mysjkin Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 På jobben bruker vi outlook 2003 - blant de fleste kjent som et e-postprogram... Jeg ser litt på hvordan jeg kan bruke hjelpemidlene der mer effektivt. Finnes det noen måte å koble e-poster med oppgaver annet enn ved å kopiere eposten over i oppgaven (hvilket jo lagrer den der, men det blir jo helt umulig å få noen oversikt når det er mer enn 3-4 eposter i en oppgave) jeg ser for meg at jeg kan flagge en epost med at den tilhører en bestemt aktivitet, med andre ord, en mange til en kobling mellom eposter og aktiviteter - men jeg har ikke klart å finne det noe sted. Finnes det virkelig ikke? M. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Outlook er i hovedsak en Exchange klient, så mitt spørsmål er om dere har en exchangeserver?? Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Ja for all del, vi har exchange server. Beklager at jeg glemte det. M. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Det går ann å sende en oppgaveforespørsel eller request task på engelsk... Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) OK, skal se på det, men jeg tror ikke det var det jeg ville ha. Jeg vil kunne koble eposter mot oppgaver, slik at jeg fra en oppgave kan se hvilke eposter som er sendt ut fra den oppgaven, sortere eposter etter oppgaver etc. Skulle da trodd at det var en funksjon som de fleste som bruker oppgaver i outlook/exchange har bruk for? M. Edit var det dette du tenkte på? Takk, men det var nok ikke det jeg var på jakt etter.. Får lete litt mer der. Endret 1. juni 2010 av mysjkin Lenke til kommentar
HK416 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Som jeg forstår det: Du får en mail. Dette er en "oppgave". Da er det vel bare å dra den fra epost, og over i oppgaver? Men da vil den forsvinne fra epost listen (for da er det en oppgave..) Eller er det du ønsker å oprette en oppgave, å "linke" slik at du kan referere til den mailen? Da mener jeg du kan lagre mailen på skrivebordet, og opprette oppgaven, å legge den med som et vedlegg. (som et bilde). Så når du trykker på den, får du mailen opp, og den skal forsatt ligge under epost.. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Nei, ja, jo. Det jeg hadde et håp om at gikk an - men det ser det ut som om det ikke gjør - var å et eller et annet sted på en inn- eller utgående mail gikk an å få opp en liste over alle oppgaver og merke av at denne mailen var en kobling til en bestemt oppgave, så kunne jeg i ettertid på en enkel måte få ut alle mailer som hører til den oppgaven. Eksempel: Jeg skal anskaffe noe utstyr - det oppretter jeg som en oppgave. Så sender jeg ut en tilbudsforespørsel - den mailen tilhører den oppgaven, jeg får inn tilbud - de mailene hører til den oppgaven, en eller annen potensiell leverandør ber kanskje om noe spesifisering av noe i tilbudsforespørselen - den mailen og svaret tilhører oppgaven - jeg sender ut en mail til en kollega for å rapportere hva som skjer etc. SÅ burde jeg kunne gå til oppgaven og enkelt få ut alt som har skjedd rundt den. Og ja, jeg vet at jeg kan legge inn en mail i en oppgave - men det blir jo fullstendig uoversiktlig etter en fire-fem mailer, når man bare ser dem som en konvolutt med litegrann tekst under (og ja, jeg vet også at jeg kan endre "navnet" som vises på mailen etter at jeg har lagt den inn i oppgaven. ) Jeg har vel ikke oversett en eller annen annen måte å vise objekter i en oppgave på? Det går ikke an å få dem listet med noe mer info? M. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Det er vel her CRM software som f.eks SuperOffice kommer inni bildet, det gjør akkurat slik du etterlyser. Lenke til kommentar
HK416 Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Da ville jeg heller laga en regel i outlook, eller bare manuelt flyttet over mail i en mappe kalt "tilbud juni 2010" eller noe slikt, i et firma arkiv mappe. Eller ta en titt på superoffice. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 Tror jeg skal jobbe rimelig hart for å selge inn et CRM på jobben... Takk for tips M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå