lessis Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Junifest 2010 - lessis - macro Bruker: lessis utfordring: macro Deltakernivå:pingle Utstyr: Canon 400D, 50 mm objektiv, mellomringer Var i London nå siste helga i mai. Var på Fowl og så på bøker. Valgte ut en fotobok om macrofotografering. Har som målsetting å få lest den i løpet av måneden. Det var mange tips om motiver i den også. Påmeldt som pingle, da jeg vet at det ikke blir tid til slik fotografering hver dag. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 1. juni Fuchsia procumbens ISO=200, f/2,5, 1/200 s, 50 mm For å vise hvor liten blomsten er har jeg lagt en fyrstikk ved siden av ISO=100, f/3,2, 1/200 s, extension tube EF25 II Lenke til kommentar
lessis Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 2. juni Kastanjeblad i motlys Hadde problemer med å legge dette inn i går hjemmefra. Var i Oslo på et møte og hadde litt tid før det begynte, heldigvis lå fotoaperatet i sekken. Håndholdt med tilskuer som sikkert lurte på hva jeg så og ville ta bilde av. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Kastanjebladet ble skikkelig stilig. Me like Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Ja, fine lysvirkninger i det bladet. Fine farger i fuchsen også, vanskelig å få fokus på slik close-up, strever en del med det jeg. Bruker man ringer, er det enda verre. Men sikkert en treningssak det også som alt annet. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Kastanjebladet er nydelig! Fine farger og komposisjon. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 Kastanjebladet ble skikkelig stilig. Me like Takk for at du likte det. Ja, fine lysvirkninger i det bladet. Fine farger i fuchsen også, vanskelig å få fokus på slik close-up, strever en del med det jeg. Bruker man ringer, er det enda verre. Men sikkert en treningssak det også som alt annet. Må innrømme at det ble delvis håndholdt, da ikke et av stativene passet akurat der. Kastanjebladet er nydelig! Fine farger og komposisjon. Takk Helena Lenke til kommentar
lessis Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2010 3. juni Fuchsia "Celina" ISO=100, f/8, 1/200 I dag ble det stativ og fjernutløser. Hvis det nå ikke er skarpt er det mine øyne det er noe i veien med. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 4. juni Hylomecon japonicum - gullkopp Er ikke fornøyd med dagens fotografering, men skal forsøke å legge ut noe hver dag. Legger det i spoiler i stedet. ISO=100, f/4,5, 1/250 Lenke til kommentar
lessis Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 5. juni Øyevipper En venn av "svigersønnen" min hadde markerte øyne så jeg spurte ham. Hadde planlagt dette med min datter, men hun lys så resultatet ble ikke så bra. Typisk at gutter er utstyrt med slike lange vipper, var min datters kommentar OSO=100, f/4,5, 1/80 sek Lenke til kommentar
lessis Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 6. juni Løvetann - Taraxacum officinale Må vel også ta et bilde av en løvetann. Har sett noen flotte bilder av planten i et lengre kommet stadium. ISO=200, f/11, 1/500 sek Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 5. juni Øyevipper ISO=100, f/4,5, 1/80 sek Denne fikk du til kjempebra 6. juni Løvetann - Taraxacum officinale Må vel også ta et bilde av en løvetann. Har sett noen flotte bilder av planten i et lengre kommet stadium. ISO=200, f/11, 1/500 sek Flott, lessis..det blir bedre og bedre Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Flott løvetann! Egentlig en pen blomst, men spredningen gir som her - litt bismak. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Takk til RandiE og Trondster for positiv kritikk. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Du gjör store framskritt! Liker Fuchsia "Celina", Øyevipper og Løvetann - Taraxacum officinale. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Likte kastanjebladet - enkelt og pent! 03 juni fikk meg til å tenke på dølle døck av en eller annen grunn. lurer på hvorfor. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg syns det siste av løvetann var veldig pent. Det er gøy at så mange har makro, prøver følge med i alle trådene. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg også forsøker å følge med i alle macrotrådene, men det er ikke så enkelt. Jeg har kjøpt boka Macro photography av Haye Jan Kamps. Får en del tips om motiver derfra, med løvetannen var ikke der. Har også bestemt meg å fotografere alle blomstene på terrassen i år i macroformat. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 7. juni hvit viola ISO=800, f/160, 1/160 5 minutter etter at bildene var tatt åpnet skyene seg, snakk om flaks! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Er enig med den som i en eller annen tråd sa at enkelte blomster ser litt skumle ut på nært hold. Denne f.eks. Den boka skal jeg se etter på biblioteket. Hun snille dama som jobber der bruker å bestille de bøkene jeg spør etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå