Synt4xx Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Hei, Lurer litt på hvilke jobb muligheter en har når man er 15 år. Jeg vet at det avhenger litt av hvor man bor så hvis noen har erfaring med jobb muligheter rundt stavanger hadde det vært flott. Men ellers bare om hvilke bedrifter som jeg kanskje har mulighet å skaffe meg jobb hos osv. Hvordan bør jeg bør gå fram når jeg skal søke hadde også vært greit å få noen tips om. Er det noen internet sider der ute som kan være til noen hjelp? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Jensg Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Har du fylt 15 år kan du ta arbeid som ikke er til skade for helsa di, eller hindrer deg i skolegangen. Du kan for eksempel arbeide * på kontor * i bibliotek * i butikk * på restauranter, pensjonater og liknende * i parker, gravlunder, etc. * Arbeidstid for personer som er mellom 15-18 og ikke er skolepliktige, skal ikke overstige 8 timer i døgnet og 40 timer i uken. * Det skal være arbeidsfri mellom kl. 23 og kl 06. * Sammenhengende hvileperiode på minst 12 timer. * Overtid og nattarbeid er ikke tillatt. Lenke til kommentar
Jensg Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Her er noen nettsider som kan være til hjelp; - http://www.deltidsjobb.no/index.cfm - http://www.sommerjobbsentralen.com/ - http://www.nav.no/1073750044.cms ( På denne siden ha NAV lagt ut mange linker til jobbportaler i Norge.) - http://www.ledigejobber.no/ Dersom du har iPhone/iPod/iPad, osv. kan du laste ned apps som: - Adecco Job Finder - Manpower Jobb Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Hei, Lurer litt på hvilke jobb muligheter en har når man er 15 år. Jeg vet at det avhenger litt av hvor man bor så hvis noen har erfaring med jobb muligheter rundt stavanger hadde det vært flott. Men ellers bare om hvilke bedrifter som jeg kanskje har mulighet å skaffe meg jobb hos osv. Hvordan bør jeg bør gå fram når jeg skal søke hadde også vært greit å få noen tips om. Er det noen internet sider der ute som kan være til noen hjelp? Takk på forhånd Du kan jobbe på gård eller servitør på resutrang eller cafe høres det int ut? Lenke til kommentar
kaolla89 Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 tror det er vanskelig for en 15 åring å finne seg jobb som servitør, egentlig. siden de fleste restauranter serverer alkohol.. du kan spørre på en restaurant om du kan bli oppvaskhjelp da vi hadde en 16 åring da jeg jobba i restaurant som jobba i oppvaska, og innimellom fikk hun lov til å gjøre litt i restauranten og. (men hun ble sendt tilbake til vaskemaskina da hun plutselig begynte å ta imot drikkebestillinger -.-) Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) tror det er vanskelig for en 15 åring å finne seg jobb som servitør, egentlig. siden de fleste restauranter serverer alkohol.. du kan spørre på en restaurant om du kan bli oppvaskhjelp da vi hadde en 16 åring da jeg jobba i restaurant som jobba i oppvaska, og innimellom fikk hun lov til å gjøre litt i restauranten og. (men hun ble sendt tilbake til vaskemaskina da hun plutselig begynte å ta imot drikkebestillinger -.-) Jo sant det glemte det men var jeg han ville jeg tatt en gårds jobb på Jæren Endret 1. juni 2010 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Å jobbe på gård på gjæren hade vært helt topp! Vet du noe mer om dette Mr.Duklain? Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Å jobbe på gård på gjæren hade vært helt topp! Vet du noe mer om dette Mr.Duklain? Ikke mye om selve Jæren men vet det er mange og store gårder der se i annonser i aviser om det er noen gårder som trenger avløser eller gårdshjelper er mitt tips ,eller du kan spør venner og famillie om de vet om en gård der de trenger en ekstra hånd Lenke til kommentar
kaolla89 Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 kan jo også spørre i småbutikker her og der. de fleste har vel 18 år, pga de selger øl og sånn der.. men er jo noen kisoker som ikke har det, og butikker der de selger ting liksom så kan man jo spørre på sånne ting som posten eller andre lager-steder der man sorterer ting og sånn.. Lenke til kommentar
noreg Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 hvis du er "bare" 15 år, å ikke blir 16 år, før neste år før du ikke noen sommerjobb i år! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå