Paulex Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Heisann, leier ett hus og har fått noen rare merker i gulvet jeg ikke forstår hva kan være. Det er mest sannsynlig kommet etter en stol med gummibein. Men det jeg da stusser på er hvorfor det ikke er mulig å fjerne dem, siden de sitter fast i gulvet. Har prøvd med skrape/såpe ect. Og har til og med sjekket med en liten nøkkel om det er fysisk mulig å skrape det av, noe det ikke er. Hvordan blir jeg kvitt dem? Gulvet er normal (myk) parkett. (TIlleggs info: Gulvet er nok ikke lakkert de siste åra, og merkene ble laget av gummiknotter under en stol. Hardgummi/plast.) Endret 31. mai 2010 av Paulex Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Prøv å gnikk forsiktig på det med viskelær. Hadde samme problem et sted jeg bodde, fikk ikke skrapt det bort men med viskelær så funket det. Om det da ikke er skrapt i gulvet mener jeg. Om det er tilfelle, og gulvet er relativt ubehandlet (ser du nevner at det sannsynligvis ikke er lakkert på et par år) så kan du prøve å legge små vanndråper på "såret" og la det ligge et par minutter før du tørker det bort. Endret 1. juni 2010 av DemonFudge Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Prøvde først med vann, la det ligge i 2-3 minutter så funket det vel heller ikke veldig bra. Så prøvde jeg og ta grønnsåpe/jif/vann, helel det på la det ligge i 2-3 minutter, da fikk jeg vekk NOE, altså det værste fikk jeg vekk. Men du ser merket TYDELIG fortsatt, det ble på en måte bare litt blassere. Så jeg lurer på om kanskje noe sterkere hadde funket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå