Stigma Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Hey, Jeg lurer på om noen vet litt detaljer om hva IGPen på de nye i5 prosessorene kan aksellerere. Mitt behov er hovedsakelig h.254 HD filer (av den typen du oftest finner på nettet). Kan IGPen hjelpe noe betydelig med hardware decoding av dette i samarbeid med noe sånt som FFDshow eller lignende? Hvis ikke så går jeg kanskje heller for en annen CPU som ikke nødvendigvis har IGP og kanskje slenger på et standalone kort som har minimalt strømtrekk men har hardware decoding støtte via CUDA. Håper noen kan hjelpe -Stigma Lenke til kommentar
MR2_Magne Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Dem skal greie hardware HD decoding for alt jeg kan skjønne... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Etter litt research har jeg funnet ut at den støtter h.254 hardware decoding og så og si alle andre viktige codec, så den biten er ikke lenger i tvil. Det jeg fremdeles er litt usikker på er hvilken software som støtter IGPens hardware decoding på nåværende tidspunkt. Programmer som PowerDVD gjør visst det, men det er for tungvindt å bruke det i daglig bruk til alle småvidoer man ser på. Vet noen hvordan det er med støtte i FFDshow-tryouts eller tilsvarende? -Stigma Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Av erfaring så er k-lite codec pack den mest kompatible, du kan jo prøve den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå