torbis93 Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 nei nå er jeg tilbake på det her opsetet gitt vanskelig å bestemme seg Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Bare ikke hør på dette med at en 550w er nok for et hd5970.. skal du ha harddisker, en okey prosessor, en del tilkoblinger og vifter er dette for lite. en 650w er heller ikke nok til å kjøre f.eks to stk hd5870 i crossfire + OC.. sier ikke det er umulig, men anbefaler deg virkelig ikke det da.. Det sikreste valget innenfor strømforskyning for tiden er å gå for HX750 eventuelt TX750 om du vil spare noen kroner på en IkkeModulær strømforskyning.. prisforskjellen fra en 650 til en 750 er ikke all verden og er i det lange løp verdt det!. (OG for all del! IKKE kjøp Chieftec strømforskyning, men hold deg til kvaliteten fra Corsair!) mvh Edit: Jeg har selv et 5970 black edd. fra xfx, å det jeg kan si med en gang er at det trekker myyye strøm og at to stk 5870 trekker enda mer.. Skal du gå for en nvidia løsning må du være obs på at de nye kortene (Gtx480 og gtx470) er meget varme kort og bruker veldig mye strøm idle.. Endret 31. mai 2010 av SLiks Lenke til kommentar
siindre Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 i7-975 Extreme @ 4GHz 6gb ram En så overklokket prosessor tar mye strøm, så de faktiske resultatene med en i5 750 vil bli litt lavere. Målingene er målt ved stikkontakten og strømforsyningen har en 80-90% efficiency. Så du har rett i at en 550w kan bli på kanten til et 5970, men det kan gå. En 650w til en 5970 er hvertfall tilstrekkelig, til og med også med overklokking. HD5870 i CF vil også gå på en 650w så lenge du ikke overklokker, og det vil gå på en i5 750 som har lavere TDP enn i7 975 Extreme. Lenke til kommentar
torbis93 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 sånn her da mener dere ? sorry at bilde kommer som .dox fil men painten min slutta å fungere :s Fractal oppsett amentio.docx Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 i7-975 Extreme @ 4GHz 6gb ram En så overklokket prosessor tar mye strøm, så de faktiske resultatene med en i5 750 vil bli litt lavere. Målingene er målt ved stikkontakten og strømforsyningen har en 80-90% efficiency. Så du har rett i at en 550w kan bli på kanten til et 5970, men det kan gå. En 650w til en 5970 er hvertfall tilstrekkelig, til og med også med overklokking. HD5870 i CF vil også gå på en 650w så lenge du ikke overklokker, og det vil gå på en i5 750 som har lavere TDP enn i7 975 Extreme. Dette her forteller ingenting om hvilken strømforskyning du trenger. For det første er det forskjell på watt og faktisk watt på strømforskyningen. for det andre bruker komponenetene, vifter osv, myyye mer strøm akkurat i det du slår på maskina osv... har ikke tid til mer nå, men kan forklare deg senere. chao Lenke til kommentar
siindre Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Det sier ikke noe om hvilken strømforsyning man trenger nei, men det sier mye om hvor mye systemet trekker. Vifter og HDD'er er de komponentene som trekker absolutt minst strøm i et oppsett. Og en PC trekker ikke mer strøm under oppstart, enn det gjør under full load. Bildet jeg postet viser både idle (skrivebord) og load (CPU ~100% og GPU ~100%). Det vil si at du tvilsomt greier å oppnå like mye strømforbruk som bildet viser, med mindre du bencher, fordi det er få programmer som kjører både cpu og gpu på tilnærmet max. Men som sagt er jeg ikke stor fan av slike bilder. Fordi det forteller ikke så mye om hvilken strømforsyning man trenger, som du påpekte. Fordi bildet viser bare antall watt det trekker fra strømforsyningen. I tillegg har man effektiviteten til strømforsyningen, som vanligvis ligger på 80-90%. Men mer viktig er hvor mye man trenger på hver linje, og linjene må være stabile. HW.no har testet corsair strømforsyningen på 650w, og den viste både stabile linjer, lav rippel og god effektivitet. edit: Hva mener du er forskjellen på watt og faktisk watt? Jeg forstod det ikke helt. Endret 3. juni 2010 av siindre Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Mente effektiviteten til strømforskyningen, men skreiv bare i full fart fordi jeg måtte på jobb. dette skjermkortet trenger bla.a rundt 50amp ledig på 12v linjen til skjermkortet.. Tviler på det er mange stromforskyninger der ute på 550w som leverer 50amp på 1 12v linje. Det gjør i allefall ikke corsair sin. Så begynn å let etter noen som gjør det.. Det er også snakk om at du skal ha 50amp LEDIG på 12v railen, og vx550 har maksimalt 41 amp på 1 12v rail! Tar du tx650 tror jeg den har totalt 52amp på 12v linjen elns.. Endret 4. juni 2010 av SLiks Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 I tillegg er det anbefalt med minimum 600 eller er det 650w strømforskyning for hd5970 fra produsent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå