StianGran Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Har satt multi helt ned til 5. Når jeg setter FSB på 320Mhz funker alt helt bra kjører Sisoft-burn in stabilt som f***. Men setter jeg FSBn på 330Mhz får jeg en feil melding når windows skal begynne å loade " //windows/system32/windows/config missing fil. Try to insert original CD and go to repair consol......" (husker ikke akkurat hva det står, men det står hvertfall ingen ting om hva du skal gjøre i Recovery consolen) Prøvd å gå dit men finner ikke noe som fikser dette, måtte bare formater å instalere alt på nytt. Noen som vet en grunn til dette eller noe jeg kan gjøre får å kunne få høyere FSB. Prøvde også å resette BIOS etter jeg fikk meldingen, men det gir ingen effekt Så over til noen helt andre spm. lurte bare på hva de følgende tingen gjør og kan brukes til?? 1: Ratio (FSB:AGP:PCI) Du kan velge mellom: "3:2:1" eller "4:2:1" eller "5:2:1" 2:Enhance for Benchmark Kan velge mellom "disable" eller "enable" 3:CPU fast Command Decode Kan velge mellom: "at normal" eller "to fast" Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 trur det har noe med at rammen din er (noname)... max volt på alt, og oc i vei..(men du har jo noname, så det er mulig du ikke kommer høyere..) Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 jeg har ikke rørt noen volt styrker..... men virker jo ikke som dette vil hjelpe, er jo windows som bare boikotter helt selv om jeg skrur tilbake til 320 eller til standard oppsett. har lite lyst til å formater igjenn nå Allerede gjort det to ganger på grunn av dette Ja, regner ikke med å komme veldig langt med denne RAMen. Men synes det er rart at det plutselig skal gå så gæli :wink: Lenke til kommentar
Electron Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 opplevde nøyaktig det samma som det istad, satte FSB til 230 (10,5x 230) og det ente med at config.sys ble corrupt eller sletta :/ er noe med at harddiskene også blir påvirket av høy FSB, vær forsiktig, det kan også ende med corrupte partisjoner Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 Rart da hardiskene skal jo fungere uansett med høyere FSB også er jo helt opp til 800Mhz FSB på P4. Synes ikke det virket særlig logiskt, men tror jeg får nøye meg med 320Mhz FSB da :-? Men det hadde vært fint hvis noen viste hva de andre tingene jeg lurte gjør?? Har ikke lyst til å prøve meg fram Lenke til kommentar
Electron Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Rart da hardiskene skal jo fungere uansett med høyere FSB også er jo helt opp til 800Mhz FSB på P4. Synes ikke det virket særlig logiskt, men tror jeg får nøye meg med 320Mhz FSB da :-? Men det hadde vært fint hvis noen viste hva de andre tingene jeg lurte gjør?? Har ikke lyst til å prøve meg fram øh, 320mhz fsb? vil ikke det være DDR640? isåfall har du verdensrekorden.. (med AMD altså?) Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 14. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2003 øh, 320mhz fsb? vil ikke det være DDR640? isåfall har du verdensrekorden.. (med AMD altså?) Mente at jeg har FSB er 160Mhz da . Bus speeden er på 320Mhz Lenke til kommentar
Endre Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 1: Ratio (FSB:AGP:PCI)Du kan velge mellom: "3:2:1" eller "4:2:1" eller "5:2:1" Det er forholdet mellom hastigheten til FSB, AGP og PCI. Std. hastighetene er 133, 66 og 33. Skal du overklokke FSB setter du divideren til 5:2:1, da kan du stille den litt høyere, men ikke still den høyere enn at PCI og AGP kjører på standardhastigheten (litt høyere går som regel greit). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå