Gå til innhold

Oppgradere fra q6600 eller ikke?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har i dag følgende oppsett:

Q6600 klokket til ca 3ghz

4GB ram

GTX 275

Spiller en del BC2 og synes det til tider går litt seigt, selv med dx9. Merker heller ikke særlig ytelsesforbedring når jeg setter ned grafikkinnstillingene, så mistenker at CPU'en er for svak.

Vil jeg få en betydlig ytelsesforbedring ved å oppgradere til feks. et i5(750)-oppsett? Synes ikke forskjellene er så enorme på benchmarks, men spill de tester der er ikke så veldig cpu-avhengige som jeg har et inntryk av at BC2 er.

Oppgradering av GPU blir isåfall litt senere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Hadde heller gjort om på det, slik som nevnet ovenfor.

Klokke CPUen litt mer og heller kjøpe et nytt skjermkort, vil nok reint over fjøla få best gamingytelse av og gjør det. Q6600 er ikke verdens største sinke akkuratt.

Lenke til kommentar

Det er litt merkelig; BC2 kjører glatt på min, 1920 x 1200, maks detaljer, 4xAA/AP - med et GTX 280M mobilt kort - som i ytelse tilsvarer et sted mellom et GTS9800 og et GTX9800 desktop kort. Har ikke målt fps, men det føles helt ok, minimalt med dropp.

Driverproblem, kanskje?

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Har siste drivere. Går ikke direkte dårlig da, ligger på ca 50 fps i snitt i 1920*1200 i, men når det er veldig hektisk og mye røyk etc kan det droppe ned til 30 som jeg merker som ødeleggende.

Klokket cpuen opp til 3,4ghz nå og merker en del ytelselsforbedring. Peaker på 80fps og går aldri ned under 40 på den lille testingen jeg har gjort.

Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...