jonnyboy9 Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 hei, jeg kj;pte nytt skjermkort og win 7... installerte win7, unistallerte driverne til det gamle skjermkortet, satt inn og installerte drivere til skjermkort og alt funket fint. Gikk bort 20 min, kom tilbake og skrudde paa pcen, men alt som skjedde var at den hang seg n[r jeg kom inn paa skrivebordet... rekker saa vidt det er aa aapne internett foor den henger seg. noen ganger fortsetter maskinen aa jobbe etter at tastatur og mus detter ut, andre ganger henger alt seg saa eneste utvei er aa slaa av via oppstarts knappen. Skjermkortet jeg kjopte er XFX HD radeon 5850 1gb og det gamle skjermkortet er Asus P5Q pro. Det maa sies at alt fungerer i safe mode, som jeg gjoor i skrivende stund. Kan det vere hovedkortet som har tatt kvelden? Spoor om det er fler detaljer som trengs faar aa finne ut problemet... Alle tips tas imot med STOR TAKK! >S Lenke til kommentar
PerB Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Siden du kan bruke maskinen i sikkermodus er det neppe hardware. Årsaken ligger mest sannsynlig i drivere. Forsøk med en reinstallering av Win 7 (fra skratch) med det nye skjermkortet i maskinen. Lenke til kommentar
jonnyboy9 Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Rekker det ikke foor den henger seg ... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Rekker det ikke foor den henger seg ... Du må starte maskinen med Win-7 DVDen! Lenke til kommentar
jonnyboy9 Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Gaar ikke! Den henger seg uansett om jeg kjoorer den med eller uten cd! Baaaare paa safe mode det funker, uten den, klikker den foor 4 min har gaatt! Gaar jo ikke ann aa kjoore cden i safe mode ... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Kan du forklare eksakt hva du gjør? Ettersom du nettopp klarte å kjøre instalalsjon fra DVD-platen, og sier du ikke klarer å starte DVD-palen uten bluescreen. Lenke til kommentar
jonnyboy9 Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Har jeg nevnt noe om bluescreen? Jeg kommer akkurat inn paa der man velger partisjon foor den henger seg naar jeg booter fra dvd... dvs at mus og tastatur detter ut og slutter aa funke eller at pcen bare klikker og tastatur og mus detter ut etter noen min, og da er det aa slaa av pcen eneste utvei. Eller saa kan jeg jo kjore den fra kontroll panel, men akkurat det samme skjer, bare paa et litt annet tidspunkt i operasjonen. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Eller saa kan jeg jo kjore den fra kontroll panel, men akkurat det samme skjer, bare paa et litt annet tidspunkt i operasjonen. Du kan aldri installere fra kontrollpanel! Lenke til kommentar
jonnyboy9 Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Control Panel\All Control Panel Items\Recovery\Advanced Recovery Methods.... Endret 31. mai 2010 av jonnyboy9 Lenke til kommentar
Kjosennnn Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Hadde samme problemet. Mitt problem var at volten på minnet var feil. Lenke til kommentar
jonnyboy9 Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 Hadde den hos en kamerat som har endel peil paa data og han sa at det ikke var noen hardware feil. At det mest sannsynelig var en konflikt mellom win7 og asus p5q pro, og at det derfor var noen drivere som magler... men, ossen driver? Finner ingen som fungerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå