Iriver Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Hei! Skolen min arrangerer noe de kaller muntlig prøveeksamen. De er kanskje ikke alene om dette? Ikke vet jeg.. Uansett - jeg kom opp i matte. Temaet er "klassetur", og jeg skal presentere en klassetur. Jeg valgte London. På arket står det noen tips til hva jeg bør ha med: - Planlegging- Reise - Aktiviteter - Kostnader - Romfordeling - Bespisning - Statistikk - Sannsynlighet - Prosent - Funksjoner - Likninger - Geometri - Måleenheter - Målestokk - Budsjett / regnskap Hittil har jeg gjort dette: - Budsjett for buss, fly hotell, mat, undergrunn osv - Prosent elever som blir med - Ligning (Thomas har dobbelt så mye som Linnea, osv osv -) - Omregning av valuta. - Rabatt i prosent - Gjennomsnittshastighet på bussen og flyet - Hjulene på bussen har gått * mange ganger rundt - Miniatyrfigur av Big ben (målestokk) - Inngangspris + pris per attraksjon i tivoli med graf. X = 15y + 50 (x = pris, y = antall attraksjoner) - Lykkehjulet i Tivoliet (sannsynlighetsberegning) Noen som har noen flere momenter jeg kan ta med? Er ikke så god i matte.. Noen tips om forskjellige situasjoner jeg kan bruke forskjellige greier i matematikk? Har veiledning i morgen. Takkkkker for hjelp Endret 30. mai 2010 av Iriver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå