Gå til innhold

Laptop kjører på 83 grader under load.


Anbefalte innlegg

Har aldri før testet temps på laptopen, men tenkte å gjøre det for moro skyld, til min store forskrekkelse er CPU tempen på helt opp til 83 grader når jeg kjører en del spill. GPU tempen holder seg på 65 grader stabilt.

 

Den er renset for støv og alt mulig, cirka 8 måneder gammel.Det er en AMD Turion RM-74. Skal jeg sende inn laptopen? Er jo ikke akkurat akseptabelt at den kjører så varmt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer nok ingen vei med å sende den inn, da det er ingenting gale med den. 83c er forholdvis høyt, men ikke skadelig høyt. Denne CPUen har en maks operasjonstemperatur på 100c. Så om du når den temperaturen, bør du begynne å bli bekymret.

 

At laptoper kan nå +- 80c er helt normalt.

Lenke til kommentar

Alle bærbare bør åpnes og renses for støv og hybelkaniner, 2 ganger i året. I noen tilfeller kan det også hjelpe om man skiller prosessor og heatsink, renser bort gammel kjølepasta og legger ny pasta, av god kvalitet. Selv en helt ny bærbar kan få bedre temperaturer om man gjør dette selv. Hvis man føler at man vet hva man gjør, vel og merke.

 

83 grader under belastning er ikke kritisk - hva er temperaturen på idle?

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Da er det ikke noe å engste seg for - men sørg likevel for å holde maskinen relativt støvfri innvendig, med jevne mellomrom. Hvis du ser prosessoren nærme seg 90 grader under spilling eller annen bruk, er det på tide å sjekke.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...