Gå til innhold

Fotballagent

Anbefalte innlegg

Hei, eg er en gut på 16 år, som ser på jobb som fotballagent som interessant.

Har mange spørsmål i grunn, kan ta dei mest generelle først.

- Kva slags utdanning?

- Kor kan ein bli fotballagent, og kva må ein gjennomføre?

- Kva innebærer det?

Forventer ikkje det berre handlar om å sjå kampar sjølvsagt, men kva er liksom det dagligdagse arbeidet til en agent?

Og ellers forklaringer rundt systemet.. arbeidsgiver osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du, som fotball agent, har som oppgave å ta seg av alt det buisness relaterte i dine klienters karriere. Det innebærer promotering, kontraktsforhandlinger, skatt, osv. Du burde derfor ha erfaring innen for økonomi, jus, og markedsføring. Gode forhandlings- og kommunikasjonsegenskaper er også viktig. Du må være motivert, og være villig til å jobbe lange netter, samt være tilgjenglig på kort varsel. Det er viktig for fotballagenter å være oppdatert på trender innenfor sporten. Andre evner en agent må ha er

multitasking. Du vil som regel ha mer enn en klient samtidig.

Det er vanskelig å si hvilke utdanning du burde velge, ettersom agenter må ha erfaring innenfor så mange felt. Men, jeg vet i hvert fall at mange i yrket er utdannet advokat.

Jeg vil anbefale deg å ringe et agentbyrå. Hør med de hva som skal til, og hvilke utdanning du burde velge. Prøv å få ut så mye informasjon som mulig. Det er et tøft yrke, og er det er hard konkurranse om plassene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...