Gå til innhold

Iphone vs HTC Desire !


Htc desire VS Iphone  

226 stemmer

  1. 1. Hva mener du er best ?

    • HTC Desire (HTC)
      184
    • Apple Iphone (APPLE))
      42


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva tror du markedsandelen i dette tilfellet er beregnet utfra?

Og den gjelder telefoner, ikke tablets eller MP3-spillere.

 

Det selges mange forskjellige tablets med Android i dag, men de fleste er billige kinesiske versjoner.

 

Markedsandelen er beregnet ut ifra totale salgstall ifra begynnelsen av lansering av et produkt frem til nå f.eks. Android har ikke slått på stortromma før nå. Da må man se langsiktig fremover om hva som kommer til å skje. Android er forbi OSX i usa nå. Når følger europa og resten av verden etter? Klart at operatørene selger android billig i USA. Det har alle fått med seg rekner jeg med.

 

Jeg visste ikke det om Google at de solgte tablets. Så må takke for opplysningen:)

Lenke til kommentar

Hva er det du prøver å oppnå, Terminator 3? Du skriver og argumenterer på nivå med en femåring, og benytter ord og uttrykk representativ for en "fjortiss". Det du skriver bærer preg av å være svært lite gjennomtenkt, og mangel på gode refleksjoner i innleggene dine gjør det nokså vanskelig å ta deg seriøst.

 

On-topic: Hvilken mobil som er best av iPhone og HTC Desire avhenger av mange faktorer. For det første må en presisere hvordan uttrykket "best" skal måles og defineres. Dette varierer sterkt fra person til person, og følgelig kan en ikke plassere alle under en og samme kam.

Det er ingen tvil om at HTC per dags dato ligger i forkant hva angår hardware, men dette vil kanskje forandre seg innen en uke eller to (les: iPhone 4).

 

Et generelt råd til mennesker som er ute etter ny telefon; Les omtaler og brukererfaringer, men ikke glem å prøve selve telefonene på egen hånd. Det er på denne måten en finner ut hvilken telefon som passer til ens brukermønster. Mennesker med kompetanse kan gi en råd og retningslinjer, men det er faktisk en selv som vet hva en vil og bør ha.

Lenke til kommentar

Hva er det du prøver å oppnå, Terminator 3? Du skriver og argumenterer på nivå med en femåring, og benytter ord og uttrykk representativ for en "fjortiss". Det du skriver bærer preg av å være svært lite gjennomtenkt, og mangel på gode refleksjoner i innleggene dine gjør det nokså vanskelig å ta deg seriøst.

 

On-topic: Hvilken mobil som er best av iPhone og HTC Desire avhenger av mange faktorer. For det første må en presisere hvordan uttrykket "best" skal måles og defineres. Dette varierer sterkt fra person til person, og følgelig kan en ikke plassere alle under en og samme kam.

Det er ingen tvil om at HTC per dags dato ligger i forkant hva angår hardware, men dette vil kanskje forandre seg innen en uke eller to (les: iPhone 4).

 

Et generelt råd til mennesker som er ute etter ny telefon; Les omtaler og brukererfaringer, men ikke glem å prøve selve telefonene på egen hånd. Det er på denne måten en finner ut hvilken telefon som passer til ens brukermønster. Mennesker med kompetanse kan gi en råd og retningslinjer, men det er faktisk en selv som vet hva en vil og bør ha.

Jeg venter fortsatt på bevisene som viser at mine bevis er feile?.

 

Det jeg prøver å oppnå er at dere som er veldig manipulert av Apple til å tro at iPhone er så bra som dem skal ha den til er gått i en veldig kjip felle. Dere Apple gutta vil ikke se utenfor boksen og se hva virkeligheten er. Dere ser bare en vei. Og den veien er at så lenge iPhone OS'et er smooth og har mange Apps så er jo alt bare bra, uten å tenke noe som helst på hva som er under skallet på en iPhone.

 

Blir jo det samme som om at jeg har kjøpt en BMW M5 hos en privat. Men når jeg kjøpte den så fant jeg ut at motoren var en 250 hk Audi motor i stedet for en 350 hk BMW motor som var nedslitt og gammel og som ikke klarte å levere den effekten den skulle levere i tillegg til å finne ut at bremsene og understellet på bilen var av veldig dårlig kvalitet.

 

Nytter lite at bilen får den hastigheten den normalt sett skal ha, når bilen var levert med råtne deler. Og i dette tilfellet, så betyr det ikke at komponentene i iPhone er gode fordi den har en smooth opplevelse og at OS'et går fort. Eller at den har mange apps.

 

Og det kan heller ikke være så vanskelig og motbevise hva jeg har sagt om iPhone hvis det jeg sier er feil?, eller er det virkelig det?.

 

Hvis det jeg sier er løgn, så ja bevis det.

 

Og dette er faktisk sannheten med Apple gutta i dag.

 

post-31806-1275577303,6183_thumb.jpg

 

Nå hva har dere Apple fanboys å si til dette?.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Wow, personlig ville jeg aldri kjøpt meg en iphone eller mac men det jeg tror veldig mange reagerer på er at det virker som om enkelte her har en vendetta om å bare snakke negativt om apple og deres produkter. At dere er blinde for at folk faktisk er fornøyde med produktene til apple og holder seg til produktene, ikke fordi de er fanboys men de faktisk liker det apple har å tilby. Så får det bare være at de ikke bryr seg om at OS'et ikke er open source, da mobilene må rootes uansett for å kunne installere oppdateringer, at noen telefoner har større skjerm osv.

 

Det spiller ingen rolle så lenge folk er fornøyde, uansett så er 4,3/4,5 tommers skjermer altfor stort for de fleste mobilbrukere.

Lenke til kommentar

Jeg leverer det som faktisk er tingen med iPhone.

 

Men det som faktisk er drita gøy, er at når en Apple gutt får levert det som faktisk er fakta om selveste telefonen teknisk sett, nei da går dem til full angrep tilbake og prøver å bortforklare på at det er slikt og slikt og at det faktisk ikke er slikt.

 

Hallo, jeg er en person som er VELDIG oppdatert på hva som er bra og dårlig teknologi i dag. Og skjønner du ikke hva som er bra eller dårlig teknologi i dag, nei da havner du i samme gruppe som iPhone brukere. For er du ute etter å ha god teknologi i telefonen din som gjør at telefonen din kan bli oppdatert med enormt mange features flere år fremover og har hardware som er så krafrig at telefonen kan tåle alt av programmer og spill i mange år fremover. Da går du aldri i verden for en iPhone. Det er jaggu meg sikkert.

 

Det eneste iPhone brukere bryr seg om er at OS'et er smooth og kjapt og at dem har mange apps.

 

En dårlig CPU, en dårlig GPS antenne, en ræva skjerm med dårlig oppløsning, telefon som mister telefon forbindelsen ofte osv. Dette er dårlige komponenter som er vanvitting dårlig i forhold til hva du kan få ut av en annen mobil som koster halvparten av hva iPhone koster. Og med dette mener jeg hardware specs, MYE bedre komponenter som ikke failer osv.

 

Er dette jeg prøver å forklare. Nytter ikke at OS'et er kjapt eller at OS'et er lett å sette seg inn i, eller at det er mange apps å velge i mellom hvis resten av telefonen hardware messig er ekstremt dårlig.

 

Les her, så skjønner du sikkert på hva jeg prøver å forklare her: http://crave.cnet.co...00.htm?s_cid=96

 

Blir i samme opplegg som jeg skreiv om den BMW M5'en lengere opp. Når du kjøper en bil som skal være av beste kvalitet, så forventer du å få kvalitets deler i bilen også.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Jeg havner i samme gruppe som iphone brukere fordi jeg ser de som har iphone stort sett er fornøyde?

La meg minne deg om at teknologi ikke går bare ut på hardware men software også og det har mye mer å si enn hardware. Iphone fungerer, er lett å bruke og dekker de fleste sine behov, hva mer trenger man?

En monstermobil som ingen forstår noe av, knotete å bruke, sluker strøm, stygg å se på? <--(ett eksempel, mener ikke det om android eller windows mobile)

Lenke til kommentar

Jeg havner i samme gruppe som iphone brukere fordi jeg ser de som har iphone stort sett er fornøyde?

La meg minne deg om at teknologi ikke går bare ut på hardware men software også og det har mye mer å si enn hardware. Iphone fungerer, er lett å bruke og dekker de fleste sine behov, hva mer trenger man?

En monstermobil som ingen forstår noe av, knotete å bruke, sluker strøm, stygg å se på? <--(ett eksempel, mener ikke det om android eller windows mobile)

Åh, så du går etter hva andre mener som er bra og ikke hva du selv synes. Bare fordi noen som ikke har peiling på hva en smart telefon er i dag sier at han er fornøyd, så betyr ikke det at du vil være fornøyd.

 

Å si at en Sony Ericsson XPERIA X10 for eksempel er en mobil folk ikke skjønner seg på, da skjønner du jaggu meg ikke iPhone OS heller. Og XPERIA X10 er heller ikke knotete å bruke. Ja er en stor mobil på grunn av en 4 tommers skjerm, men å si at den type mobil er knotete er langt i fra å være sant.

 

Ja jeg eier en Sony Ericsson XPERIA X10 i tillegg til å eie en iPod Touch med iPhone OS 3.1.3. Så jeg har peiling på hva jeg snakker om når det er å sammenlikne Android og iPhone OS.

 

Og en mobil som XPERIA X10 sluker ikke mye strøm. Jeg kan bruke telefonen i ca 2 dager med middels bruk. Joda, er bugs i Android 1.6 som gjør at batteriet går tomt ganske fort, men du kan forhindre det lett.

 

Når denne oppdateringen som kommer nå ganske snart, så vil den fikse batteri feilene som er med OS'et. Og da vil vi få dobbel så lang batteritid som vi har nå.

 

Og siden det jeg gjør nå for å forhindre at batteriet går tomt fort ikke er den optimale løsningen, så vil jeg tro at batteriet i XPERIA X10 vill vare i hvertfall 3 dager etter den oppdateringen er på telefonen med middels bruk for meg.

 

XPERIA X10 f.eks er LANGT i fra å være en stygg mobil å se på. Den er faktisk rå lekker, som de fleste sier om mobilen.

 

Du kan jo sjekke ut dette hvis du vil for å få en litt mere oversikt på hvordan XPERIA X10 er: http://www.diskusjon...owtopic=1230138

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Har selv aldri hatt noe Iphone, bare lekt litt med kamerater sin. Jeg syntes den virker bra og enkel å bruke. Min Desire er det samme, men har sine feil den og som alle andre.

 

Men ang. øreproppene som følger med så er vel Appel sine det dårligste jeg har vært borti, mens jeg syntes HTC har brukbare ørepropper, og sitter godt. Selv om jeg vet så klart at skal man få fullt utbytte av lyden så kjøper man bedre, men dog. klar seier til HTC ang øreproppene :)

Lenke til kommentar

Da jeg ikke har en iphone og ser jeg folk som kjøper ny iphone hver gang det kommer en ny, samtidig som de holder seg unna mac maskiner gjør at jeg tror på hva de sier. Så ja jeg hører på mine venner, men det betyr ikke at jeg kommer til å skaffe meg iphone. Det jeg reagerer på at du diskrediterer folk som er fornøyde med sin iphone og vet godt hva en smart telefon er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg ikke har en iphone og ser jeg folk som kjøper ny iphone hver gang det kommer en ny, samtidig som de holder seg unna mac maskiner gjør at jeg tror på hva de sier. Så ja jeg hører på mine venner, men det betyr ikke at jeg kommer til å skaffe meg iphone. Det jeg reagerer på at du diskrediterer folk som er fornøyde med sin iphone og vet godt hva en smart telefon er.

Hvis dem vet hva en smart phone er, hvorfor kjøper dem en mobil som ikke går ann å bruke som en skikkelig smart phone før den er jailbreaket?.

 

Å kalle et så lukket OS for en smart telefon får meg til å le høyt.

 

En smart telefon er beregnet for å være smart og ikke for å være lukket for det meste. Og at et OS skal være så lukket er heller ikke smart. For du må huske på det, før du har jailbreaket telefonen, så mangler du MAAAAAAAANGE ting i OS'et som egentlig er i OS'et. Men som sagt, så må du jailbreake og miste garantien på telefonen for å få det.

 

Og nå vil ikke jeg kalle en iPhone for smart phone av den simple grunn at den ikke blir en smart phone før den er jailbreaket, og jailbreake den for så å miste garantien er ikke SMART.

 

Uansett, den dagen Apple lar iPhone OS'et være like åpent som om at den skulle være jailbreaket, den dagen vil jeg starte å kalle telefonene til Apple for smart phone. For en smart telefon er ikke en telefon som mangler 50% av det du kan gjøre i iPhone OS'et før den er jailbreaket f.eks.

 

En smart phone er en telefon som har alle mulige funksjoner tilgjengelig som OS'et kan tilby til brukeren når en går å kjøper en slik telefon.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Morsomt å lese om hvordan Terminator 3 utarbeider nye definisjoner på ord han i utgangspunktet ikke forstår betydningen av. :!:

 

Og til SolbergMobil, det finnes ingen fast definisjon på hva en smarttelefon er, men ett av kriteriene som ofte legges til grunn er som du sier, at den skal kunne kjøre tredjepartsapplikasjoner.

Lenke til kommentar

Definisjonen på smartmobil er bare at den skal kunne kjøre tredjepartsapplikasjoner. Så iPhone er en smartmobil helt klart, men hvor mye kan den? Ikke mye. Men om du laster ned 184 applikasjoner så kan den litt.

Min Sony Ericsson S700i, som er 6 år gammel kan også kjøre tredjeparts applikasjoner via Java. Jeg brukte Opera Mini, MSN, og noen andre applikasjoner på den. Men det betyr ikke at den er en smart telefon av den grunn ;).

 

Morsomt å lese om hvordan Terminator 3 utarbeider nye definisjoner på ord han i utgangspunktet ikke forstår betydningen av. laugh.gif

Åh?, vennligst forklar.

 

Du kan liksom ikke bare stå i si at jeg ikke forstår betydningene uten å ha grunn for det. For kan du det så kan jeg også si det samme til deg.

 

Ok, hva med denne da?. Vennligst svar med på dette. Jeg tar iPhone for en meget dårlig mobil fordi den har gammeldags hardware og bruker evigheter på å loade ting, eller starte ting som f.eks programmer. For å ha en veldig kraftig mobil som er kjapp som faen og som er god for fremtiden er mye mere viktig enn å ha mest mulig apps og spill til telefonen. Eller at OS'et går litt smoothere. Jeg klarer meg heller med mye mindre apps og spill på et OS som er ekstremt bra og på en mobil som er en råtass i stedet for å ha en mobil som er i fra steinalderen spesifikasjons messig, men som har mange apps og spill, og som har et mere smooth OS.

 

Og dette tror jeg flere og flere nå gjør nå.

 

Tok en nettleser test med min XPERIA X10 mot min iPod Touch i går. XPERIAX10'en min lastet www.hardware.no sin side minst 2 ganger kjappere med XPERIA X10 enn det iPod Touch'en min gjør. Og jeg bruker samme WiFi nettverk på samme enhetene.

 

Og hva er ditt svar på det?, er det kjekt å ha en mobil som bruker evigheter på å loade i forhold til hvor kjapp andre mobiler er i dag?.

 

For når jeg kjøper en mobil i dag, så kjøper jeg en mobil som er veldig kjapp. Blir det samme med en CPU til PC'en det. Jeg kjøper den kjappeste CPU'en jeg har råd til å kjøpe. Jeg kjøper ikke en gammel Pentium 4 CPU bare fordi den kjører Windows XP perfekt lol.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

"A smartphone is a mobile phone that offers more advanced computing ability and connectivity than a basic 'feature phone'.[2] While some feature phones are able to run simple applications based on generic platforms such as Java ME or BREW,[3] a smartphone allows the user to install and run much more advanced applications based on a specific platform. Smartphones run complete operating system software providing a platform for application developers.[4]"

 

dette er indirekte bruk av tredjepartsprogrammer.

Lenke til kommentar

SolbergMobil, du må da forstå at det du henviser til i posten over ikke gjør seg gjeldende som en gitt sannhet? Det finnes uttallige definisjoner på hva en smartphone er, og en kan ikke si at kun en av disse definisjonene er korrekte. Er dette vanskelig å forstå?

 

Jeg har dog enda ikke kommet over Terminator sin definisjon på hva en smarttelefon er:

 

En smart phone er en telefon som har alle mulige funksjoner tilgjengelig som OS'et kan tilby til brukeren når en går å kjøper en slik telefon.
:!:
Lenke til kommentar
laugh.gif

Var det alt du kunne i si i forsvar?. Javel laugh.gif.

 

Vel ok, SolbergMobil har rett. Men det betyr fortsatt ikke at en iPhone er en god mobil på grunn av hvor mye begrensninger og på hvor mye låst OS'et og selveste telefonen er for alle vanlige ting en helt vanlig mobil som er i fra 2006 kan gjøre. Og på grunn av hvor treg og utdatert iPhone er.

 

Er iPhone utdatert og har elendig hardware, så har den det. Det kommer dere ikke unna.

 

Men som jeg også har sagt. Du går ikke å kjøper deg en Pentium 4 datamaskin i dag bare fordi den kjører Windows XP kjapt og fint. Eller gjør du?.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Var det alt du kunne i si i forsvar?. Javel .

Hva var det jeg i utgangspunktet skulle forsvare? Jeg var nok ikke alene om å le da du påsto hva en smarttelefon var.

 

Og på grunn av hvor treg og utdatert iPhone er.

Er iPhone treg? Til hva da?

Du har tydligvis ikke prøvd en HTC Desire eller en XPERIA X10 med det utsagnet der.

 

Nettleseren i XPERIA X10 lastet www.hardware.no siden minst 2 ganger kjappere enn min iPod Touch på samme WiFi nettverk. Og Safari og nettleseren i Android er egentlig samme nettleser utenom at Safari mangler noe som nettleseren i Android har.

 

Men utenom det så er dem helt lik.

 

Google Maps loadet 2-3 ganger kjappere på min XPERIA X10 over iPod Touch osv. På XPERIA X10'en loaded jeg Google maps nesten instant, men på iPod Touch gikk det hvertfall 3 sekund.

 

Ser hva jeg mener?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...