madammim Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 På meg virker disse historiene som det er et bevisst spill fra tollerne/posten. Min historie: Bestillte diverse fra en svensk nettbutikk til en verdi av ca 1500,-. Fikk brev om å dokumentere verdi, personnummer og fandens oldemor. Gjorde som forlangt, fikk pakken og ble avkrevd et "lagerleie-gebyr". Vel hjemme åpnet jeg plastlomma, og der lå pakkseddelen med de korrekte tallene. Tyveri kaller jeg dette, i beste fall udugelighet. Vel, uansett så leste jeg på et forum om flere som hadde opplevd akkurat det samme ved bestilling fra samme nettbutikk. Jeg tror de siler ut brev og pakker fra bestemte avsendere og kanskje til bestemte mottakere ut fra en eller annen "ranking" og legger dette til side for senere behandling. I mitt tilfelle vet jeg ikke hvorfor jeg måtte dokumentere verdi, eneste må vel være å kunne avkreve lagerleie og generere flere inntekter til sine eiere Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 samtlige ganger jeg har måtte sende inn dokumentasjon har den samme dokumentasjonen vært vedlagt klistret på i plastlomme så tilgjengelig for akkurat fortolling samt speditør. i håp om at dette skal speede opp fortolling etc, er noe jeg altid ber avsender gjøre, men er jo vanskelig åpne den plastlommen se inni vet du... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Phyx: Hadde de varen på lager når du bestilte? Jeg sjekker alltid det veldig nøye. Jeg har også ventet ekstra lenge (4 uker eller mer) på varer som er rett rundt hjørnet til lageret på play.com. Men det annser jeg som normalt. Endret 2. juni 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Phyx: Hadde de varen på lager når du bestilte? Jeg sjekker alltid det veldig nøye. Jeg har også ventet ekstra lenge (4 uker eller mer) på varer som er rett rundt hjørnet til lageret på play.com. Men det annser jeg som normalt. Ja, varene ble sendt dagen etter min bestilling. Så fra utsendt dato til den kom til meg var nesten 4 uker. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Korreksjon, varen var klar til sending dagen etter. Ikke nødvendigvis det samme som at de ble sendt. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Mulig det. Men faktum var at etter 20 dager fikk jeg sendt inn skjema der jeg søkte om refusjon og fikk det etter få dager, dagen etter refusjonen var mottatt kom pakkene i posten. Det er min erfaring av play.com og postvesenet. Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Apropos transport. Tollpost Globe har visst streik nå, og de som får varer sendt med "MyPack" må vente til streiken er over. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Transportstreikerne sperrer også tilgang til omlastingssentraler slik at de som ikke er i streik ikke får hentet ut varer uansett. For et land Endret 3. juni 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Transportstreikerne sperrer også tilgang til omlastingssentraler slik at de som ikke er i streik ikke får hentet ut varer uansett. For et land Så får de den ekstra femmeren sin i timen, og til neste år permitteres de ansatte som har lavest ansiennitet på grunn av de økte omkostningene. Smarte folk. Kanskje derfor de kjører lastebil. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Litt off topic, men nå er det ikke lønn som er årsaken til at transportarbeiderne fortsatt er i streik. Det er spørsmålet om hvem som skal få tømme bilene. Forøvrig er ikke Posten rammet av streiken. Så pakker er det mulig å få. Lenke til kommentar
whitespace Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 At de stopper alt, det er nytt. Før så gikk de fleste sendingene som hadde verdi under 200kr rett igjennom uten problemer. De sendingene som ble stoppet for kontroll tok rundt en uke ekstra, ikke 2-5 uker som idag. Etter mange år med privat import sitter jeg igjen med samme erfaring som deg. Jeg har kontaktet postens kundeservice, men de kunne ikke svare meg på hva som skaper forsinkelser på utvalgte pakker uten et sendingsnummer. Min mail til posten var på et generelt grunnlag og de forsendelsene jeg venter på for øyeblikket kommer fra en nettbutikk som ikke oppgir sendingsnummer (ikke det jeg kan se ihvertfall)....blæh, dead end Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg fikk forøvrig den nevnte pakken i går. Man skulle nesten tro den plutselig løsnet på magisk vis :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå