tienng Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Hallo! Har nettopp satt sammen en pc. Det gikk fint, helt til jeg fant ut at temp. var altfor høyt. Dette er maskinen min: HK: Abit NF7-S v2.0 CPU: AMD XP athlon 2500+ Ram: 1x512 mb Twinmos m/winbond Skjermkort: ATI, Sapphire Radeon 9500 pro atlantis, 128 ddr-ram HDD: Maxtor 120gb, Seagate 60gb DVD og cd brenner Kabinett: Chieftec Big tower CPU-kjøler: Swiftech462plus Vifter: Papst 80mm (26 db, ca. 56 kubikk meter/time) + 2 stk 80 mm Enermax med viftestyring Jeg gjorde det slik at den ene blåser ut og den andre suger inn! Er dette en god løsning? Tempen til CPU-en var på 40 da 'jeg startet maskinen, etterhvert økt den til 52 og ble der, uten at jeg kjøre noe prog. som helst. Det jeg lurer på er om dette er normalt. Eller skal den være mye lavere! Med tanke på at jeg har nokså bra kjøleløsning! Hva kan gjøres for å få ned tempen? Bare hyggelig om dere gidder å komme med ideer/forslag til meg Mvh TTN Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Hadde på kjøplepasta på? hvaslags prog. bruker du til å måle tempen? Lenke til kommentar
tienng Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 Jo da du, jeg hadde på med AS-3, tynt lag på CPU -core! TTN Lenke til kommentar
tienng Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 Hadde på kjøplepasta på? hvaslags prog. bruker du til å måle tempen? Jeg brukt Hardware Monitor og ett prog. til som var med da jeg kjøpte HK. TTN Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Hørtes merkelig ut! er kjøleribba varm når du tar på den? Lenke til kommentar
tienng Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 Egentlig! JEg har ikke tatt på den! Men kjenner at varmlufter stigoppover! Har du noe anelse hva kan det være? TTN Lenke til kommentar
Electron Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 dårlig kontakt mellom cpu og kjøler? demonter kjøleren igjen, å se om du har fått et "avtrykk" av kjølepastaen på kjøleren. har du ikke det, er det ikke kontakt mellom de to. (cpu og kjøler) -Electron Lenke til kommentar
tienng Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 dårlig kontakt mellom cpu og kjøler? demonter kjøleren igjen, å se om du har fått et "avtrykk" av kjølepastaen på kjøleren. har du ikke det, er det ikke kontakt mellom de to. (cpu og kjøler) -Electron Hei du! Der sa du noe viktig! Jo, jeg glemte å fortelle dere at jeg hadde på AS-3 både på kjøleren og CPU-en, så demontere jeg og fikk tørket vekk AS-3 som er på kjøleren, men kunne ikke se noe "avtrykk"! Det som jeg er redd for, er at når jeg skru fast, redd for den skal ta knekken på CPU-coren. Siden denne kjøleren er ikke akkurat noe lettvekt, den veier hele 600g. TTN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå