Djevelen Marcus Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Hei, jeg har et problem som jeg hvet hvordan jeg skal løse men da må jeg legge ut 300k. Dette er så jeg kan koble xboxen min til min pc skjerm 22 tommer med en sån kabel. Men når jeg bare prøve hdmi så går det ikke derfor trenger jeg denne kabelen. Og den koster jo 300kr. Så jeg lurer på om det går an og ta hdmi i xboxen så i selve hdmien i pcen. også bruke ett eller annet program så jeg kan se det på pcen og gjøre det stor skjerm eller noe sånt. Dette ville ha hjelpt mye. Takk, Poikan Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 hva er en sånn kabel og hvorfor går det ikke? Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Det er en sånn kabel som er lik som den du tar i xboxen bare med hdmi i andre ennen eller noe sånt Og når jeg bare har hdmi så kommer det ikke noe bilde... og den kabelen funker. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 hvis du bruker en hdmi kabel på en skjerm med hdmi så skal det komme bilde(så lenge du viser riktig "kanal") på skjermen. for mer hjelp så må du nesten fortelle oss her hva slags skjerm du har. regner med det er en standard hdmi kabel, men kan jo godt være jeg tar feil da jeg aldri har sett bak på en xbox 360. og et siste lite hint, når du spør etter hjelp over internet vær så nøyaktig som du klarer, vis du lurer på hva en kabel eller tilkobling heter, prøv ålese en brukermanual eller let etter bilde av en i en nettbutikk så du kan bruke riktig ord. det er veldig vanskelig å vite hva en "sånn" er når man ikke kan se den... Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 det er ikke bare hdmi kabel med xbox pro siden de har gjort så det bare funnker med hdmi kabel i elite versonen bare... Så derfor lurere jeg om det går gjennom selve pcen som jeg sa.. Det er en simenes skjerm med hd, to hdmi utganger 1920x1080 .. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 så du har ikke standard hdmi på xboxen og du har ikke sånn kabel som du trenger for å koble den til en skjerm men du lurer på om den hdmi kabelen du har som er sånn derre sånn går å koble til pcen din siden den ikke gikk til skjermen din? så da har du en 20GB pro som er kjøpt før 2008? hvis det er HDMI inn på pcen og du har en HDMI kabel så skal det gå med riktig programvare. som antagligvis fulgte med kortet/pcen. et par enkle spørsmål for å se om jeg har gjettet riktig. 1. du har ikke standard hdmi til hdmi kabel? 2. du har en "xbox" til hdmi kontakt? 3. du får bilde på vanlige tver men ikke på pc skjermen? 4. pc skjermen har HDMI inn? og hvis du har mulighet, kan du være så snill å ta et bilde av tilkoblingene på pcen, skjermen og xboxen samt kabelen du bruker? og så poste det så det er mulig se her? Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Vell, bilder kan jeg poste imorra kanskje men pcen er kjøpt i 2009 og skjermen i 2010 .. Men vilke programware kan jeg bruke for og få dette til og funke? Pcen har: -Windows 7 ultimate 7600 build - &4 bit - 8Gbram -Intel core 2 quad - Nvidia Geforce Gt 220 (986MB) Jeg har en standar hdmi kabel men det er sånn at det er kabel som skal inn rett over hdmi ingangen på xboxen som de har gjort litt større på min verson og lavere så man "må" kjøpe en sån kobling for at det skal fuke og på vanelig tver bruker jeg scart istede. Pc skjermen har hdmi ja. Bra nok ? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Det skjermkortet har vel bare utganger ingen inganger... Så du må da ha en annen hdmi inngang på pcen for at det skal funke. Har du forsøkt å koble xboxen til tven å sette den opp for HDMI i innstillingene, så koble den til skjermen din med HDMI? Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Kan se om det funker Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Det funka desverre ikke, Men! Som vaneligst hvis jeg bytter til hdmi ingang uten at noe er i den så kommer det meldig om at ikke noe signaler og sånt siden ingenting er koblet til, men nå kom det bare en svart skjerm som var der helt til jeg skrudde xboxen av igjen.. så da har du en 20GB pro som er kjøpt før 2008? Nei den har 60gb og trur jeg at den er kjøpt like før jul eller etter jul 2008 Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 For meg høres det da ut som feil på kabelen. Eventuelt feil på inngangen på skjermen eller utgangen på xboxen... Jeg har iallefall ikke flere alternativ til deg for øyeblikket. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Her er noen alternativer: http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_xbox360_TV.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå