NextoN Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Hei. Jeg kom fra thailand fra ferie og fikk vite på flyet at vi ikke kunne forsette videre til norge fordi det var en askesky som blokkerte for flyene. Tok oss en uke å komme oss hjem igjen, har sendt inn mail til KLM men dette er da en måned siden. Føler at det er totalt useriøst å sende en mail om refundsjon, det vil jo ta fler måneder med denne trege kommunikasjonen. Er snakk om 12 000,- NOK totalt for hotell og overlevelse. Noen som har noen forslag til å få fortgang i saken? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Send kravet til myndighetene på Island Nei, de har vel ikke råd til å betale uansett. Men fra spøk til alvor; Ring dem... Da blir de tvunget til å gi en eller annen tilbakemelding der og da i stedet for at du må vente flere uker på svar på en e-post. Skjer det ikke noe etter telefonsamtalen, kan du skriftlig gi de en frist til å refundere pengene innen to uker, før du tar saken videre. Vær høflig og saklig i e-postene, og fremlegg saken og fakta på en ryddig og oversiktelig måte. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Hadde du noen form for reiseforsikring ? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Hvor mange krav som dine tror du KLM må behandle i disse dager? Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Har snakket med forsikringselskapet, de skal betale hvis ikke flyselskapet betaler. Er ifølge KLM i underkant av 400 000 personer som venter kundebehandling. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Yes, nettopp. Da er 1 måned ikke altfor lenge, la oss si at selskapet fikser opp for 1000 kunder pr dag, så tar det litt over 1 år om de holder på 7 dager i uken. Og halvannen måned om de tar 10 000 pr dag (69 kunder i minuttet ved tolvtimersdag). Men bra å vite at du vil få pengene dine uansett . Endret 1. juni 2010 av Alastor Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Nå har jeg sendt dokumentene til KLM. Får refundert alt. Men er det også mulig at jeg kan få dekket tapt arbeidsinntekt? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Hva har du tapt da? Dokumentert. Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 5. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) Har tapt en uke jeg kunne/skulle vært på jobb da jeg ble sittende fast. Kan dokumentere dette. Endret 5. juli 2010 av NextoN Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 Ja da har jeg fått svar fra KLM, etter litt googling så ser det ut som flyselskapene prøver å snike unna. Fikk følgende svar på mitt krav fra 12000,- fra KLM: "As a gesture of goodwill, but without acknowledging any liability, we would like to offer you the reimbursement of these costs for your first night to the value of EUR 150 (NOK 1,205) and I have therefore arranged for this amount to be credited to your bank account. Please allow 10-14 working days for this to appear in your account." Er det nå jeg kan klage til flyklagenemda? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Nei, du må klage til selskapet.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Fikk ikke 5 oere fra BA...... Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Huff ser ut som de halter vekk med en brukket fot og alikevell slipper unna. Har sendt et klagebrev til de, får se om jeg får svar på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå