Gå til innhold

Askesky, refundering, KLM

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kom fra thailand fra ferie og fikk vite på flyet at vi ikke kunne forsette videre til norge fordi det var en askesky som blokkerte for flyene.

Tok oss en uke å komme oss hjem igjen, har sendt inn mail til KLM men dette er da en måned siden.

Føler at det er totalt useriøst å sende en mail om refundsjon, det vil jo ta fler måneder med denne trege kommunikasjonen. Er snakk om 12 000,- NOK totalt for hotell og overlevelse.

Noen som har noen forslag til å få fortgang i saken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Send kravet til myndighetene på Island :p Nei, de har vel ikke råd til å betale uansett.

Men fra spøk til alvor; Ring dem... Da blir de tvunget til å gi en eller annen tilbakemelding der og da i stedet for at du må vente flere uker på svar på en e-post.

Skjer det ikke noe etter telefonsamtalen, kan du skriftlig gi de en frist til å refundere pengene innen to uker, før du tar saken videre. Vær høflig og saklig i e-postene, og fremlegg saken og fakta på en ryddig og oversiktelig måte.

Lenke til kommentar

Yes, nettopp. Da er 1 måned ikke altfor lenge, la oss si at selskapet fikser opp for 1000 kunder pr dag, så tar det litt over 1 år om de holder på 7 dager i uken.

Og halvannen måned om de tar 10 000 pr dag (69 kunder i minuttet ved tolvtimersdag).

Men bra å vite at du vil få pengene dine uansett :).

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ja da har jeg fått svar fra KLM, etter litt googling så ser det ut som flyselskapene prøver å snike unna. Fikk følgende svar på mitt krav fra 12000,- fra KLM:

"As a gesture of goodwill, but without acknowledging any liability, we would like to offer you the reimbursement of these costs for your first night to the value of EUR 150 (NOK 1,205) and I have therefore arranged for this amount to be credited to your bank account.

Please allow 10-14 working days for this to appear in your account."

Er det nå jeg kan klage til flyklagenemda?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...