Gå til innhold

Iphone vs HTC Desire !

Htc desire VS Iphone  

226 stemmer

1. 1. Hva mener du er best ?

• HTC Desire (HTC)
      184
    • Apple Iphone (APPLE))
      42

Anbefalte innlegg

Terminator: Selvsagt er hardwaren på iPhone utdatert. Den er jo et helt år gammel! Tror du virkelig at det ikke finnes kraftigere telefoner enn Desire sommeren 2011? Jeg har aldri eid en iPhone, men synes det er helt latterlig at du snakker om at iPhone er en dårlig telefon som en objektiv sannhet. Greit nok at du synes det. Helt greit at du ikke vil ha en, men uansett hva du måtte mene, så er brukerne fornøyde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Terminator: Selvsagt er hardwaren på iPhone utdatert. Den er jo et helt år gammel! Tror du virkelig at det ikke finnes kraftigere telefoner enn Desire sommeren 2011? Jeg har aldri eid en iPhone, men synes det er helt latterlig at du snakker om at iPhone er en dårlig telefon som en objektiv sannhet. Greit nok at du synes det. Helt greit at du ikke vil ha en, men uansett hva du måtte mene, så er brukerne fornøyde.

Og det jeg også prøver å få frem er at hvem i huleste går å betaler nesten 5000 kroner for en mobil som er søppel spesifikasjonsmessig i dag og som er kontrollert av Steve Jobs, når du kan kjøpe deg en Android mobil til 2500 kroner og samtidig ha mye bedre spesifikasjoner enn iPhone?. Og i tillegg ha et OS som er HELT åpent og som gir deg alt du måtte trenge av finesser og programmer.

60k med programmer høres kanskje ikke mye ut i iPhone verdenen, men er uansett en hel haug med kjempe gode programmer å velge mellom. Selv nå som vi i Norge bare har tilgang til gratis apps for øyeblikket (betal apps kommer litt senere). Når vi får betal apps, så vil det florere av nyttige og gode programmer til Android.

Jeg hadde skjønt dere hvis vi hadde vært i 2008 nå, men vi er faktisk halveis ut i 2010 nå.

Joda, mange er fornøyde med iPhonen sin, men hva er dem fornøyd med, telefonen som enhet (spesifikasjons messig) eller OS'et?. Sjangsen her er at dem går under det siste der. For jeg kan ikke tenke meg at det er noen i verden i dag som kan si at iPhone er en god telefon spesifikasjons messig. Ikke søren heller om.

Jeg kunne også ha vært fornøyd med en maskin som har en Pentium 3 prosessor og 128 MB RAM bare fordi Windows XP OS'et går fint og fordi Windows XP har mange programmer. Men alt av programmer og spill ville jo ha gått i sirup. Og muligens gå i stå.

Nei, jeg tenker helt det samme når jeg kjøper meg en mobil som når jeg skal kjøpe meg en datamaskin. Uten en kjapp prosessor på en data, så går alt i sirup i dag.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Ser hva jeg mener?

Nei, jeg ser faktisk ikke hva du mener.

I den siste testen så viste han for det meste av HTC Desire var mye kjappere enn iPhone 3GS der. Og at han var mest fornøyd med HTC Desire.

Så du hvor mye bedre internett surfingen på en HTC Desire var enn det som var på en iPhone lol?. I dette tilfellet tar jeg heller 0.1 sek høyere load time enn å ha en nettleser som ikke er noe bra.

Jeg lastet hvertfall www.hardware.no siden med XPERIA X10 noe helt ekstremt mye fortere enn det jeg fikk på min iPod Touch. Her er det hvertfall snakk om 3 ganger kjappere, og kanskje mer. Og var det samme med Google Maps.

Kanskje jeg skal filme det sånn at du kan se hvis du ikke tror meg.

Men når du alt er inne på det her med hastighet, finn en test som sammenlikner hastigheten på de diverse programmene. Tror du skal slite enormt med å finne noe der som kan vise at iPhone er kjappere.

Lenke til kommentar

I den første linken er iPhone raskere. I den andre linken deler iPhone og HTC på å være raskest. iPhone er bedre til å scrolle, i tillegg er "pinch to zoom" mer flytende på iPhone.

Artig at du ikke en gang kommenterer den første linken. Det virker som om du kun er opptatt av å finne feil og mangler. På bakgrunn av de to videoene jeg linket til kan en ikke si at HTC Desire er mye raskere enn iPhone hva angår surfing, det blir for dumt.

Du oppviser nok en gang en total mangel på analytiske evner, Terminator 3. Med fare for å gjenta meg selv; Du skriver som et barn, argumenterer som et barn, og oppfører deg som et barn.

Kan du ikke bare akseptere at mange mennesker, som også har peiling på mobil som du sier, foretrekker iPhone foran HTC? Du er ikke "fasiten" her i verden, det har du allerede bevist gang etter gang.

Endret av rwpa
Lenke til kommentar

Det er en ting som irriterer meg med alle som tester browsing opp mot hverandre. De gjør det alltid i wifi-tilkobling og aldri via 3G. Min HD2 og min kollega son iPhone er ganske lik på farten på wifi, hd2 er ørlittegranne forran. Det er snakk om 1-3 sekund i gjennomsnitt.

Men når vi tester på 3G-nettet så er det rundt 10sec forskjell. Det skal sies at jeg alltid har bedre dekning da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I den første linken er iPhone raskere. I den andre linken deler iPhone og HTC på å være raskest. iPhone er bedre til å scrolle, i tillegg er "pinch to zoom" mer flytende på iPhone.

Artig at du ikke en gang kommenterer den første linken. Det virker som om du kun er opptatt av å finne feil og mangler. På bakgrunn av de to videoene jeg linket til kan en ikke si at HTC Desire er mye raskere enn iPhone hva angår surfing, det blir for dumt.

Du oppviser nok en gang en total mangel på analytiske evner, Terminator 3. Med fare for å gjenta meg selv; Du skriver som et barn, argumenterer som et barn, og oppfører deg som et barn.

Kan du ikke bare akseptere at mange mennesker, som også har peiling på mobil som du sier, foretrekker iPhone foran HTC? Du er ikke "fasiten" her i verden, det har du allerede bevist gang etter gang.

La os finne noen tester hvor vi sammenlinker hastigheten mellom HTC Desire og iPhone 3GS i programmer.

Når du har gjort det, så la os snakke om hva som virkelig er tregt og går i sirup.

Men uansett, så betyr ikke disse testene som er vist på YouTube linkene så mye, fordi det som vil bety noe for meg er at når jeg har fått Android 2.2 på min XPERIA X10, så kommer telefonen til å gruse iPhone i absolutt alt, og vil være hvertfall 7-8 ganger kjappere enn iPhone 3GS i alt som har med programmer å gjøre.

For alt jeg vet så kan disse karene som testet HTC Desire mot iPhone 3GS være hardbarka Apple fanboys, som da har proppet HTC Desire telefonen fullt av programmer for å gjøre den tregere. Som f.eks å ha 8946785357493 programmer kjøranes i bakgrunnen som bruker mye CPU.

HOW KNOWS?.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

min og. Jeg opplever ofte å ikke få svar når jeg setter noen godt fast. Da er det jo lettere å ikke svare på kritikken en å innrømme feil.

Uansett hvem som er raskest eller ikke. Så er ingen av de trege. Det eneste er som solbergmobil sier lenger oppe i tråden. Hadde de testet på 3G-nettet, så hadde det vært et veldig stort utslag, da iPhonen er veldig svak på dette. Merkelig når det er så kjent, at ingen testere tester dette og.

Nå som Android 2.2 er ute, så er det himmel og hav i forskjell NÅR FLASH ikke er på! Den render sidene opptil 6-7 sekund fortere en HD2 på wifi. Jeg testet nettopp Nexus One opp mot min HD2. Jeg ble forelsket i android da ja. Så om ikke OS4 blir kjappere, så skal vi se spennende sammenligninger i fremtiden;)

Endret av HDlover
Lenke til kommentar

Terminator, det er så mye feil i det du sier at jeg måtte ha skrevet en 25 siders lang stil om jeg skulle kommentert alt. Du ber om bevis? Du selv unngår jo spørsmål og argument du ikke liker å høre. Da kan du ikke forvente bedre fra andre. Det største problemet ditt er at du mangler evnen å være objektiv.

Er det kun iphone du kaller søppel? Hva mener du om SE, nokia, samsung eller andre mobiler? F.eks. Omnia HD som jeg har. Jeg spør for å få et bilde av hvordan du egentlig tenker.

Lenke til kommentar

Og der har Terminator 3 fått avkreftet at Desire er mye raskere på internettsurfing, og beveger seg bort i fra dette temaet hvor han åpenbart tok feil, uten å nevne ett eneste ord selvfølgelig. ;)

Og der har rwpa fått vite at disse karene som testet HTC Desire mot iPhone muligens er Apple fanboys og har gjort det jeg skreiv om over.

Noe er muffens her uansett, for når jeg laster www.hardware.no med min XPERIA X10 som generelt sett er treg på grunn av Android 1.6 ca 3-4 ganger kjappere enn det iPod Touch gjorde. Så vil jeg si at XPERIA X10 er mye kjappere enn en iPhone 3GS også.

Noe sier meg at noen tester gjør Android telefonene veldig trege før dem tester mot en iPhone. Bare for å "liksom" vise folk at iPhone er så bra lol.

Terminator, det er så mye feil i det du sier at jeg måtte ha skrevet en 25 siders lang stil om jeg skulle kommentert alt. Du ber om bevis? Du selv unngår jo spørsmål og argument du ikke liker å høre. Da kan du ikke forvente bedre fra andre. Det største problemet ditt er at du mangler evnen å være objektiv.

Er det kun iphone du kaller søppel? Hva mener du om SE, nokia, samsung eller andre mobiler? F.eks. Omnia HD som jeg har. Jeg spør for å få et bilde av hvordan du egentlig tenker.

Sony Ericsson, Nokia og Samsung har mange dårlige mobiler. Men har dem mobiler som du må betale nesten 5000 kr i dag for som allerede var utdatert i begynnelsen av 2009?.

EDIT: Bare for å spørre. Jobber de fleste Apple fanboysa på Rema 1000 eller?. For der er jo det enkle ofte det beste laugh.gif.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...