Gå til innhold

[Fikset] Ingen farger på TVen med 9700pro


Blib

Anbefalte innlegg

Koblet opp skjermkortet mitt på TVen i dag, kontakten passet egentlig ikke da jeg brukte den som fulgte med kortet, men det lå en overgang i esken også. Selv om det ikke så ut som om den passet, gjorde den altså det allikevel. Men på TVen var det kun svart/hvitt. Jeg har koblet et GF2 opp på TVen før og sett film, og skulle gjerne gjort det samme nå med Radeon. Men hvordan får jeg farger...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker du S-Video eller Composit? For hvis du bruker S-video på en tv som ikke har støtte for s-video vil bildet bli svart/hvit, altså at du har brukt en overgang som du putter i scarten for å få s-video inngang.

 

Bruker den kabele som følgte med. Gule ender. Den med 1 "pinne". Så plugget jeg den i overgangen og i skjermkortet.

 

Forresten, hvordan "aktiverer" jeg PAL?

Lenke til kommentar

Du har sikkert enablet S-video utgang, mens TVen din ikke takler det. Det er mulig at TVen takler det bare du er på feil kanal også.

 

I S-video signal går fargesignal på egen leder, mens i composite (ser ut som audioplugger) så er både farge og sorthvitt på samme leder. Dersom TVen din takler bare composite, mens du mater det med S-video signal, så vil ikke TVen ta imot fargesignalet, og bare vise sort-hvitt.

 

Sjekk om du har en AV-S kanal på TVen (eller noe lignende), for da må du bruke den kanalen. Det er også mulig at TVen din bare takler S-video signal på en inngang, dersom du har flere.

Lenke til kommentar
Du har sikkert enablet S-video utgang, mens TVen din ikke takler det. Det er mulig at TVen takler det bare du er på feil kanal også.

 

Det er bare en kanal hvor jeg får det inn :)

Hvordan disabler jeg S-Video da?

 

I S-video signal går fargesignal på egen leder, mens i composite (ser ut som audioplugger) så er både farge og sorthvitt på samme leder. Dersom TVen din takler bare composite, mens du mater det med S-video signal, så vil ikke TVen ta imot fargesignalet, og bare vise sort-hvitt.

 

Hvordan ser de forskjellige kablene/utgangene/ingangene/portene/kontaktene ut da?

 

Sjekk om du har en AV-S kanal på TVen (eller noe lignende), for da må du bruke den kanalen. Det er også mulig at TVen din bare takler S-video signal på en inngang, dersom du har flere.

 

Heh, og AV-S er..? :)

 

Som sagt har jeg koblet opp PCen på TVen før med et GF2, men da gikk jeg ikke igjennom den overgangen... :/

Lenke til kommentar

FIKSET

 

Det var at den stod på NTSC eller hva det nå var og ikke PAL.

 

Grunnen til at jeg ikke hadde sett optionen før var at jeg hadde trykket på noen knapper her og der og da kan jeg ikke få opp de avanserte innstillingene før jeg velger Cancel eller Apply. Så tusen takk folkens! Skal bli herlig å endelig se video på TVen :D

Lenke til kommentar
Kos deg  :p

 

Skal gjøre mitt beste. Men nå fikk jeg enda et problem. Jeg får ikke kjørt filmer i FullScreen på TVen! De blir bare FullScreenpå monitoren (Har valgt Extend Desktop). Hvordan løser jeg det?

 

Eller hvordan kan jeg klone bildet?

Lenke til kommentar
Kos deg  :p

 

Skal gjøre mitt beste. Men nå fikk jeg enda et problem. Jeg får ikke kjørt filmer i FullScreen på TVen! De blir bare FullScreenpå monitoren (Har valgt Extend Desktop). Hvordan løser jeg det?

 

Eller hvordan kan jeg klone bildet?

 

Er det WinDVD eller ?

Lenke til kommentar
"]
Er det WinDVD eller ?

 

---------------------------

 

Nix. WinMedia Player. Men jeg har forresten et DVD-software liggende nede. Det kan jeg jo prøve... Takker :)

 

Sett TV'n som primary display. Da får du bilde/film på tv'n.

 

Oh Yes, and better quality too. :p

Lenke til kommentar
Aktiver theater mode i ati properties/overlay/clonemode options.. Så skal du få deg en positiv overaskelse

 

Der er et problem. Alle feltene der er grayed out!

 

Men je skal teste dette med Primary Screen. Glemte meg ut og trodde denne bare gjorde TVen til skjerm og fjernet den andre fullstendig. Kan jo ha monitoren som secondary :)

 

Men hvorfor er forresten feltene grayed out?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...