Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ikke kommet over eksen. råd?

Gjest trådstarter

Anbefalte innlegg

Gjest trådstarter

Hei!

For ca 3 mnd siden slo jeg og eksen opp. Det endte med en ganske stor krangel og vi pratet ikke sammen på rundt 2 mnd. Nå har vi litt kontakt igjen, men ikke mye.

Problemet er bare det at på disse 3 måndene har det ikke gått en eneste dag uten at jeg ikke har tenkt på henne og jeg har ikke klart å sovne ordentlig om nettene på grunn av tankene jeg har om henne. Jeg savner henne veldig mye og jeg har enda ikke klart å komme over henne, på tross av flere netter med andre jenter og alle andre triks jeg har hørt skal "kurere" kjærlighetssorg.

Jeg vet ikke helt om jeg har lyst til å bli sammen med henne igjen, eller om jeg bare savner å være med henne. Men jeg vet at jeg blir veldig sjalu og lei meg når jeg hører om henne med andre gutter. Jeg har utrolig lyst til å få fortalt dette til henne, men jeg er redd for hva hun kommer til å svare.

Jeg er egentlig ikke helt sikker på hva jeg vil med denne tråden... Jeg tror kanskje jeg bare jeg trenger å få fortalt dette til noen. Kanskje få noen råd til hva jeg burde gjøre, enten hva jeg skal si til henne eller ikke, eller rett og slett hvordan jeg skal komme over henne. Jeg er bare dritt lei av å savne henne og alltid tenke på henne og vite at det kanskje aldri kommer til å bli som det var...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell, i og med at det har gått så lenge, så er ikke dette et "typisk" ungdomsforhold hvertfall.. Men du sier du blir sjalu av å høre at hun har vært med andre gutter, tror du hun også kommer til å bli sjalu når hun får høre om dine netter med andre jenter?

Isåfall, så kan det nok bli litt vansklig å innvigle ett "nytt" forhold, med tanke på at det kan føre til en del nye krangler, og eventuelle diskusjoner.

Du sier jo også at du ikke vet om du vil bli ilag med henne igjen.. Kan det være at du føler denne sjalusien, siden hun engang var din, og nå er det andre gutter som får prøve seg?

Jeg hadde også litt den sjalu følelsen første gang det ble slutt mellom meg og en jeg holdt seriøst på med over en lang periode. Det tok tid, men jeg kom meg over det..

..Det tror jeg nok du også gjør - med tiden.. Uansett, lykke til! :)

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Det er ikke bare sjalusien som plager meg. Det er det at hun kommer inn i tankene mine hver eneste gang jeg sitter for meg selv og tenker, og at det er så mange ting som minner meg om henne.

Sjalusien er en ting, men savnet er en annen. Jeg savner hvordan vi hadde det sammen og den følelsen av lykke jeg hadde da jeg var med henne.

Måten det ble slutt mellom oss på kan også være en grunn til at jeg føler sånn som jeg gjør. Det hele bygget på en misforståelse fra min side om hva hun tenkte og følte, og jeg vet at om jeg hadde forstått det ville vi kanksje fortsatt vært sammen. En tanke jeg vet jeg ikke burde ha.

Det jeg vil er kanskje ikke å bli sammen med henne igjen nå, men at hun får vite hva jeg tenker og hva jeg føler og at vi kanskje begynner på nytt og ser hvordan det går. Eller bare komme meg over henne, noe jeg ikke tror kommer til å skje på lang tid med tanke på at jeg har det like ille nå, som for 3 månder siden.

Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg tror du burde fortelle henne hva du føler ja, på en måte få sagt at du ikke ville det skulle ende slik. Så ser du hva hun har å si.. Etter det, så får dere finne ut ilag hva dere velger å gjøre.

Det å ha tanker om eksen, det kommer man til å ha i mange år! Hvertfall hvis personen betydde noe for deg.. Jeg har da tenkt på min første kjærlighet i flere år, selv om jeg har samboer nå, og elsker han..

Det er bare slikt som blir med oss, opp igjennom årene. Men følelsene tilknyttet til de her tankene, vil sakte men sikkert svekkes.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Du har vel rett. Jeg får prøve å finne en måte å få fortalt henne det jeg føler på. Hvis vi ikke finner noen løsning får jeg vel bare bite i det sure eplet og prøve å komme meg videre så godt jeg kan, selvom jeg er redd det vil ta veldig lang tid...

Noen råd til hvordan jeg kan gå frem?

Det er ganske irriterende hvordan ett menneske kan påvirke deg så mye, mens man føler seg så maktesløs.

Lenke til kommentar

jeg er 15 og for to år siden var jeg sammen med ei jente og vi var sammen i 5 måneder, tenker faktisk på hu flere ganger i uka, selvom jeg har ny kjæreste og kunne ALDRI tenkt meg å bli sammen med hu gamle. har vært med min nåværende kjæreste i 3 måneder og vi kommer til å være sammen ganske mye lenger :)

uansett, jeg har ikke stoppa å tenke på x'n enda, selvom det er 2 år siden. men jeg plages ikke av dette, vanskelig å forklare x]

men jeg har kommet over hu :p

Endret av franky12
Lenke til kommentar

Ta tiden til hjelp. Dette har du helt sikkert hørt flere hundre ganger. Men seriøst, det er det eneste som hjelper.

Hvor lang tid vi bruker for å komme over en person er det bare du som vet. Vi mennesker er forskjellig følsome, jeg foreksempel kan bruke flere månder på å kommer over en person til kun noen dager.

Noen ganger er det virkelig irrerende, andre ganger lærer jeg mye ut av det.

Er det kjærlighetssorg er det kun tid som hjelper, venner kan hjelpe til å få tankene på noe annet. Men kroppen vil fortsatt være i oppbyggings modus og ta all tiden den trenger for å reparere seg selv. Er du kun deppa over å ha mistet x'n.. Hva faen man ? KOM DEG UT!

Det spørs også hvor stærkt bånd dere hadde fra før av. Men hiv alt som kan minne deg om henne, slett; mobilnummeret, msn, facebook ...

Hiv alle ting du har fått av henne

Kom deg ut og være med venner!

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Gjest Kuli :)

Ehm, jeg har et lignende problem. bare at jeg er veldig nær eksen forsatt, og jegg har likt hun i et år nå. jeg har det det like ræva som "trådstarter". Men hun er sammen med bestevennen min? skal jeg drite i begge 2 "Pijus" eller bare være med de, mens det holder på å klikke for meg inni.

Føler så kraftig med deg "Trådstarter".

Lenke til kommentar

[quote name=Kuli :)' date='31. mai 2010 - 21:43' timestamp='1275334990' post='15730897]

Ehm, jeg har et lignende problem. bare at jeg er veldig nær eksen forsatt, og jegg har likt hun i et år nå. jeg har det det like ræva som "trådstarter". Men hun er sammen med bestevennen min? skal jeg drite i begge 2 "Pijus" eller bare være med de, mens det holder på å klikke for meg inni.

Føler så kraftig med deg "Trådstarter".

om du har det så jævlig, vær litt egoistisk og bryt kontakt med x'n. jeg personelig klarer ikke være venner med x'er, blir for kleint

Lenke til kommentar

Navnet mitt er Pijus, så ikke noe vits i å "Pijus"-e meg.

Vi sier det finnes to sinntilstander;

1) Sorg

2) Du er deppa for at du ikke fikk hun.

Du må vite at det er en stor forksjell mellom å være deppa og ha en sorg.

En sorg er en prossess kroppen må gjennom. Du har mistet noe som er verdifult, og kroppen vil bli svakere. Denne perioden kan vare fra en månder til år, men det viktigste er å hente deg inn igjen. Greit at du ligger nede på bakken og griner en skvet og får trøst fra medmennesker, men du må også vite at du må forsette livet ditt.

Under sorgen vil kroppen være i en sårbarprossess, kroppen holder på å spare på energien og for hverdag prøver den å bygge seg sterkere opp igjen. Det er kun DU som blokkerere for at kroppen ikke får bygget seg opp. Du må virkelig tenke etter nå, bruk hue! Er hun virkelig verdt smerten du går gjennom? Er hun virkelig the only one? TENK TENK.

Å være deppa trenger vi ikke å gå lenger innpå, fordi det tror jeg ikke du er. Du er nok i en kjærlighetssorg Ta deg godt i ballene og reis deg opp, eller kommer jeg og gjør det på deg.

Du skal abosolutt la de være i fred, du kan føle at din bestevenn er en drittsekk som gikk bak din rygg og ble sammen med hun, men problemet er; når du er forelsket har du ingen kontroll. Jeg anbefaler at du prøver å ha minst mulig kontakt med jenta og prøve å fortelle det til bestevennen at du ikke vil være med han når hun er med hun, hvis han er en god venn vil han skjønne. De fleste gangene jeg har hat kjærlighetssorg har det hjulpet å være ute med venner, treffe nye folk og drive med ting jeg liker. Før du vet ordet av det treffer du en ny nydelig jente og må gjennom alt faenskapet igjen! :)

Endret av Pijus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt hun, men vil ha hun igjen.. jeg får vel bare bryte kontakten med bestevennen min og eksen min. Det med at bestevennen min har gått bak ryggen min er feil :) han vet ikke at jeg liker hun, det er det bare hun som vet. føler egentlig at jeg er møkkalei hele trekantdramaet og vil bare flytte vekk herfra.

Lenke til kommentar

Ta deg godt i ballene og reis deg opp, eller kommer jeg og gjør det på deg.

Da må du ha jævlig svære hender :thumbup:

Lenke til kommentar

Skal nok gå fint.

Jeg skrev fra ditt synspunkt og hvordan du følte situasjonen var, hvis jeg ikke tar feil nå så følte du litt hat mot bestevennen når han gikk "bak" din rygg.

Men hvor mye betyr bestevennen din for deg? Er det virkelig en du kan bare bryte kontakten med fordi han kapret dama di? Ta hånd mot hånd, og se hva som veier mest.

Å glemme dama er en god ide, om ikke den beste iden du har tenkt til nå. I den andre hånden, så er den veldig dårlig ide å prøve å kapre dama fra bestevennen din. Hva om en jente du hadde null interesere for, kom bort til deg og prøvde å visse interese, det hadde vært uaktraktivt og du hadde følt avsky.

Lenke til kommentar

Er enig med mye der, men problemet er at hun bryr seg ganske mye om meg, liker meg nesten på en måte. og dolke vennen min i ryggen er ikke så gøy, men at jeg skal se på de to sammen hver dag er heller ikke gøy. stopper jeg kontakten med en av de ryker begge.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Jeg syns så ABSOLUTT du skulle ta kontakt. Kanskje hun har det like ille som deg og har våkennetter og gråter enda! Om det hele var en misforståelse og det ble slutt på en dum måte, så må du ta kontakt. Ble selv slutt med meg og eksen for en stund siden og det var en teit måte det også. Jeg er lei meg enda selvom det har gått mange mnd. Begynt å ha litt mer kontakt nå. Men h*n er virkelig den rette for meg og jeg vil bare være i lag med h*n.

Jeg vet at om h*n hadde sagt til meg nå hadde jeg vært villig til å prøve. Men hadde dere noe kontakt i førsten?? Hadde du tatt kontakt nå om du ikke var interessert``

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...