Gå til innhold

Junifest 2010 - lessis - macro

Anbefalte innlegg

Junifest 2010 - lessis - macro

Bruker: lessis

utfordring: macro

Deltakernivå:pingle

Utstyr: Canon 400D, 50 mm objektiv, mellomringer

Var i London nå siste helga i mai. Var på Fowl og så på bøker. Valgte ut en fotobok om macrofotografering. Har som målsetting å få lest den i løpet av måneden. Det var mange tips om motiver i den også. Påmeldt som pingle, da jeg vet at det ikke blir tid til slik fotografering hver dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2. juni

Kastanjeblad i motlys

post-172535-1275549838,7001_thumb.jpg

Hadde problemer med å legge dette inn i går hjemmefra. Var i Oslo på et møte og hadde litt tid før det begynte, heldigvis lå fotoaperatet i sekken. Håndholdt med tilskuer som sikkert lurte på hva jeg så og ville ta bilde av.

Lenke til kommentar

Kastanjebladet ble skikkelig stilig. Me like :)

Takk for at du likte det.

Ja, fine lysvirkninger i det bladet. Fine farger i fuchsen også, vanskelig å få fokus på slik close-up, strever en del med det jeg. Bruker man ringer, er det enda verre. Men sikkert en treningssak det også som alt annet.

Må innrømme at det ble delvis håndholdt, da ikke et av stativene passet akurat der.

Kastanjebladet er nydelig! Fine farger og komposisjon.

Takk Helena

Lenke til kommentar

5. juni

Øyevipper

En venn av "svigersønnen" min hadde markerte øyne så jeg spurte ham. Hadde planlagt dette med min datter, men hun lys så resultatet ble ikke så bra. Typisk at gutter er utstyrt med slike lange vipper, var min datters kommentar

post-172535-1275852757,6737_thumb.jpg

OSO=100, f/4,5, 1/80 sek

Lenke til kommentar

5. juni

Øyevipper

ISO=100, f/4,5, 1/80 sek

Denne fikk du til kjempebra :yes:

6. juni

Løvetann - Taraxacum officinale

Må vel også ta et bilde av en løvetann. Har sett noen flotte bilder av planten i et lengre kommet stadium.

ISO=200, f/11, 1/500 sek

Flott, lessis..det blir bedre og bedre :yes:

Lenke til kommentar

Jeg også forsøker å følge med i alle macrotrådene, men det er ikke så enkelt. Jeg har kjøpt boka Macro photography av Haye Jan Kamps. Får en del tips om motiver derfra, med løvetannen var ikke der. Har også bestemt meg å fotografere alle blomstene på terrassen i år i macroformat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...