Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Uten væske i 30+ grader


Gjest tørst

Anbefalte innlegg

Gjest tørst

Jeg klarer ikke få i meg mat eller drikke, hvor lenge lever jeg uten væsketilførsel i disse sommerdager? jeg soler meg mye. Har begynt å skjelve og er svimmel og tørst. Er 1,5 dager siden inntak av væske. Har kun fått i meg en svelg med vann morgen og kveld. Hvor lenge lever jeg? jeg vil dø så er ikke i mot å dø, men vil vite hvor lenge jeg kalrer meg før jeg dør? og vil noen oppdage meg? Vil ikke at noen skal finne meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med null væskeinntak så varmt som du sier kan det vel være 3-5 dager eller mindre, avhengig av kroppstørrelse og liknende. Vil ikke si at å drikke på morgen og kveld hjelper saken din dog. Og folk vil oppdage deg om du besvimer midt på gata av dehydrering, ja.

Lenke til kommentar
Gjest tørst

Off topic, men:

 

Kom deg til legevakten :)

 

Kan jo få "mat" og drikke intravenøst (?)

 

Har spurt men var verken dehydrert eller underernær så det er uaktuelt. Har skrevet meg ut fra psyk. døgnehet i dag fordi jeg har spurt om å få hjelp, men får ikke. Gikk hele 10 dager uten mat sist gang før jeg klarte å spsie igjen. Spurte om jeg kunne fått iv eller sonde, men var uaktuelt fordi jeg ikke var undervektig og underernært.

Lenke til kommentar

Instinktet kjem nok til å ta tak om ikkje så lenge ;).

 

Det er ikke så lett. Er stemmer som sier jeg ikke får lov til å drikke og spise.

Det er akkurat det som er så fint med instinkt, det er meir grunnleggande enn høgare tankar. Sjølv nokon med ein enorm overlevelseslyst vil ikkje klare å halde pusten til dei døyr under vatn eller under eit gassangrep, sjølv om det ville mogleggjort gjennopplivning.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...