norsk ungdom. Endret 31. mai 2010 av Zimmerh 2 Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 De tar heller ingen allergitest ved innrykk så dere er safe så lenge dere ikke sier noe, for de har ikke tilgang til dine journaler Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Er litt i samme situasjon som "Bobbylove". En karriere innenfor Forsvaret er noe jeg virkelig ønsker meg, men jeg vet at siden de tar inn relativt få folk for tiden, så er det kun de "beste" som kommer inn. Jeg vil ikke si at pollenallergien plager meg veldig mye, og tror i hvert fall ikke stridsevnen min skulle bli noe nedsatt pga. den. Hvordan er det å lyge litt, si at man ikke har det osv? Vil de finne det ut? Tar de noe blodprøver og lignende på sesjon? Evt. på rekruttskolen? Om det plager deg litt i hverdagen kommer det antagelig til å plage deg mye mer i felt. Om du vil ut i en avdeling som er mye ute i felt kan du få problemer. Klarer du en uke ute i skogen med hard fysisk belastning uten å bli plaget av allergien? De små fysiske problemene man har i hverdagen blir gjerne en god del værre å takle i førstegangstjenesten, ihvertfall om man er i en litt fysisk krevende avdeling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå