Gå til innhold

Skaffe jobb uten erfaring, stress?

Anbefalte innlegg

Jepp, kjenner at det er på tide å skaffe seg jobb nå. Men har gått vidregående og slikt, har ikke jobbet siden av dette (utenom noe små greier, men ikke noe som jeg kan "bevise" eller noe lignende, så føler dette er bare ubrukelig) Tar vel det meste jeg kan få, men først og fremst er jeg ikke kjempe lyst til å jobbe med telefon selging eller butikkarbeid(føler å sitte i kassen kan fort bli stressende, men vis det kommer opp til det så tar jeg det nok) Kan vel ikke ha så mange krav tanke på at jeg ikke har erfaring, og vet ikke helt åssen folk ser på dette. Har jo gått allmenn/studiespesialisering, så tenkte jeg skulle ta meg ett år med jobbing, for man trenger jo litt erfaring + penger er ikke en dum ide heller.

Så hva slags jobber kan jeg se på, og burde jeg ringe opp diverse steder før jeg kommer bort eller slik? Er vel litt keen på lager jobbing, barnehage eller noe SFO lignende greier. Kreves vel ikke alltid tidligere jobb erfaring gjør det vel? Man må jo starte ett sted, og ja, mange har jo startet tidligere enn meg tanke på at jeg er jo tross alt 19 år og føler det er litt slapt. Men slik er det, fåkke gjort noe med det nå!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SFO vet jeg mange som har hatt jobb på uten nevneverdig erfaring fra før, så det burde være mulig. Om du har lappen kan du jo også jobbe som sjåfør. Vet at hjem-is pleier å se etter folk tidlig på sommeren, men det er jo en sesongjobb. Ellers har du jo posten og sikkert mange andre.

Lenke til kommentar

Hmm har nok ikke lappen, men det er mange grunner til det. Skal ta det snart, men er ikke noe hastverk føler jeg. Vurderer faktisk å skaffe meg truck fører lappen først nå, siden mange lager jobber er ledig. Noen andre forslag eller lignende som folk har å si?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...