Aleks Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Hei, etter vgs har jeg lyst til å gå på en skole med friluftslinje, der man lærer å være ute i villmarka over lengre tid. Har sett på friluftslinja til Sagavoll og det ser veldig spennende ut med læring av hundekjøring og tur til Svalbard. Noen som har erfaring med denne skolen eller andre skoler? Takker for svar Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Pasvik Folkehøgskole like ved grensen til Russland har "friluftsliv aktiv", "hundekjøring & villmarksliv" og "jakt og fiske". Søskenebarnet mitt gikk jakt og fiske-linja, han trivdes veldig godt. De var på mange turer, deriblant til Russland. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Den så veldig fin ut! Men synes friluftslinja på Sagavoll fristet mer. Det jeg derimot kunne tenke meg var å gå Jakt å fiske linja de hadde. Er det noen grenser på hvor mange folkehøyskolen man kan gå på etter hverandre? Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Jeg var å besøkte han en gang der oppe og synes det virka som en veldig bra skole, også er det jo flott natur. Tror virkelig han hadde utbytte av året sitt der. Finnmark er noe alle burde oppleve, og et år helt øverst i landet kommer nok til å gi deg veldig mange fine opplevelser. Det er jo også litt spesielt å gå på en skole som har utsikt over til Russland. http://pasvik.fhs.no/. Aner ikke om det er noen grenser, men tror nok det eneste som setter grenser er pengeboka. Endret 31. mai 2010 av xWeeNx Lenke til kommentar
kaolla89 Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 er ikke no grenser for hvor mange år du kan gå på folkehøgskole men du blir ikke prioritert om du har gått ett år på folkehøgskole, også søker deg tilbake på samme skole året etter. men ja, folkehøgskole koster mellom 70 000- 100 000 i året så GL Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Et triks er jo å søke stipendiat-stilling etter et år på folkehøgskole. Da får du litt betalt. Du har ikke vurdert et år i militæret, da? Mye fine villmarksopplevelser på grensa, samtidig som det kanskje blir folk av deg Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Et triks er jo å søke stipendiat-stilling etter et år på folkehøgskole. Da får du litt betalt. Du har ikke vurdert et år i militæret, da? Mye fine villmarksopplevelser på grensa, samtidig som det kanskje blir folk av deg Hadde veldig lyst på militæret ja, men kom dessverre ikke inn. De er veldig strenge på hvem de tar inn. Feks en kompis av meg kom ikke inn pga mild pollenallergi Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Hva var det som diskvalifiserte deg, da, om jeg tør spørre? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Litt av hvert egentlig. Dårlig form, problemer med søvn, og diverse matallergi og pollenallergi Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Hmm. Kjipern. Men på www.folkehogskole.no finner du en fin oversikt over hvilke skoler som har hvilken linje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå