dinosauren Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Hei Mine Koss porta pro hodetelefoner ble ødelagt her om dagen. Ved minijacken var det et brudd. Jeg kuttet av minijacken, og fant noen gamle hodetelefoner der jeg kuttet ledningen. Så nå står jeg med to ender av hodetelefon ledninger. Ene enden går til minijack, andre til hodetelefonene. Men problemet er at hver ende har to ledninger, en til høyre og en til venstre side. Men inni i hver av disse ledningene igjen så er det en ledning til, gjerne med fargekode. Hvordan skal jeg koble disse sammen for at hodetelefonene mine skal fungere? Og nei, garantien dekker ikke ledningsbrudd, så kan ikke gå til butikken. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 du har to ledere til vær side da, "pluss og minus" kan du vel kalle det da. for å finne ut hvordan et er koblet så må du mest åpne pluggen som var på før og feste likt på ny plugg. Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 http://www.youtube.com/watch?v=dNaCP3Ala7c&feature=player_embedded Skjønner ikke helt hva du preiker om, men fant denne her. Det ene jeg sliter med nå er å få vekk isolasjonene på kossledningene. Det er nemlig isolasjon som er malt på, og vanskelig å få vekk uten å ødelegge ledningene. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 http://www.youtube.com/watch?v=dNaCP3Ala7c&feature=player_embedded Skjønner ikke helt hva du preiker om, men fant denne her. Det ene jeg sliter med nå er å få vekk isolasjonene på kossledningene. Det er nemlig isolasjon som er malt på, og vanskelig å få vekk uten å ødelegge ledningene. Du får kjøpt tang til å skrelle slikt på biltema, eventuelt så kan du jo brenne den av. Han på videoen hadde forresten dårlig loddeteknikk, vis det perler seg er ikke lederen du lodder på varm nok. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Beste måten å fjerne påmalt isolasjon er lighter, men pass på så du ikke brenner for lenge for da brenner ledningen og blir sprø og knekker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå