Gå til innhold

Ødelagt strøminntak på bærbar maskin.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var så uheldig å miste min laptop i gulvet med strømforsyning i strøminntaket.

Dette har ført til at strøminntaket har blitt dyttet inn og til siden slik at strømforsyning ikke vil sitte (jeg kan få den ladet ved å dytte strømforsyning inn og holde den der, så jeg regner med den ikke er helt fortapt). Dette gjelder en Sony Vaio VGN-FW51MF/H‏.

Vet noen om noen gode verksteder på sørlandet som kan reparere denne type skade?

Takker for alle svar på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp ny maskin er vel den generelle løsningen. Det er mulig at du er så heldig at det går an å lodde på den delen du har ødelagt, men tvilsomt. Stort sett er det hovedkort bytte som må til og da er det billigere å kjøpe ny.

Lenke til kommentar

Kjøp ny maskin er vel den generelle løsningen. Det er mulig at du er så heldig at det går an å lodde på den delen du har ødelagt, men tvilsomt. Stort sett er det hovedkort bytte som må til og da er det billigere å kjøpe ny.

:dontgetit:

Da bør jeg vel angre på at jeg har kjøpt en pc til 11k uten forsikring. Kommer det ikke ann på pc typen? Vaio sitt strøminntak virker å være litt mer separert fra resten av hardware:

otttt.jpg

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet selv for 2-3 år siden, mista laptoppen i gulvet slik at hele ladekontakten ble trøkka inn i pcn..

Fiksa det selv, skrudde opp pcn og røska bort den knekte kontakten (hele feste i printkortet var knekt), loddet på en ny SLIK kontakt som da ble hengende utenfor pcn, de så ikke særlig pent ut, men det funka fett...

Så om du ikke er redd for å plukke ting fra hverandre og kan lodde litt så er dette mulig å fikse selv, du bryter dog alt som finnes av garantier.. :p

Det finnes sikkert mange verksteder som kunne gjort dette, men hakke snøring på priser ol.

En mulighet hadde jo vert å tatt kontakt med en videregående skole som har elektronikk linje, eller UiA, de har jo en ok el. lab i Grimstad (dog driver de vell å flytter til ny campus nå, så de har sikkert ikke tid), mulig de tar slik jobber.. vi tok i alle fall mange små jobber da jeg gikk på vgs. (var riktig nok mekken jeg gikk da :p)

*Edit: videregående skoler er vel midt oppi eksamener, streik og slikt drit.. så tidspunket for å kontakte dem er vel ikke det beste... hehe

Endret av SolidFloyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...