Gå til innhold

Tollvesenet "saboterer" enkelte spillforsendelser fra utlandet?


Anbefalte innlegg

På meg virker disse historiene som det er et bevisst spill fra tollerne/posten.

 

Min historie: Bestillte diverse fra en svensk nettbutikk til en verdi av ca 1500,-. Fikk brev om å dokumentere verdi, personnummer og fandens oldemor. Gjorde som forlangt, fikk pakken og ble avkrevd et "lagerleie-gebyr". Vel hjemme åpnet jeg plastlomma, og der lå pakkseddelen med de korrekte tallene. Tyveri kaller jeg dette, i beste fall udugelighet. Vel, uansett så leste jeg på et forum om flere som hadde opplevd akkurat det samme ved bestilling fra samme nettbutikk. Jeg tror de siler ut brev og pakker fra bestemte avsendere og kanskje til bestemte mottakere ut fra en eller annen "ranking" og legger dette til side for senere behandling. I mitt tilfelle vet jeg ikke hvorfor jeg måtte dokumentere verdi, eneste må vel være å kunne avkreve lagerleie og generere flere inntekter til sine eiere :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

samtlige ganger jeg har måtte sende inn dokumentasjon har den samme dokumentasjonen vært vedlagt klistret på i plastlomme så tilgjengelig for akkurat fortolling samt speditør.

i håp om at dette skal speede opp fortolling etc, er noe jeg altid ber avsender gjøre, men er jo vanskelig åpne den plastlommen se inni vet du...

Lenke til kommentar

Phyx:

Hadde de varen på lager når du bestilte? Jeg sjekker alltid det veldig nøye.

 

Jeg har også ventet ekstra lenge (4 uker eller mer) på varer som er rett rundt hjørnet til lageret på play.com. Men det annser jeg som normalt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Phyx:

Hadde de varen på lager når du bestilte? Jeg sjekker alltid det veldig nøye.

 

Jeg har også ventet ekstra lenge (4 uker eller mer) på varer som er rett rundt hjørnet til lageret på play.com. Men det annser jeg som normalt.

Ja, varene ble sendt dagen etter min bestilling. Så fra utsendt dato til den kom til meg var nesten 4 uker.
Lenke til kommentar

Transportstreikerne sperrer også tilgang til omlastingssentraler slik at de som ikke er i streik ikke får hentet ut varer uansett.

 

For et land :p

 

Så får de den ekstra femmeren sin i timen, og til neste år permitteres de ansatte som har lavest ansiennitet på grunn av de økte omkostningene.

 

Smarte folk. Kanskje derfor de kjører lastebil.

Lenke til kommentar

At de stopper alt, det er nytt. Før så gikk de fleste sendingene som hadde verdi under 200kr rett igjennom uten problemer. De sendingene som ble stoppet for kontroll tok rundt en uke ekstra, ikke 2-5 uker som idag.

 

Etter mange år med privat import sitter jeg igjen med samme erfaring som deg.

 

Jeg har kontaktet postens kundeservice, men de kunne ikke svare meg på hva som skaper forsinkelser på utvalgte pakker uten et sendingsnummer.

Min mail til posten var på et generelt grunnlag og de forsendelsene jeg venter på for øyeblikket kommer fra en nettbutikk som ikke oppgir sendingsnummer (ikke det jeg kan se ihvertfall)....blæh, dead end

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...