Gå til innhold

Iphone vs HTC Desire !


Htc desire VS Iphone  

226 stemmer

  1. 1. Hva mener du er best ?

    • HTC Desire (HTC)
      184
    • Apple Iphone (APPLE))
      42


Anbefalte innlegg

En ting er sikkert, å det er at det ikke er dårlig kvalitetskontroll hos HTC. En annen ting er jo selvsagt om det kan være en fabrikkfeil eller ikke, det vet jeg jo selvfølgelig ikke, men siden det er så ekstremt få tilfeller av feil med HTC telefoner vil jeg gå ut i fra at det enten er vanskjøtsel eller fabrikkfeil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde desireen til en venn, og i hjørnene funket ikke touchen +

At telefonen ble sinnsykt varm. Hwy ?

Det at den blir varm kan jo ha sammenheng med at den ser ut til å ha rimelig dårlig batteritid.

 

Skjermen på en kamerats Hero sluttet å virke på en lignende måte, tilsynelatende uten grunn. Manglende kvalitetskontroll hos HTC, kanskje?

Manglende kvalitetskontroll? HA, ikke få meg til å le! Har en Diamond som har vært i bruk hver dag, siden dagen den ble lansert. Eneste problemet den har er at det glossy-bakdekslet begynner å bli slitt, og at beskyttelsen er litt slitt. Ellers så er det ikke en jævla stripe i skjermen. Selv bruker jeg en HTC Hero, som er i premium mint condition. Det eneste som er visuelt skadet på den er at det er støv i sprekker osv. Skjermen, hardwaren, softwaren og alt det der fungerer helt uten problemer. Batteriet er bedre nå en da jeg fikk telefonen.

 

Det du beskriver er vanskjøtsel av en god telefon.

Telefonen var behandlet praktisk talt som en baby og var helt fri for utvendige skader. Skjermen sluttet enkelt og greit å virke som den skulle.

 

Plutselig endrer du mening ? xD

Lenke til kommentar

Ehh ser ikke helt hvordan det kan tolkes dithen. Skjermen sluttet å virke tilsynelatende uten grunn, ikke vanskjøtsel.

(Mulig jeg misser noe selv i det jeg skrev, har vært en lang dag tross alt :) )

Ja nei, en ting er hvertfall sikkert. Det er ikke dårlig kvalitet det som kommer spyttende ut fra HTCs fabrikk i Taiwan.

Lenke til kommentar
Manglende kvalitetskontroll? HA, ikke få meg til å le! Har en Diamond som har vært i bruk hver dag, siden dagen den ble lansert. Eneste problemet den har er at det glossy-bakdekslet begynner å bli slitt, og at beskyttelsen er litt slitt. Ellers så er det ikke en jævla stripe i skjermen. Selv bruker jeg en HTC Hero, som er i premium mint condition. Det eneste som er visuelt skadet på den er at det er støv i sprekker osv. Skjermen, hardwaren, softwaren og alt det der fungerer helt uten problemer. Batteriet er bedre nå en da jeg fikk telefonen.

 

Det du beskriver er vanskjøtsel av en god telefon.

Selv om en produsent har dårlig kvalitetskontroll betyr det ikke at alle telefonene deres har feil. På samme måte er det ikke ensbetydig at din telefon uten feil er representativ til alle andres telefoner.

 

Vis litt skjønn, for ditt innlegg gir ikke uttrykk for det.

 

Jeg kommenterer ikke HTC kvalitet, jeg kommenterer dine påstander.

Lenke til kommentar
Manglende kvalitetskontroll? HA, ikke få meg til å le! Har en Diamond som har vært i bruk hver dag, siden dagen den ble lansert. Eneste problemet den har er at det glossy-bakdekslet begynner å bli slitt, og at beskyttelsen er litt slitt. Ellers så er det ikke en jævla stripe i skjermen. Selv bruker jeg en HTC Hero, som er i premium mint condition. Det eneste som er visuelt skadet på den er at det er støv i sprekker osv. Skjermen, hardwaren, softwaren og alt det der fungerer helt uten problemer. Batteriet er bedre nå en da jeg fikk telefonen.

 

Det du beskriver er vanskjøtsel av en god telefon.

Selv om en produsent har dårlig kvalitetskontroll betyr det ikke at alle telefonene deres har feil. På samme måte er det ikke ensbetydig at din telefon uten feil er representativ til alle andres telefoner.

 

Vis litt skjønn, for ditt innlegg gir ikke uttrykk for det.

 

Jeg kommenterer ikke HTC kvalitet, jeg kommenterer dine påstander.

Hvordan i alle dager kan du trekke den konklusjonen om at jeg tror mine to telefoner er synonymt med alle som har blitt produsert av HTC? Mine eksempler er mine erfaringer. Jeg har fremdeles til gode å høre om en fabrikkfeil fra HTC, og ja, jeg tenker ikke bare på mine to telefoner, jeg tenker på alle jeg har vært i kontakt med. Og jo, dårlig kvalitetskontroll er feil. Hvis det ikke er feil på en telefon, er det ikke dårlig kvalitetskontroll. Ser du sammenhengen?

Lenke til kommentar

Hvordan i alle dager kan du trekke den konklusjonen om at jeg tror mine to telefoner er synonymt med alle som har blitt produsert av HTC?

 

Tuller du med meg? Les innlegget jeg siterte deg. Eller la meg analysere det: Du starter med å latterliggjøre en påstand (HTCs kvalitet), for så å gi uttrykk for at du forklarer hvorfor påstanden var feil. Til slutt oppsummerer du at påstanden var feil, uten noen annen begrunnelse enn dine to erfaringer. Du bør se gjennom retorikken din om du ikke mente å fremlegge din erfaring på den måten, for slik oppfattet jeg og andre det:

 

Manglende kvalitetskontroll? HA, ikke få meg til å le! Har en Diamond som har vært i bruk hver dag, siden dagen den ble lansert. Eneste problemet den har er at det glossy-bakdekslet begynner å bli slitt, og at beskyttelsen er litt slitt. Ellers så er det ikke en jævla stripe i skjermen. Selv bruker jeg en HTC Hero, som er i premium mint condition. Det eneste som er visuelt skadet på den er at det er støv i sprekker osv. Skjermen, hardwaren, softwaren og alt det der fungerer helt uten problemer. Batteriet er bedre nå en da jeg fikk telefonen.

 

Det du beskriver er vanskjøtsel av en god telefon.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Som ivrig iPhone bruker i 2 år, investerte jeg i en Sony Ericsson X10 da min iPhone begynte å skrante (volumtasten knakk av, grunnet fall i bakken)

 

Min gamle iPhone 3g er en MYE bedre telefon enn X10`en på mange punkter. X10 har elendig batteritid, iPhone har også dårlig batteri, men betydelig bedre enn min nye X10. iPhone har et mer nøyaktig touchskjerm, som gjør iPhone bedre å skrive meldinger og mail med. Har lagt inn HTC tastaturet på X10`en, men iPhone`s tastatur og nøyaktighet er likevell overlegen.

 

iPhone har også en mye bedre browser enn alt som finnes for android, samme synes jeg om kalenderen.

 

X10 sliter også med dårlig lyd med Blåtann headset, noe også iPhone er dårlig på (en av de viktigste grunnene til at jeg ikke kjøpte en ny iPhone). Jeg er også ekstremt skuffet over kameraet, elendig autofokus gjør hele kameraet ubrukelig.

 

Android har også noen klare fordeler, multitasking er deilig, spotify i bakgrunnen, kalenderen som widget og gulesider som slår opp nummeret når noen ringer.

 

Alt i alt er min konklusjon at iPhone overgår alt av android telefoner pr i dag grunnet et perfeksjonert OS (vell og merke på de funksjonene som ligger der) men når de riktige telefonene kommer med Android kan dette fort snus.

 

Edit: En annen fryktelig irriterende sak med android, er at applikasjonene i bakgrunnen må "drepes" for at batteriet skal holde en halv arbeidsdag. Dette gjør at telefonen egentlig ikke kan benytte seg av multitasking selv om OS`et støtter dette.

For det første så sliter ikke XPERIA X10 med batteri tiden hvis du kan skru ned lys styrken på skjermen ned til 20-25%. Bruk 100% lys styrke bare når du er ute å tar bilder eller bruker telefonen ute i sol.

 

Utenom det trenger du ikke 100% lys styrke.

 

Også trenger du normalt ikke å ha på 3G, så jeg har satt den til 2G.

 

Når du har gjort dette vil du få enormt mye lengere batteritid. Jeg gikk i fra å ha ca 1 dag batterid tid til ca 2 dager med vanlig bruk etter at jeg skiftet på disse instillingene.

 

Og hvis du vil se hvilke ting i XPERIA X10 som bruker mest strøm, så kan du installere programmet 'Spare Parts' som du finner gratis på Android Market for å se hva som bruker mest CPU. Slik at du kan finne ut hva som eventuelt trekker så mye strøm.

 

Også kan du installere programmet som heter 'Y5 - Battery Saver' som du også finner på Android Market gratis. Den gjør at du bare har WiFi på så lenge du er i et WiFi nettverk som er godkjent og lagt inn i listen din på telefonen. Så hvis jeg drar til en kompis som ikke har Wifi, så slår det programmet av WiFi'en på telefonen automatisk siden du ikke er innen rekkevidde til et WiFi nettverk som er godkjent og som er i listen din.

 

Dette er selvfølgelig bare en midlertidig løsning til vi får neste oppdatering som kommer ganske straks, som da vil fikse batteri problemene i XPERIA X10.

 

Nå etter at jeg har gjort dette, så går batteriet mitt ned med ca 12% hver 6. time med litt bruk av og til. Og siden 12 x 8 er 96, siden du må gange 8 med 12 for å komme mot 100%. Men la oss bruke 12.5% i stedet og gange det med 8, så blir det 100. Så da kan man ta 6 timer ganger 8 som da er 48 timer. Og det er 2 dager.

 

Men selvfølgelig kan det variere litt da.

 

Jeg har ikke noe mere problemer med tastaturet jeg har på min XPERIA X10 som har HTC_IME tastaturet enn det jeg har på min iPod Touch. Så jeg vil si at dem begge to er like bra der. Men siden skjermen på XPERIA X10 er så mye større enn den som er på iPhone, så blir det liksom lettere å skrive for noen med at tastene er større på XPERIA X10 enn det som er på iPhone.

 

HÆÆÆÆÆÆ, sier du virkelig at Safari i iPhone er bedre enn nettleseren i XPERIA X10?. ROFL det var dagens. Vel, jeg tror kanskje jeg vet hvorfor du tar nettleseren for bedre, fordi du har multi touch der. Men da er det ikke Safari som er bedre da, da er det multi touch som er bedre på iPhone over XPERIA X10 som ikke har multi touch. Safari sånn generelt sett er søppel i forhold til nettleseren som er i XPERIA X10.

 

Uhm, jeg har både Sony Ericsson HBH-IS800 og Sony Ericsson MW600. Og jeg kan si med en gang at lyden er langt i fra å være dårlig, for lyden er faktisk helt fantastisk. Det eneste jeg kan si er at lyden er litt i laveste laget via småe hodetelefoner. Og dette er noe de fleste vet om. Og vi håper på at dette blir fikset i en senere oppdatering.

 

Jeg har AKG K26P som mere større hodetelefoner, og dem får jeg kraftig lyd out av da, men jeg fikk mye mere lyd ut av min Sony Ericsson C901 etter at jeg hadde skiftet på lyd driveren i telefonen. Jeg måtte gå inn i systemet på telefonen der. Så måtte bruke et program som heter a2uploader for å komme meg inn i systemfilene på C901.

 

Så enten får vi kraftigere lyd i en oppdatering eller så vil lyd styrken i XPERIA X10 bli fikset etter at XPERIA X10 har blitt rootet.

 

Og til den siste tingen om programmene som ligger i bakgrunnen. Jeg har ikke merket at batteriet har vart noe kortere med å drepe programmer i bakgrunnen faktisk. Grunnen er mest sannsynligvis fordi de fleste programmene som ligger i minnet er i idle modus og vil ikke bruke noe mere batteri. Minnet (RAM'en) bruker heller ikke noe mere strøm om minnet har 10 MB ledig plass eller 100 MB ledig plass. RAM'en vil bruke like mye strøm uansett.

 

Gjør de 2 tingene jeg nevnte om lys styrken og 3G og installer de 2 programmene, så skal du se at du får MYE lengere batteri tid.

 

Utenom disse bug'ene som er i Android 1.6, så er XPERIA X10 en helt rå og fantastisk mobil. Ja jeg eier en selv og kan ikke fatte å begripe hvordan noen kan si at iPhone kan være bedre enn en XPERIA X10. Det eneste iPhone er bedre enn XPERIA X10 i er i multi touch og mange flere programmer / spill å velge mellom. Også at iPhone kan føles hakket smoothere i OS'et enn Android 1.6 er som i seg selv egentlig er et ganske så tregt OS.

 

Men ut av iPhone og HTC Desire så vill jeg ha valgt HTC Desire uten tvil. Jeg stemte HTC Desire i poll'en også. Er ingen tvil om hva som er best der.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

HÆÆÆÆÆÆ, sier du virkelig at Safari i iPhone er bedre enn nettleseren i XPERIA X10?. ROFL det var dagens. Vel, jeg tror kanskje jeg vet hvorfor du tar nettleseren for bedre, fordi du har multi touch der. Men da er det ikke Safari som er bedre da, da er det multi touch som er bedre på iPhone over XPERIA X10 som ikke har multi touch. Safari sånn generelt sett er søppel i forhold til nettleseren som er i XPERIA X10.

Hehe, for noen påstander :D

Du vet at browseren til Xperia X10 er bygget på WebKit? Du vet at Safari er bygget på WebKit? Du vet hvem som står bak WebKit? Blir da nokså meningsløst å kalle den ene WebKit-browseren for "søppel", når de i realiteten er bygget over samme lest, bortsett fra at den du kaller søppel er overlegent bedre å navigere på sidene med. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HÆÆÆÆÆÆ, sier du virkelig at Safari i iPhone er bedre enn nettleseren i XPERIA X10?. ROFL det var dagens. Vel, jeg tror kanskje jeg vet hvorfor du tar nettleseren for bedre, fordi du har multi touch der. Men da er det ikke Safari som er bedre da, da er det multi touch som er bedre på iPhone over XPERIA X10 som ikke har multi touch. Safari sånn generelt sett er søppel i forhold til nettleseren som er i XPERIA X10.

Hehe, for noen påstander :D

Du vet at browseren til Xperia X10 er bygget på WebKit? Du vet at Safari er bygget på WebKit? Du vet hvem som står bak WebKit? Blir da nokså meningsløst å kalle den ene WebKit-browseren for "søppel", når de i realiteten er bygget over samme lest, bortsett fra at den du kaller søppel er overlegent bedre å navigere på sidene med. ;)

Hvis du ser på denne linken her. Så ser du at det står disse tingene der:

 

Hvorfor iphonen taper til kommende konkurrenter:

- Regimet til Apple

- Låsning til Itunes (kan kun brukes på en pc/mac!)

- Ikke god nok modem funksjonalitet.

- Ikke filbehandler

- Ikke multitasking (kommer, men ikke en fullverdig en)

- Ikke skikkelig cut&paset, eks kopiere bilder mellom mapper

- Nettleser (safari) tilpasser ikke teksten til skjermen ved zooming.

- Ikke home skjerm med kalender/avtaler

- Låst til app store

- Ikke radio

- Elendig oppløsning på skjermen. (480x320)!

- Elendig kamera

- Dårlig batterilevetid

- Dårlig gps-antenne

- Hjemmeskjermen viser kun en dump med svarveier til applikasjoner (2010?)

- Kan ikke slette bilder/sanger som er lagt inn via itunes

- Kan ikke endre spillelister på mobilen

- Kan ikke bruke koss headset på iphone! (dårlig lyd)

- Kan ikke customatisere hjemmesjermen.

- Komprimerer bildene som legges inn via Itunes ned til ca40kb! Prøv å zoom da folkens.

- Dårlig dekning på både telefon og 3g data.

- Du må ha en applikasjon for alt. (lær av HTC Sense)

- Kun 60% av frontalplanet er skjerm. Mao. dårlig utnyttingsgrad! og bare 3,5"!? Se på HD2 som skjerm! Og den hele mobilen er bare et par millimeter større en iphone.

 

Se hva jeg boldet og understreket. Skjer dette med Android telefoner?.

 

EDIT. Sjekket akkurat www.hardware.no på min XPERIA X10 og på min iPod Touch. Og gjett hva?. Jeg har rett når det er anngående det jeg boldet og understreket.

 

Med Sony Ericsson XPERIA X10, så tilpasser teksten seg etter hvor mye du Zoomer.

 

Så ja, Safari er søppel den veien.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Du er klar over at du har linket og sitert en bruker som allerede har svart for seg og fått motsvar i denne posten likesåvel som i posten du siterte? Følg med.

 

EDIT. Sjekket akkurat www.hardware.no på min XPERIA X10 og på min iPod Touch. Og gjett hva?. Jeg har rett når det er anngående det jeg boldet og understreket.

 

Med Sony Ericsson XPERIA X10, så tilpasser teksten seg etter hvor mye du Zoomer.

 

Så ja, Safari er søppel den veien.

Min ipod zoomer helt perfekt med dobbeltap. På diskusjon.no for eksempel. Men vet du hva? Safari har noe smartere kallt pinch-zoom. Tenker du på sheet styles, så klarer ikke X10 regne ut hvordan tekst skal formatteres med mindre du surfer på en CSS/PHP nettside, på lik linje med andre telefoner.

 

Veldig voksent å kalle en nettleser for søppel, det vet jeg du ikke mener.

Lenke til kommentar

Du er klar over at du har linket og sitert en bruker som allerede har svart for seg og fått motsvar i denne posten likesåvel som i posten du siterte? Følg med.

 

EDIT. Sjekket akkurat www.hardware.no på min XPERIA X10 og på min iPod Touch. Og gjett hva?. Jeg har rett når det er anngående det jeg boldet og understreket.

 

Med Sony Ericsson XPERIA X10, så tilpasser teksten seg etter hvor mye du Zoomer.

 

Så ja, Safari er søppel den veien.

Min ipod zoomer helt perfekt med dobbeltap. På diskusjon.no for eksempel. Men vet du hva? Safari har noe smartere kallt pinch-zoom. Tenker du på sheet styles, så klarer ikke X10 regne ut hvordan tekst skal formatteres med mindre du surfer på en CSS/PHP nettside, på lik linje med andre telefoner.

 

Veldig voksent å kalle en nettleser for søppel, det vet jeg du ikke mener.

At Safari zoomer helt perfekt er noe annet at teksten skalerer seg etter hvor mye du zoomer inn. Dette kommer du deg ikke unna, for dette er fakta. XPERIA X10 zoomer inn og tilpasser teksten på web siden eller der hvor du ser på siden etter hvor mye du zoomer.

 

Med Safari, så blir teksten ikke noe forandret når du zoomer inn, den står bom fast utenom at teksten blir større når du zoomer inn. Men that's it.

 

Og har du prøvd dette du sier med sheet styles på nettleseren på en XPERIA X10?. La oss se om dette faktisk er tilfellet du sier laugh.gif.

 

Gi meg en link til en style sheet side, så skal jeg se om du lyger eller ikke.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Nei, på generelt grunnlag vil jeg si iPhone 4G vil være bedre enn Desire. Inntrykket mitt etter 5 dager med Nexus One er at Android passer perfekt for de som liker å fikle med telefonen sin, siden den tillater deg å endre ting i systemet mye lettere. Vanlige folk vil heller sette prisen på polishen til iPhone OS, og det store utvalget av nyttige kvalitetsprogrammer i forhold til Android. Selv er jeg litt lei av at ROMen jeg måtte installere for å få opp farten på Nexusen min har en tendens til å restarte seg selv.

 

For det første så sliter ikke XPERIA X10 med batteri tiden hvis du kan skru ned lys styrken på skjermen ned til 20-25%. Bruk 100% lys styrke bare når du er ute å tar bilder eller bruker telefonen ute i sol.

Hvorfor skal man gidde å måtte skru opp og ned lysstyrken hele tiden? Jeg kjører automatisk lysstyrke på min Nexus og iPhone og det funker bra.

 

Også trenger du normalt ikke å ha på 3G, så jeg har satt den til 2G.

Det virket svært knotete, da kunne du like gjerne kjøpt en telefon uten 3G.

 

Dette er selvfølgelig bare en midlertidig løsning til vi får neste oppdatering som kommer ganske straks, som da vil fikse batteri problemene i XPERIA X10.

Kjipt for de som har hatt en X10 en stund

 

HÆÆÆÆÆÆ, sier du virkelig at Safari i iPhone er bedre enn nettleseren i XPERIA X10?. ROFL det var dagens. Vel, jeg tror kanskje jeg vet hvorfor du tar nettleseren for bedre, fordi du har multi touch der. Men da er det ikke Safari som er bedre da, da er det multi touch som er bedre på iPhone over XPERIA X10 som ikke har multi touch. Safari sånn generelt sett er søppel i forhold til nettleseren som er i XPERIA X10.
Jeg vil si det er en fordel med Android nettleseren i forhold til iPhone, og det er at man kan åpne vinduer i bakgrunnen. Ellers er den lik eller dårligere. Å bytte mellom vinduer er f.eks. veldig tungvindt, og når man starter å scrolle så kommer det et lite hopp i starten som er plagsomt hvis man leser samtidig. Litt morsomt at jeg syns Opera Mini til dels er bedre på Android (lar deg kopiere tekst mye enklere), mens det er knappt brukelig på iPhone. Programmet er likt på begge telefoner.

 

Jeg skjønner heller ikke helt hva du snakker om at teksten ikke er tilpasset. Når man er zoomet inn på bredden til tekskolonnen kan jeg alltid lese det enten i landskap eller portrett.

 

Gjør de 2 tingene jeg nevnte om lys styrken og 3G og installer de 2 programmene, så skal du se at du får MYE lengere batteri tid.

 

Utenom disse bug'ene som er i Android 1.6, så er XPERIA X10 en helt rå og fantastisk mobil. Ja jeg eier en selv og kan ikke fatte å begripe hvordan noen kan si at iPhone kan være bedre enn en XPERIA X10. Det eneste iPhone er bedre enn XPERIA X10 i er i multi touch og mange flere programmer / spill å velge mellom. Også at iPhone kan føles hakket smoothere i OS'et enn Android 1.6 er som i seg selv egentlig er et ganske så tregt OS.

Du kan ikke begripe at det er bedre? Hvor mange vanlige folk tror du gidder å styre lysstyrken manuelt, skru av 3G og installere 2 obskure programmer for å få en brukelig telefon?

 

Men ut av iPhone og HTC Desire så vill jeg ha valgt HTC Desire uten tvil. Jeg stemte HTC Desire i poll'en også. Er ingen tvil om hva som er best der.
Jeg vil heller si at det reflekterer at folk her liker å fikle med telefonene sine, og det er ingen ting galt med det.
Lenke til kommentar

Oppdaget en ny ting med Android i dag. Det går ikke an å kopiere tekst ut fra Gmailprogrammet, det var det ingen anmeldere som har fanget opp... Dette skal bli en spennende sommer :)

 

Problemet med Gmail er kjent -og listen over " Flaws & annoyances with the HTC Desire" er lang: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=666332

 

"Anmeldelser" tar jeg med en stor klype salt.

 

Thomas

Lenke til kommentar

En ting er sikkert, å det er at det ikke er dårlig kvalitetskontroll hos HTC. En annen ting er jo selvsagt om det kan være en fabrikkfeil eller ikke, det vet jeg jo selvfølgelig ikke, men siden det er så ekstremt få tilfeller av feil med HTC telefoner vil jeg gå ut i fra at det enten er vanskjøtsel eller fabrikkfeil.

 

Kan du dele informasjonen som forteller at det er "ekstremt få tilfeller av feil med HTC telefoner"?

Siden min HTC Desire hadde feil fra dag en (reboot ved bruk av data, tom. ved reset og ingen Google-konto satt opp) har jeg lest flere diskusjonsfora enn øyet har godt av. Min konklusjon er at det er overraskende mye feil HTC Desire tatt i betraktning hvor kort tid den har vært i salg, og at feilene ser stort sett ut til å være fabrukasjonsfeil som tyder på for dårlig kvalitetskontoll...

 

Thomas

Lenke til kommentar

Nei, på generelt grunnlag vil jeg si iPhone 4G vil være bedre enn Desire. Inntrykket mitt etter 5 dager med Nexus One er at Android passer perfekt for de som liker å fikle med telefonen sin, siden den tillater deg å endre ting i systemet mye lettere. Vanlige folk vil heller sette prisen på polishen til iPhone OS, og det store utvalget av nyttige kvalitetsprogrammer i forhold til Android. Selv er jeg litt lei av at ROMen jeg måtte installere for å få opp farten på Nexusen min har en tendens til å restarte seg selv.

 

For det første så sliter ikke XPERIA X10 med batteri tiden hvis du kan skru ned lys styrken på skjermen ned til 20-25%. Bruk 100% lys styrke bare når du er ute å tar bilder eller bruker telefonen ute i sol.

Hvorfor skal man gidde å måtte skru opp og ned lysstyrken hele tiden? Jeg kjører automatisk lysstyrke på min Nexus og iPhone og det funker bra.

 

Også trenger du normalt ikke å ha på 3G, så jeg har satt den til 2G.

Det virket svært knotete, da kunne du like gjerne kjøpt en telefon uten 3G.

 

Dette er selvfølgelig bare en midlertidig løsning til vi får neste oppdatering som kommer ganske straks, som da vil fikse batteri problemene i XPERIA X10.

Kjipt for de som har hatt en X10 en stund

 

HÆÆÆÆÆÆ, sier du virkelig at Safari i iPhone er bedre enn nettleseren i XPERIA X10?. ROFL det var dagens. Vel, jeg tror kanskje jeg vet hvorfor du tar nettleseren for bedre, fordi du har multi touch der. Men da er det ikke Safari som er bedre da, da er det multi touch som er bedre på iPhone over XPERIA X10 som ikke har multi touch. Safari sånn generelt sett er søppel i forhold til nettleseren som er i XPERIA X10.
Jeg vil si det er en fordel med Android nettleseren i forhold til iPhone, og det er at man kan åpne vinduer i bakgrunnen. Ellers er den lik eller dårligere. Å bytte mellom vinduer er f.eks. veldig tungvindt, og når man starter å scrolle så kommer det et lite hopp i starten som er plagsomt hvis man leser samtidig. Litt morsomt at jeg syns Opera Mini til dels er bedre på Android (lar deg kopiere tekst mye enklere), mens det er knappt brukelig på iPhone. Programmet er likt på begge telefoner.

 

Jeg skjønner heller ikke helt hva du snakker om at teksten ikke er tilpasset. Når man er zoomet inn på bredden til tekskolonnen kan jeg alltid lese det enten i landskap eller portrett.

 

Gjør de 2 tingene jeg nevnte om lys styrken og 3G og installer de 2 programmene, så skal du se at du får MYE lengere batteri tid.

 

Utenom disse bug'ene som er i Android 1.6, så er XPERIA X10 en helt rå og fantastisk mobil. Ja jeg eier en selv og kan ikke fatte å begripe hvordan noen kan si at iPhone kan være bedre enn en XPERIA X10. Det eneste iPhone er bedre enn XPERIA X10 i er i multi touch og mange flere programmer / spill å velge mellom. Også at iPhone kan føles hakket smoothere i OS'et enn Android 1.6 er som i seg selv egentlig er et ganske så tregt OS.

Du kan ikke begripe at det er bedre? Hvor mange vanlige folk tror du gidder å styre lysstyrken manuelt, skru av 3G og installere 2 obskure programmer for å få en brukelig telefon?

 

Men ut av iPhone og HTC Desire så vill jeg ha valgt HTC Desire uten tvil. Jeg stemte HTC Desire i poll'en også. Er ingen tvil om hva som er best der.
Jeg vil heller si at det reflekterer at folk her liker å fikle med telefonene sine, og det er ingen ting galt med det.

Neivell, hvis du ikke vil ha veldig bra batteridtid på telefonen din til vi får denne oppdateringen som skal fikse batteri problemene, så er det bare å la være å gjøre disse tingene.

 

Og hvorfor skulle du trenge å ha på 100% lys styrke inne?. 50% er nok i massevis. jeg bruker nå 20% lys styrke og det funker fint det.

 

Du skal ikke skjønne mye før du vet det at iPhone OS'et er VELDIG lukket OS og blir bestemt av Steve Jobs på hva som kan installeres eller ikke.

 

Og dette alene er nok til at alt annet er bedre enn iPhone / iPhone OS. Fordi, når jeg har kjøpt en mobil, så er det JEG SELV som vil bestemme over min egen mobil og ikke at Steve Jobs skal sitte å bestemme hva jeg kan gjøre og installere på min telefon.

Lenke til kommentar

men tror dere HTC Desire er bedre enn iphone 4g ?

 

Jeg har iPhone 3G (en telefon som kom for snart to år siden) og en HTC Desire (som kom for noen måneder siden) og selv om Desire er utrolig rask (og varm...) er jeg faktisk litt skuffet over både Android 2.1 (med Sense) og hardwaren.

På den annen side er telefonen "åpen" (i hverfall hvis jeg hacker/rooter den) -og en vakker dag jeg også vi i Norge kunne betale for applikasjoner på Android Market (har jeg hørt).

 

Hvis iPhone 4G er dårligere enn HTC Desire blir jeg overrasket, men dette er to forskjellige enheter som egentlig ikke lar seg sammenligne.

Til sammenligning minner iPhone OS (både 3.x og 4.0) om OS X, mens Android (selv med Sense) minner om Linux (Gnome/KDE og QT-applikasjoner). Hvis du har preferanser i den ene eller andre retningen når det gjelder OS X vs Linux, har du sannsynligvis tilsvarende preferanser når det gjelder iPhone/Android.

 

Thomas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...