Gå til innhold

Skogtur med hund i "ulveområdet"

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ny her inne og jeg visste ikke helt om jeg skulle plassere tråden her inne eller under dyrehold. Føler at den passer mer under Jakt og Fiske.

Jeg har tenkt meg en liten tur ut i skogen med en venn hvor vi har tenkt til å fiske, grille og overnatte. Jeg har også tenkt til å ta med hunden, så den får litt frisk luft og oppleve naturen, noe den har godt av da jeg ikke synes familien er flink nok til å lufte ho ordentlig.

Det er en blandingshund, elgehund og border collie. Jeg er litt usikker på alder men ho ble født i vinter. Slik som jeg har forstått det så trenger de hundene endel trening og ho hadde bare hatt godt av å komme seg ut litt.

Men ho liker ikke å kjøre bil, da begynner hun å sikle og pipe, så er begrenset til Østfold området, og det er derfor jeg har kommet hit. Jeg har lest at det er mye ulver i Østfold-området og spesielt rundt Oppsjø hvor jeg hadde planlagt å dra. Når det er sagt så sier internett at det er mye Ulv i hele Østfold, så jeg vet ikke hvor det er "trygt" å dra med hunden.

Så jeg spør dere litt mer erfarne her inne, hva jeg bør ta hensyn til. Burde jeg dra et annet sted eller er det ikke så farlig at det er/eller har vært ulv i området?

Og hvis det er noen andre Østfoldinger her inne, har dere noen bra camping steder hvor man kan fiske litt og ta med hunden på en liten tur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...