spetwols Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Hei. Kan vel starte med og si at jeg har windows xp, en speedtouch modem fra telenor. Har aldri hatt noe problemer før.' Har hatt internetten i 4 år nå. Igår så funka pcen min helt fint. Så slo jeg den av og skulle starte den idag, så var det INGEN forbindelse mellom modemet og pcen. Så prøvde jeg med en annen pc og da fujnka det helt fint! Så det er noe som er galt med pcen min altså. Jeg har 2 nettverkstilkoblinge rpå pcen min. En ekstern og en intern. Jeg har brukt den eksterne hele tiden. Så prøvde jeg og bytte kabelen til den interne på hovedkorte. Da begynte den faktisk og jobbe og fikk forbindelse. Så fikk jeg kolbet meg på nette. Men etter 30 sek, så skjedde det samme. Så når jeg putter i kabelen i begge nettverksingangene nå så skjer det ingenting! Netopp ingenting! Ikke en dritt. SÅ den er helt død. Men det løser grønt. Kan jeg ha fått et virus ellernoe ? Fordi jeg prøvde samme korte på denne pcen og da funka det helt fint. Har prøvd avast og spybot til ingen nytte. Når jeg skriver ipconfig på cmd så kommer dette opp : Window IP Configuration. Det er det eneste som kommer opp. Noen som vet hva som kan ha skjedd ??? Tusen takk for hjelp! Er krise! Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Har kommet ut for noe "spyware" som har blokert nettverkskortet en gang,men da poppa det opp "kjøp meg" greier.. Endret 30. mai 2010 av taz Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Netverkskortet deaktivert? Takk for svar! Nei, det er nok ikke det. Siden det ligger på mine internett tilkoblinger. Har også sjekket i device manager, og det står som aktivert. Merkelig greier. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 Kjør denne.. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Prøvde og kjøre maleware men hjalp ikke det heller. Den fant 50 stykker, og jeg fikk fjerna de. Kan jo reformatere pcen, men da må jeg backuppe alt jeg har og det er rundt 400 gb med ting og tang :\ Lenke til kommentar
madammim Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Har du prøvd å restarte modemet? Vet du om det er router i modemet ditt, og om denne brukes? Prøv å høyreklikk på Tilkoblingen under "kontrollpanel", "nettverkstilkoblinger". Velg "egenskaper". Dobbelklikk på "internett-protokoll (TCP/IP)". Velg "bruk følgende IP-adresse" og sett 10.0.0.150, 255.255.255.0, 10.0.0.138. Under "bruk følgende DNS" setter du 10.0.0.138 på "foretrukket DNS". Klikk OK, OK. Prøv nå om nettet fungerer. Dersom ikke så kan du prøve en restart. dersom det ikke fungerer kan du prøve å skrive 10.0.0.138 i adressefeltet i nettleseren. Du skal da få et innloggingsvindu (vet ikke hva passordet er, men det kan søkes opp på internett). Dersom du får kontakt så virker nettet ditt mellom PC og modem. Dersom modemet er i bridgemodus vil oppsettet ovenfor ikke gi internettforbindelse, kun mulighet til å logge inn på modemet. Du må da enten sette det i bridge eller fjerne oppsettet ovenfor for å kunne få internettforbindelse. Uansett verdt et forsøk Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Har du prøvd å restarte modemet? Vet du om det er router i modemet ditt, og om denne brukes? Prøv å høyreklikk på Tilkoblingen under "kontrollpanel", "nettverkstilkoblinger". Velg "egenskaper". Dobbelklikk på "internett-protokoll (TCP/IP)". Velg "bruk følgende IP-adresse" og sett 10.0.0.150, 255.255.255.0, 10.0.0.138. Under "bruk følgende DNS" setter du 10.0.0.138 på "foretrukket DNS". Klikk OK, OK. Prøv nå om nettet fungerer. Dersom ikke så kan du prøve en restart. dersom det ikke fungerer kan du prøve å skrive 10.0.0.138 i adressefeltet i nettleseren. Du skal da få et innloggingsvindu (vet ikke hva passordet er, men det kan søkes opp på internett). Dersom du får kontakt så virker nettet ditt mellom PC og modem. Dersom modemet er i bridgemodus vil oppsettet ovenfor ikke gi internettforbindelse, kun mulighet til å logge inn på modemet. Du må da enten sette det i bridge eller fjerne oppsettet ovenfor for å kunne få internettforbindelse. Uansett verdt et forsøk Hei, og takk for svar! Skal prøve det etterpå, har ikke tid nå. Men som sagt så fungerer det på alle andre maskiner jeg har med samme modem. Så det er noe galt med pcen. Har også prøvd 3 forkjellig nettverkskort som jeg vet fungerer men den reagerer fortsatt ikke. Er ikke trådløs men kabel. Om noen ikek har fått med seg det ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå