Gå til innhold

Junifest 2010 - lessis - macro

Anbefalte innlegg

8. juni

Gjenskinn

I dag skulle jeg etter planen fotografere en motorsykkel for noen. Fikk tatt noen macrobilder men ble ikke så fornøyd med noen av dem. Tok også bildet av himmelen og noen trær med 50 mm objektivet, så jeg velger dette i stedet. Det er gjenskinn på tanken.

post-172535-1276028567,214_thumb.jpg

ISO=100, f/9, 1/250

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8. juni

Gjenskinn

I dag skulle jeg etter planen fotografere en motorsykkel for noen. Fikk tatt noen macrobilder men ble ikke så fornøyd med noen av dem. Tok også bildet av himmelen og noen trær med 50 mm objektivet, så jeg velger dette i stedet. Det er gjenskinn på tanken.

ISO=100, f/9, 1/250

Det ble da originalt.... :yes:

Lenke til kommentar

Ah - hele himmelen på tanken! Tenker det går unna.

Ikke så lett å bli fornøyd med bildene sine nei - var på nytteløs jakt i dag jeg også, men måtte ty til plan C.

Tok også noen på en restaurant, men de ble heller ikke noe av. Tok med meg blomster hjem fra denne og har dem i en skål, tenker det blir orkideer i morgen

Det ble da originalt.... :yes:

Takk for kommentaren, var ute etter det orginale i dag.

Endret av lessis
Lenke til kommentar

9. juni

Orkidè

Det var avslutningsfest for sommeren på jobb i går. Da var vi på en thai-restaurant. Det lå orkideer på hver serviett. Jeg tok med meg noen hjem og la i en skål. Det er croppet og jeg har forsøkt å fjerne bordplaten, vet ikke om det ble så fint etterpå.

post-172535-1276112231,9373_thumb.jpg

ISO=100, f/8, 1 sek.+ mellomringer

Lenke til kommentar

9. juni

Orkidè

Det var avslutningsfest for sommeren på jobb i går. Da var vi på en thai-restaurant. Det lå orkideer på hver serviett. Jeg tok med meg noen hjem og la i en skål. Det er croppet og jeg har forsøkt å fjerne bordplaten, vet ikke om det ble så fint etterpå.

ISO=100, f/8, 1 sek.+ mellomringer

Macro med mellomringer og kanskje uten LiveView, det må da være håpløst å få noe i fokus. Det er sannelig ikke lett. En av de viktigste grunnene til at jeg kjøpte nytt kamera, var dette med LiveView for macro-fotograferingen, og fokusen er hårfin å finne uansett; sjelden jeg bruker mine extension tubes, for det er så krevende nøyaktighetsarbeid å finne litt fokus. Men fargene og formen får man jo frem, uansett... :yes:

Lenke til kommentar

Det var da en flott utvekst, bra bilde... :yes:

Takk for at su syns jef fant en fin tjuke

Ja, det ble fint! Jeg tok et liknende bilde i april, men det ble ikke så bra.

Sikker på at din var like fin :thumbup:

Mmmmh - en fin sopp! :)

Takk for det.

Lenke til kommentar

11. juni

Glasskunst

post-172535-1276490758,3274_thumb.jpg

ISO=1600, f/2.3, 1/10 s

12. juni

Hundekjeks

Tatt i all hast på et stopp i familiens vandring/kjøring i bygda for vårt opphav.

post-172535-1276491113,8028_thumb.jpg

ISO=100, f/2.3, 1/320

13. juni

Gloriosa rothschildiana

Det er ikke selve blomsten jeg har fotografert, men festet ved stilken.

post-172535-1276491459,5719_thumb.jpg

ISO=100, f/6.3, 1/125 s

Lenke til kommentar

16. juni

Gloriosa rothchildiana

Nå har blomsten kommet såpass ut at den gjør litt av seg. Løken var et bomkjøp i våres. Så bare på pakningen og bildet og ikke hvor lang planeten ble. Har tredd den på gelederet slik at den holder seg oppe.

post-172535-1276719561,0655_thumb.jpg

ISO=100, f/5.6, 1/125 sek.

Lenke til kommentar

Det var da fint! Skulle kanske velat se litt mer luft rundt blomsten (bildet föles litt "trangt" nå), men det er nydelige farger och bra eksponering.

Jeg har lest at denne planten er vanskelig, så du har värt duktig som fått den til å blomstre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...