Phyrexian Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Hei, jeg skal velge hva jeg skal skrive særemne om i norsk til neste år. Jeg har lyst til å finne en serie som ikke er alt for lang eller tung, må rekke å lese det minst en gang i løpet av sommeren, 3-400 sider går nok greit. Ønsket sjanger er fantasy. Drager, alver, dverger og "klassiske" fantasy elementer er ikke nødvendige. Veldig fint med litt variasjon Veldig bra om dere gir litt begrunnelse til forslagene også(historien, karakterutvikling osv.) På forhånd takk PS: Om det må være norsk forfatter/oversatt til norsk vet jeg ikke, lærerne er uenige for øyeblikket så foreslå bøker på både engelsk og norsk. Lenke til kommentar
Thefka Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Hvaslags bøker LIKER du å lese? Og er det nødt til å være serier som foreslås? Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 De fire og han som gjør galt verre Skrevet av Hans Frederik Follestad. Serien er delt opp i 3 bøker. Fantasy sjanger med masse humor. Husker ikke hvor mange sider bøkene er på tho. Lenke til kommentar
Simen_M Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg har ikke et godt forslag til deg akkurat nå, men jeg kan gi deg et råd i hvertfall. Jeg tenkte også på å velge en fantasy serie som særemne, men da jeg forsto mer av hva hele oppgaven gikk ut på gikk jeg bort i fra ideen. Fantasybøker har som regel en veldig massiv historie, så det kan være vanskelig å strukturere det med tanke på karakterutvikling osv. Så selv om det er veldig lokkende å velge denne sjangeren på særemne, så ville jeg tenkt meg om to ganger. Jeg har selvfølgelig kommet opp med en rekke emner jeg angret på at jeg ikke valgte i etterkant, men har glemt de nå. Jeg skal tenkte litt på det, så kan jeg komme tilbake til deg Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå