Finzac Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Bruker: EvilHomer Utfordring: Stativt/2 Deltakernivå: Pingle Utstyr: D40, D300, 35mm, 50mm, 16-85mm og stativ (og forhåpentligvis et makroobjektiv i løpet av måneden) Modererer utfordringen ganske kraftig - nøyer meg med å prøve å ta bilder med kameraet på stativ annenhver dag/halvparten av bildene. Etter litt tankevirksomhet virket den opprinnelige utfordringen (se spoiler) ganske overveldende - og utsiktene til frustrasjon er ikke et godt utgangspunkt for en gjennomført månedsutfordring da målet er ett bilde hver dag selvom ambisjonen ligger på pinglenivå. Hvis jeg klarer å overtale min økonomiske snusfornuft og gir meg over til et tilskudd til utstyrsparken blir det kanskje noen makrobilder også. Har lyst til å leke med Multiple Exposures-funksjonen for å lage noen svingende flotte HDR-bilder i kameramykvaren. Også en god anledning til å ta i bruk stativet jeg kjøpte i høst og enda har tilgode å ta med ut på tur. Endret 31. mai 2010 av EvilHomer Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 1.juni Festen starter med et stativbilde i den opprinnelige utfordringens ånd; 5 bilder satt sammen til ett med multiple exposures. Og mangelen av fjernutløser gjør seg umiddelbart gjeldende. Hadde nok hatt bedre hell med kun et snapshot med litt D-lighting. Forfall Lenke til kommentar
arela Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Klarer ikke å bestemme hvilken bil det er, men lakken blomstrer En liten mellomring på 35 og 50 kan gi deg ok nærfoto. Jeg bruker litt sånne triks når jeg ikke tar med makro. Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Mellomringer står også på ønskelista, med bla omvendingsring og dets like. Har egentlig altfor få fotorelaterte duppeditter - det eneste som kan kvalifisere for det per i dag er Stofen-hatten til blitsen. 2.juni Jungeltåke Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Fascinerende. Hvordan har du klart det? Forresten, alle gode ting er tre. Her er det tre av tre Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Strengt tatt så er det fem av tre. Fem bilder satt sammen til ett med Multiple Exposures i kameraet - uten stativ i dag, men det har vært i bruk for å holde meg inne med utfordringen. Endret 2. juni 2010 av EvilHomer Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) 3.juni Hadde planer om å gå på motivjakt i kveld, men en strabasiøs joggetur satte en effektiv stopper for lysten. Da er middagsbordet redningen. Karaffel Endret 3. juni 2010 av EvilHomer Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 4.juni Ikke så mye å si - linjer i et ellers kjedelig, men akk så millimeterpresist, motiv. Benk Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Jeg er svak for repeterende mønstre og sånt, så jeg har likte de to siste dagene godt, selv om det hvite i 4. juni ble litt for kaldt for min smak. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Karaffel Herlig blåfarge her. Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg er svak for repeterende mønstre og sånt, så jeg har likte de to siste dagene godt, selv om det hvite i 4. juni ble litt for kaldt for min smak. Har som tommelfingerregel ikke å bruke mer enn maks 5 minutter på hvert bilde i etterbehandling så da går det litt fort i svingene en gang i blant . Ble nok litt for kaldt og kontrastfylt, ja - målet var egentlig kun å skjule gulvplankene under benken for ikke å bryte opp mønsteret. Takk, Kenneth. 6.juni Inspirert av Gunnar Smoliansky - en fotograf etter mitt hjerte. Motorvei Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 7.juni Tomme stoler Lenke til kommentar
Anew Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Både 6. og 7. er helt nydelige! Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Liker også 6. og 7. veldig godt! Gleder meg til å se flere bilder i denne tråden. Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Takk for skryt. Var litt oppgitt i går da lyset bestemte seg for å legge seg bak noen gråværsskyer akkurat i det jeg var på vei ut døra. Det førte jo med seg at jeg ikke fikk tatt det spektakulære bildet jeg hadde gått og tenkt på hele dagen ... 8.juni Gjenbruksmotiv fra Uke 50mm i 2008 om jeg ikke husker feil. Ferrari 312 F1 - uten Jacky Ickx Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 9.juni Ble en ganske amputert knipsetur idag da regnet kom og D40en ikke er viden kjent for sine vannavstøtende egenskaper. Rød dør Lenke til kommentar
Annonymous Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Synes 9. june fungerte bra, fin dybde. 6. juni var riktig stilfullt Fine farger i nr. 10 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 7. juni er flott! Liker fargene og komposisjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå