Gå til innhold

Returrett hos Expert, gjelder den mobiltelefoner uten abbonement?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter litt fast her. For noen dager siden kjøpte jeg meg en HTC Desire hos Expert, som jeg forsåvidt er fornøyd med, men som har litt problemer som ikke hører hjemme noen sted.

Tanken min umiddelbart er jo at Expert hvor denne telefonen ble kjøpt vil sende den inn til verksted, mens jeg da blir sittende flere uker uten telefon. Det er jo lite aktuelt for mitt vedkommende, så derfor kikket jeg litt på deres returrett.

http://www.expert.no/content/content.aspx?tbcontentid=247&WT.ac=Returrett&cookie_test=true

På denne siden finner jeg spesifisert at returretten IKKE gjelder for mobiltelefoner. Derimot begynner jeg jo å undre meg litt, på om dette kan være en liten skrivefeil, og at det som skal komme frem her er at det gjelder ikke mobiltelefoner solgt med abbonement. Min telefon er kjøpt uten noen som helst abbonement.

Joda, jeg har forsøkt kundesenteret. Først kom jeg ikke gjennom, og når jeg først kommer gjennom og får spurt om mitt spørsmål legger selgeren på. 2 ganger det siste halve året har selgerne hos Expert lagt på til meg når jeg har spurt om ting relatert til returrett / bytte varen. Epost til kundesenteret blir ikke besvart til tross for flere eposter. Joda, jeg kunne satt føttene innom butikken, men dersom det eneste som skjer er at jeg må levere inn telefonen velger jeg å foreløpig ikke gå innom butikken. Jeg har pent lite lyst å ende opp med den gamle kinatelefonen igjen.

Noen her inne som har benyttet returretten hos Expert på en mobiltelefon kjøpt uten abbonement?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står jo helt klart at den ikke gjelder mobiltelefoner, så da har det nok ingenting å si om den var kjøpt med eller uten abonnement. Kan prøve deg med good-will hos en butikk, men det kunne ikke stått klarere at det ikke er returrett såvidt jeg kan se.

Lenke til kommentar

Jepp, det står klart og tydelig at det ikke gjelder mobiltelefoner. Grunnen til at jeg ble sittende og undre meg var fordi jeg ikke forstår hvorfor det ikke gjelder mobiltelefoner solgt helt uten abbonement. Det "vanlige" er mer eller mindre at en returrett ikke gjelder ved mobiltelefoner kjøpt MED abbonement, og derfor måtte jeg bare forsikre meg om at ikke det der var en slurvefeil fra Expert sin side.

Fikk også svar fra epost support i dag hvor det ble bekreftet at den IKKE gjelder mobiltelefoner solgt uten abbonement.

@Flodec, HTC har nok helt sikkert en DOA ordning, men det dreier seg ikke om mangler med selve produktet her. Det er vel mer type software-relaterte-greier som gjør at telefonen kun vil kople til 3G når det passer den best, og ikke når den skal kople seg på, dvs i alle situasjoner hvor ikke wlan er tilgjengelig. Jeg har sett noen apps som skal kunne ta seg av trådløse tilkoplinger på market og jeg skal prøve et par av dem, og dersom ikke det da vil fungere optimalt skal jeg faktisk heller vente til HTC er ferdig med 2.2 av Sense. Dersom det ikke da funker optimalt får jeg heller ta den til butikken.

Jeg gjør stort sett det jeg kan for å unngå tur tilbake til butikken. :)

Lenke til kommentar

Det er ikke returret på mobiltelefoner solgt med eller uten abb hverken på Elkjøp eller Expert. Lurer på hvor mange kunder jeg har kranglet med pga dette. Hvis du vil ha angrefrist på mobil så kjøp via nett der du har 14 dagers. En kollega av meg tok inn en u5i på "goodwill" her om dagen. Åpnet esken, og telefonen var full av riper og hakk. Selv om kunden bare hadde hatt den i to dager. Nå må vi selge den med 500-600kr tap. Snadder

Lenke til kommentar

En kollega av meg tok inn en u5i på "goodwill" her om dagen. Åpnet esken, og telefonen var full av riper og hakk. Selv om kunden bare hadde hatt den i to dager. Nå må vi selge den med 500-600kr tap. Snadder

Burde kanskje åpnet esken før han tok den tilbake på ren goodwill. ;)

Men selv om telefonen hadde sett strøken ut kunne man jo ikke visst hva slags behandling den har fått i forhold til fukt o.l., selv om en kunde bare hadde hatt den noen få dager. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...