SkyBird Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) God dag! Jeg er en gutt som går i 10. klasse, kom opp i engelsk eksamen sammen med en venn. Vi må holde presentasjonen i 40 minutter. Dobbelt så mye som de andre, men problemet er at vi ikke er så veldig flinke til å komme på noe å skrive om. Derfor lurte jeg på om det er noen her som kunne linke litt og hjelpe oss litt med hva vi kan skrive om. Det var engelsk vi kom opp i som sagt, og temaet ble "media". Vi håpet på å få Shakespeare, siden da kunne vi også holde et lite skuespill. Men vi kom dessverre opp i media. Her er dette som står om oppgaven. Men vi har fortsatt vansker for å finne noe å skrive om. Ville hjulpet en god del! Learning targets Presentere og samtale om aktuelle og tverrfaglige temaer o Gjøre rede for trekk ved historie og geografi i USA. o Beskrive tema og komposisjon i tekster og visuelle uttrykk. Bruke ulike hjelpemidler kritisk og selvstendig. Bruke innhold fra ulike kilder på en selvstendig og kritisk måte. Beherske et ordforråd som dekker en rekke ulike emner. Bruke språkets grunnleggende formverk og tekststrukturer muntlig og skriftlig. Beskrive og vurdere eget arbeid med oppgaven og med å lære engelsk. Criterions Rubistar (these will be upgraded this weekend) Task Make a presentation about the topic you have picked. Make sure that you cover all the learning targets. To narrow down the topic you need to formulate a problem that your presentation should answer. You also need to make sure that you use your own language. Learning resources and a timetable for guidance and your oral exam are available in fronter. Duration: About 20 minutes per person. (Leaves 10 minutes for questioning and grading) Har du ikke noe positivt å si, er det heller ikke vitsen å si noe. Endret 31. mai 2010 av SkyBird Lenke til kommentar
Espyyy Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Om dette er positivt får du vurdere selv, men jeg kom også opp i engelsk. Jeg trodde alle hadde like oppgaver å velge mellom over hele Norge jeg... Også 40 minutter tilsammen, wtf? Som jeg har forstått det så skal det være 15 min framføring hvis du er 1, og 20 min framføring hvis det er 2. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Anbefaler: *Kritisk tenking over hjernevasket media, med kritik av det amerikanske oppsettet på sine media *Moralpolitet og hvorfor de ikke klarer det *Etc Lenke til kommentar
SkyBird Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Også 40 minutter tilsammen, wtf? Som jeg har forstått det så skal det være 15 min framføring hvis du er 1, og 20 min framføring hvis det er 2. Nei, det var sånn det var på prøvemuntlig. Vi må ha 40 minutter. Men er det noen som vet forskjellen på den nye og den gamle mediene? Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Hæ? 40 minutter? Hos oss er det slik: Alene: 5 min fremføring om opg + 20 min samtale om tema + 5 min om hele pensum. (30 min) Par: 10 min fremføring om opg + 40 min samtale om tema + 10 min om hele pensum. (60 min) Tre: 15 min fremføring om opg + 60 min samtale om tema + 15 min om hele pensum. (90 min) Fire: 20 min fremførig om ppg + 80 min samtale om tema + 20 min om hele pensum. (120 min) Endret 31. mai 2010 av JanFr Lenke til kommentar
SkyBird Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Vel, går du på VGS? Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Nei, 10. klasse i Bærum. Lærerne har fortalt oss at denne eksamensformen er bestemt av staten og gjelder for hele Norge. Endret 31. mai 2010 av JanFr Lenke til kommentar
SkyBird Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Åja. Men dette er sånn vi har fått beskjed om at det skal være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå