Gå til innhold

Test: MSI Geforce GTX 470 SLI


Anbefalte innlegg

For nte gang, 5870 er all grafikk kort du kommer til å trenge noen år fremover. Nvidia kommer dessverre ikke å endre situasjonen uansett hva de prøver. <br><br>Tenk dere nvidia 8800GT i 2007. Et kraftig kort til en hyggelig pris, som banket alle konkurrenter i både pris og ytelsen.

5870 er dagens 8800GT.

 

Haha, husker du hva 8800GT kostet da det kom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan være en fordel å lese? Han sammenligner folk her på forumet med politikere som uttaler seg om alt mulig uten å vite noe konkret om det de uttaler seg om. Som det at folk her skriver at GTX4xx-serien krever vannkjøling for å overklokkes uten å ha testet noe som helst selv.

 

Kanskje DU bør begynne å lese?

Her er et tidligere sitat:

 

utrolig gøy med folk som uttaler seg i alle verdens retninger uten å ha testet produktene selv først. hvorfor gidder dere? selv når mennesker sitter på erfaringer med kortene og ytrer disse så blir de bare ignorert? skulle nesten tro dere stemte rødt.. haha

 

Hvis du hadde lest tidligere innlegg, så hadde du sett at han spesifiserte at han snakket om partiet Rødt. Deretter trekker han inn Folkvord som en politiker som ikke vet hva han snakker om.

 

Du mener at dette ikke er å blande inn politikk på en helt meningsløs måte?

 

Politikk dreier seg om hvordan folk mener at goder og byrder skal fordeles i samfunnet, altså noe det er helt legitimt å ha forskjellige meninger om. Jeg synes det er utrolig dumt å snakke nedsettende om folk som mener noe annet i et spørsmål det ikke finnes noen fasit. I tillegg til det rent idiotiske ved å blande det inn i en skjermkortdiskusjon.

 

hey hey.. her var det noen som hadde overdrevet litt...

 

selv om jeg skriver "rødt" betyr heller ikke dette partiet rødt. det er generell konsensus om at hvis man stemmer rødt, så stemmes det sosialdemokratisk/venstre for sentrum.

 

bare for å ha det på det rene, stemmer du til venstre for sentrum?

 

For nte gang, 5870 er all grafikk kort du kommer til å trenge noen år fremover. Nvidia kommer dessverre ikke å endre situasjonen uansett hva de prøver. <br><br>Tenk dere nvidia 8800GT i 2007. Et kraftig kort til en hyggelig pris, som banket alle konkurrenter i både pris og ytelsen.

5870 er dagens 8800GT.

 

Haha, husker du hva 8800GT kostet da det kom?

 

1700kr elns kjøpte jeg mine for.. :D absolutt ikke 2995,-

Lenke til kommentar

Offtopica*

Gullalderen til Nvidia, tror de aldrig har hatt et så overlegent overtak på ATI som de haddet med 8800gtx, tror jeg haddet kortet i omtrent 16 mnd som fortsatt er rekord.

 

Kom også et merklig kort 8800gts som var et ca et gtx bare krympet gpu, var god pris på det også (ikke sikker på om jeg husker noe av det der riktig så det er sagt)

 

edit:

nææ stemte ikke GTS haddet høyere Units Rop men lavere minne (640 kontra gtx 768)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Bra sært at en må over på vannkjøling for å bruke 4xx kortene. Sitter å klør meg i hue hver gang jeg ser en review. Her må nvidia tilbake i tenkeboksen.

 

Personlig sitter jeg å venter på et mirakel.

 

Alt av fermi burde vært tilbakekalt til den dagen de klarer å oppdrive en kjøleløsning som ikke går på hørselen løs.

 

Tror du på dette selv?

 

Man skal ikke tro, en skal vite. 4xx uten vannkjøling er uaktuelt. Første gangen jeg hørte kortet lo jeg, noe som ettervert gikk over til en form for melankoli og mistro. Det har alltid vært nvidia for min del, men jeg vil helst slippe vannkjøling right of the bat.

 

edit: Nei jeg har ingen illusjoner om noe form for tilbakekalling eller en hel serie med kun vannkjøling. Jeg mener fast og bestemt Fermi gtx 4xx aldri skulle blitt sluppet slik som det opererer i dag.

KRESEN :tease:

 

Her er løsningen!

39200969.jpg

 

Uansett, ved idle er kortet relativt rolig har jeg lest. uansett når man spiller et spill, spiller du da uten lyd? Altså lyd fra høytalere?

Endret av StopNsteer
Lenke til kommentar

For nte gang, 5870 er all grafikk kort du kommer til å trenge noen år fremover. Nvidia kommer dessverre ikke å endre situasjonen uansett hva de prøver. <br><br>Tenk dere nvidia 8800GT i 2007. Et kraftig kort til en hyggelig pris, som banket alle konkurrenter i både pris og ytelsen.

5870 er dagens 8800GT.

 

Haha, husker du hva 8800GT kostet da det kom?

Det var dyrt i begynnelsen ja. Men da det kostet 1500kr var det jo en røver-deal. Husker hvor godt det ble omtalt. Prisen var kjempegod og ytelsen var rå.

Lenke til kommentar

1500 kr vs 2990 kr for et HD5870 da altså. Ser ikke sammenhengen :)

Hva? Jeg snakker ikke om 2009 eller 2010, men året før det... :p nVIDIA G80! :thumbup: Eller GeForce 8800GT var vel G92-200. Da var ikke HD 5870 født! HD 4000-serien kom halvveis sent i 2008. ;) Dessuten skrev jeg i fortid! :p Forresten, HD 5870 er ikke dagens 8800GT. Jeg vil si at ATI har vært like gode med sine forrige serier. En ny revisjon av Fermi blir den nye 8800GT. Jeg er veldig spent på ATI's neste arkitektur! Tror egentlig den blir bedre enn nVIDIA sin.

Endret av stianaarskaug
Lenke til kommentar

1500 kr vs 2990 kr for et HD5870 da altså. Ser ikke sammenhengen :)

Hva? Jeg snakker ikke om 2009 eller 2010, men året før det... :p nVIDIA G80! :thumbup: Eller GeForce 8800GT var vel G92-200. Da var ikke HD 5870 født! HD 4000-serien kom halvveis sent i 2008. ;) Dessuten skrev jeg i fortid! :p Forresten, HD 5870 er ikke dagens 8800GT. Jeg vil si at ATI har vært like gode med sine forrige serier. En ny revisjon av Fermi blir den nye 8800GT. Jeg er veldig spent på ATI's neste arkitektur! Tror egentlig den blir bedre enn nVIDIA sin.

 

Poenget er jo nettopp at det var en bruker som mente HD5870 var dagens 8800GT ;)

 

Poenget med 8800GT var jo nettopp at ytelsen i forhold til prisen var ekstremt god, samt at kortet overklokket veldig godt.

Lenke til kommentar

1500 kr vs 2990 kr for et HD5870 da altså. Ser ikke sammenhengen :)

Hva? Jeg snakker ikke om 2009 eller 2010, men året før det... :p nVIDIA G80! :thumbup: Eller GeForce 8800GT var vel G92-200. Da var ikke HD 5870 født! HD 4000-serien kom halvveis sent i 2008. ;) Dessuten skrev jeg i fortid! :p Forresten, HD 5870 er ikke dagens 8800GT. Jeg vil si at ATI har vært like gode med sine forrige serier. En ny revisjon av Fermi blir den nye 8800GT. Jeg er veldig spent på ATI's neste arkitektur! Tror egentlig den blir bedre enn nVIDIA sin.

 

Poenget er jo nettopp at det var en bruker som mente HD5870 var dagens 8800GT ;)

 

Poenget med 8800GT var jo nettopp at ytelsen i forhold til prisen var ekstremt god, samt at kortet overklokket veldig godt.

Ehm, ja. Det var på en måte det jeg også sa. :p Jeg har vel sagt mitt, i forrige post.

Lenke til kommentar

1500 kr vs 2990 kr for et HD5870 da altså. Ser ikke sammenhengen :)

Hva? Jeg snakker ikke om 2009 eller 2010, men året før det... :p nVIDIA G80! :thumbup: Eller GeForce 8800GT var vel G92-200. Da var ikke HD 5870 født! HD 4000-serien kom halvveis sent i 2008. ;) Dessuten skrev jeg i fortid! :p Forresten, HD 5870 er ikke dagens 8800GT. Jeg vil si at ATI har vært like gode med sine forrige serier. En ny revisjon av Fermi blir den nye 8800GT. Jeg er veldig spent på ATI's neste arkitektur! Tror egentlig den blir bedre enn nVIDIA sin.

 

Poenget er jo nettopp at det var en bruker som mente HD5870 var dagens 8800GT ;)

 

Poenget med 8800GT var jo nettopp at ytelsen i forhold til prisen var ekstremt god, samt at kortet overklokket veldig godt.

Ehm, ja. Det var på en måte det jeg også sa. :p Jeg har vel sagt mitt, i forrige post.

 

Jepp, jeg svarte også en annen debattant i min førstepost; AmiloD :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...