Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen 10.trinn ''konflikt''


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ny på forumet, og trenger hjelp fra dere :) JEg har da kommet opp i norsk muntlig eksamen (10.trinn). Tema er Konflikt. Vi skal lage en framføring med en presentasjon av temaet ''konflikt'' som viser ulike sider ved norsk faget. Tekstutvalget kan bestå av litteratur, teater og film, tekster fra informasjons- og underholdningsmedier, reklame og kunst.

Dette er oppgaven. Jeg har tenkt å fortelle litt om hva en konflikt er osv. Bare en kort innledning. Så skal vi velge ut et emne som fordyper oss i innenfor konflikt. Noen som har forslag til hva dette kan være? :)

 

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg er ny på forumet, og trenger hjelp fra dere :) JEg har da kommet opp i norsk muntlig eksamen (10.trinn). Tema er Konflikt. Vi skal lage en framføring med en presentasjon av temaet ''konflikt'' som viser ulike sider ved norsk faget. Tekstutvalget kan bestå av litteratur, teater og film, tekster fra informasjons- og underholdningsmedier, reklame og kunst.

Dette er oppgaven. Jeg har tenkt å fortelle litt om hva en konflikt er osv. Bare en kort innledning. Så skal vi velge ut et emne som fordyper oss i innenfor konflikt. Noen som har forslag til hva dette kan være? :)

 

Takker for hjelp!

 

Hmm, innenfor teater kan du alternativt fordype deg i konflikten i Romeo og Juliet av Shakespeare. Der har du jo konflikten som oppstår mellom de to familiene til Romeo og Juliet. Et annet tips er så gjennom tekster du har lest opp gjennom årene på ungdomsskolen i norsk, noveller for eksempel. Velg deg ut en tekst med en klar konflikt.

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...