Runningback Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Vet ikke om denne er i riktig tråd men, jeg kjører på. Jeg har nå hatt 2 bærbare datamskiner, begge var fra acer. La meg forklare det første problemet med dette useriøse dritt firmaet. I 2008 kjøpte jeg en Aspire 5920g. Denne opplevde jeg problemer med. Kjølinga var forferdelig, så da var det inn på reperasjon, etter å ha pratet med acer i 2 uker, om at dette var en garanti sak så fikk jeg enedlig godkjent reperasjonen. Jeg sendte inn laptopen, det tok 2 og en halv måned før jeg fikk den tilbake. Og med en gang jeg fikk den igjen, så var den like ille, om ikke værre. Jeg tok kontakt med acer igjen, og denne gangen gikk det vel noen dager før reperasjonen ble utført. Da bestemte de seg for å bytte CPU vifta. PCn ble sendt i retur, og de mente pcn var testet og OK. Men det var den ikke, temperaturene gikk opp i 90-100 grader. Så da var det inn på service igjen. Jeg fikk den tilbake igjen, og da var den heller ikke fikset. Grunnet dette hevet jeg kjøpet. Etter noen uker med litt krangling så fikk jeg endelig pengene tilbake. Med pengene jeg fikk tilbake bestemte jeg meg for å kjøpe en ny laptop, denne var også i fra acer. Jeg mottok pcn, den virket helt fint, i nesten et helt år. Før den i april ble ødelagt. Da var det skjermen, vistnok skjermen som ikke hadde noe lys. Så da var det inn på service. Jeg tok kontakt med acer, og det tok 3 uker før jeg fikk godkjent reperasjonen. Jeg sendte den inn i april, og fikk den tilbake idag. Det fulgte med en lapp der det står " Byttet inverter og lcd kabel. testet OK " Dette kan umulig stemme. PCn er LANGT ifra OK. Den er helt det samme, ingen reaksjon på skjermen. Fortsatt like mørk. Hva skal jeg gjøre nå, ta kontakt med acer og sende den inn igjen? Slik at de bare kan herpe den enda mer? hmm, nei. Nå har jeg fått nok av acer. Tenkte jeg skulle dele dette med dere før du evt går inn på tanken av et kjøp. Flere som har ELENDIGE erfaringer med acer? 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Du har utvilsomt hatt maskimalt uflaks med dine Acer maskiner ang. kvalitet. Det som er litt håreisende er at support har brukt så lang tid på å prøve og fikse problemet, det er jo elendig service. Jeg har dog inntrykk av at de fleste som har Acer her inne er rimelig fornøyd med sine maskiner kvalitetsmessig, noen er endog strålende fornøyd. Selv så plukker jeg stadig vekk på Acer maskiner og må si at jeg også er godt fornøyd med kvaliteten på disse. Når det er sagt så skal jo ikke Acer være best på kvalitet. Kvalitet koster penger og dette gjenspeiler seg i prisene hvis man ser på de merkene som ligger på øverste hylle kvalitetsmessig. Etter det jeg har lest så er det Asus som er den mest holdbare maskinen på markedet.(Maskinene fra Clevo var ikke med i den testen jeg leste og de skal jo også være ekstremt gode.) Toshiba,Lenovo og Dell får skryt for veldig bra service. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå