arnold_layne Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Mange flotte bilder her. Liker spesielt godt nr 2. Nydelige duse farger. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg liker virkelig de vakre bildene du tar. Duse, fine farger, med perfekt fokus og dof. Bra jobba! Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Gårdagens var pent! Helt enig! Det første likte jeg også. Passet veldig bra med 1:1 formatet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Herlig sykkel og utøkte blomster. Regner med at du lufter Panasonic'en en dag også? Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Mange takk alle sammen! Idag blir det kanske ingen bild (vi får se), men imorgen er det fototreff i Sverresborg (Trondheim) og då regner jeg med at det blir noe jeg kan poste. Tom, Panasonic G1 har jeg solgt. Jeg ble dessverre aldri venn med den. Når det alltid sluttet med at jeg tok med 5D istedet (til og med då vi skulle dra på skitur) forsto jeg at det var dags at selge G1. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Tom, Panasonic G1 har jeg solgt. Jeg ble dessverre aldri venn med den. Når det alltid sluttet med at jeg tok med 5D istedet (til og med då vi skulle dra på skitur) forsto jeg at det var dags at selge G1. Det er alltid bedre å selge unna enn å la kameraet samle støv hjemme. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 50mm f/1,2 Not bad. Ja, jeg har noen gode objektiver. Kjöpte brukt för priserna gikk opp ifjor. Jeg har en egen firma (ikke fotorelatert) som nesten ikke har noen utgifter, så jeg har brukt en del av disse pengene til å unne meg fotoutstyr av höy kvalitet istedet. Tom, Panasonic G1 har jeg solgt. Jeg ble dessverre aldri venn med den. Når det alltid sluttet med at jeg tok med 5D istedet (til og med då vi skulle dra på skitur) forsto jeg at det var dags at selge G1. Det er alltid bedre å selge unna enn å la kameraet samle støv hjemme. Enig. Jeg tror en del av problemet var at G1 nesten er like stor som 450D. Såg at du har en GF1. Den passer nok bedre som andrekamera, men jeg skal vente å se hva som kommer. Det er mye intressant på gang nå. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Dag 4: Det ble visst et bilde idag. Solen kom fram, så jeg gikk bakom husen her. Jeg tenkte at det skulle bli SÅ stilig med fokus på planten i forgrunnen, men nå merker jeg at öyet drar til tredet som ikke er i fokus, så det fungerer ikke så bra. Ja, ja det er jo i alle fall pent lys. EXIF: 35mm, f/1.4, 1/500, ISO 100. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Alltid spennende å følge med på trådene dine - likte spesielt den sarte stemningen 2. juni og sykkelen den 3. Kanskje treet også skulle vært i fokus, men jeg likte bildet - blikket og tankene vandrer. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Dag 4: Den så da eventyrlig ut...tror det er Strutsevinge (Matteuccia Struthiopteris)du har fått med i bildet der. Veldig god å spise toppene tidligere på våren, dampkokt med litt smør. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Enig. Jeg tror en del av problemet var at G1 nesten er like stor som 450D. Såg at du har en GF1. Den passer nok bedre som andrekamera, men jeg skal vente å se hva som kommer. Det er mye intressant på gang nå. GF-1 er klart mindre enn en 450D, og med 20mm f/1.7 blir det som en mellomstor kompakt. Jeg tenkte at det skulle bli SÅ stilig med fokus på planten i forgrunnen, men nå merker jeg at öyet drar til tredet som ikke er i fokus, så det fungerer ikke så bra. Ja, ja det er jo i alle fall pent lys. Uansett et flott bilde. Tror det måtte bli slik som det er, eller så måtte mer eller mindre alt være i fokus. Og da er det mulig at det hadde blitt litt masete? Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Alltid spennende å følge med på trådene dine - likte spesielt den sarte stemningen 2. juni og sykkelen den 3. Kanskje treet også skulle vært i fokus, men jeg likte bildet - blikket og tankene vandrer. Takker! Jeg likte din humortråd ifjor. Deltar du i år også? Jeg har visst misset din tråd. Skal sjekke imorgen. Dag 4: Den så da eventyrlig ut...tror det er Strutsevinge (Matteuccia Struthiopteris)du har fått med i bildet der. Veldig god å spise toppene tidligere på våren, dampkokt med litt smør. Takk Randi! Intressant. Hva er generellt norskt navn for den typen av planter? I Sverige sier man "ormbunke". Håper du blir med imorgen! Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Du skrev medan jeg svarte Trondster og Randi. Enig. Jeg tror en del av problemet var at G1 nesten er like stor som 450D. Såg at du har en GF1. Den passer nok bedre som andrekamera, men jeg skal vente å se hva som kommer. Det er mye intressant på gang nå. GF-1 er klart mindre enn en 450D, og med 20mm f/1.7 blir det som en mellomstor kompakt. Det höres bra ut. Er du fornöjd? Dine bilder ser veldig bra ut, men det er nok ikke bare grunnet kameraen. Uansett et flott bilde. Tror det måtte bli slik som det er, eller så måtte mer eller mindre alt være i fokus. Og da er det mulig at det hadde blitt litt masete? Takk! Ja, jeg har noen varianter med större skerpedyp, men disse ble rotete og "vardaglige". Når tredet ikke er skarpt ser bildet litt mer intressant og "mystisk" ut. Endret 4. juni 2010 av HelenaN Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Nei den bregnen er ikke ormbunke/ormetelg, det er strutsevinge tror jeg. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Aha, jag trodde att ormbunke var ett gruppnamn for mange typer av liknende planter. Takk! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Det höres bra ut. Er du fornöjd? Dine bilder ser veldig bra ut, men det er nok ikke bare grunnet kameraen. Det er nok kameraet, jeg suger på å ta bilder Jeg er meget fornøyd - det eneste negative er en særdeles elendig manual. Takk! Ja, jeg har noen varianter med större skerpedyp, men disse ble rotete og "vardaglige". Når tredet ikke er skarpt ser bildet litt mer intressant og "mystisk" ut. Det var det jeg var redd for. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Dagens er vakker, som alltid fra ditt blikk. Men det ser da virkelig ikke ut som det jeg forbinder med trøndernatur, med disse strutsevingene... Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Takk Bykatt! Dag 5: Det var fototreff i Trondheim (Sverresborg og Baklidammen). EXIF: 50mm, f/3.5, 1/60, ISO 100. Det var vanskelig å velge, så her er noen fler: Det finns fler i fototrefftråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1234944 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå