Gå til innhold

Hvor bør jeg kjøpe 32GB microSD?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hold deg unna Class 2 og Class 4, de er for trege.

Vær forsiktig på eBay, det er mye juks med flashminne. Når det er sagt, så har jeg nettopp kjøpt et 4GB Class 6, men har ikke fått det enda. Et tips er å luke bort selgere med få tilbakemeldinger (< 1000) og feedback mindre enn 99%. Det kan også være lurt å holde seg unna selgere fra østen.

Lenke til kommentar

32GB microSD har vel ikke kommet ut i "åpent" salg enda. Sandisk selger vel sitt kun "Online Exclusive", ikke mulig å velge Norge i kassen. Dette er et class 2, helt OK til en mobiltelefon.

Ser at noen få "no name" er til salgs på eBay.

Jeg har hatt et Sandisk 32GB i bestilling hos Komplett.no siden tidlig i april. Da var ubekreftet dato 28. april, ble så flyttet til 1. juni, nå har det blitt ubekreftet 1 aug. Ser ut som Sandisk fortsatt vil ha exclusivt salg en stund til.

Lenke til kommentar

Det er ikke til å tro, fikk nå e-post fra Komplett om at mitt 32GB SanDisk microSD er på veg til meg :)

Står fortsatt ubekreftet 1. aug hos Komplett.

Kjøpte et fra eBay også i går kveld, kr 399 totalt med porto. Tenkte jeg måtte teste det ;)

Lenke til kommentar

Skal gi en liten info når jeg har mottatt det fra eBay, tar vel en uke eller tre. Skal sammenligne litt med SanDisk.

En oppdatering.

Ser nå at det har blitt gjort en oppdatering hos Komplett:

SanDisk microSDHC 32GB Bekreftet dato 71 stk. 16.jun.2010

Endret av belenix
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hold deg unna Class 2 og Class 4, de er for trege.

Vær forsiktig på eBay, det er mye juks med flashminne. Når det er sagt, så har jeg nettopp kjøpt et 4GB Class 6, men har ikke fått det enda. Et tips er å luke bort selgere med få tilbakemeldinger (< 1000) og feedback mindre enn 99%. Det kan også være lurt å holde seg unna selgere fra østen.

Hva menes med "for trege", betyr det at jeg ikke bør velge noe annet enn 16gb class 3,5 eller 6 til min nexus one? - har fabrikant noe å si?

-takker for alle innspill :)

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt en liten test av mitt SanDisk 32GB Class 2. Et kort som er beregnet til mobiltelefoner, "for mobile phones" som det står.

Lesehastighet: 13,41 MB/s Skrivehastighet: 5,713 MB/s.

Så det ligger ubetydelig under minimum for class 6, 6 MB/s.

Testen gjort med CrystalDiskMark 3.0, MacBook Pro Core2 Duo P8700 2.53GHz, 4GB DDR3 PC3-8500F, Win7 x64, kortet i SD adapter, intern kortleser.

Overføring av en XviD fil på 700MB tok 2m 20s. Det gir 5 MB/s.

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt en liten test av mitt SanDisk 32GB Class 2. Et kort som er beregnet til mobiltelefoner, "for mobile phones" som det står.

Lesehastighet: 13,41 MB/s Skrivehastighet: 5,713 MB/s.

Så det ligger ubetydelig under minimum for class 6, 6 MB/s.

Testen gjort med CrystalDiskMark 3.0, MacBook Pro Core2 Duo P8700 2.53GHz, 4GB DDR3 PC3-8500F, Win7 x64, kortet i SD adapter, intern kortleser.

Overføring av en XviD fil på 700MB tok 2m 20s. Det gir 5 MB/s.

Hva gav du for det og hvor kjøpte du det?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...