Gå til innhold

Iphone vs HTC Desire !


Htc desire VS Iphone  

226 stemmer

  1. 1. Hva mener du er best ?

    • HTC Desire (HTC)
      184
    • Apple Iphone (APPLE))
      42


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den testen du linket til var ikke akkurat en bra test. Journalisten snakket om at det jo var 100k apps til iPhone, men kun 1000 som var nyttige uansett, så du ville finne gode apps for det du trengte på alle plattformer uansett.

 

Prinsippet om at kvantitet ikke er lik kvalitet er helt riktig, men jeg har nå prøvd både Android og iPhone og jeg syns det er høyere kvalitet på iPhone-appsene i forhold til Android. Facebook appen er bedre, og jeg fant ingen gode RSS-lesere til Android så jeg har begynt å bruke Google Reader online (funker overraskende bra!). Når det i tillegg ikke er mulig å kjøpe apps på Android Market i Norge, så får man ikke en gang kjøpt de bedre appsene. At ikke flere tester tar opp dette problemet når de tester Android-telefoner er rett og slett dårlig. Jeg er og helt uenig i at det bare er 1000 nyttige apps i app storen. Man finner kanskje ikke 1000 nyttige apps for seg selv, jeg vil tro jeg ville hatt store problemer med å finne over 100, men folk har så forskjellige behov at det er en stor fordel med et godt utvalg. Android har f.eks. ikke noe tilbud til meg om jeg vil finne rutetider her i Sveits, mens det er flere programmer å velge mellom for iPhone.

Lenke til kommentar

@SolbergMobil: Du spør om hvorfor iPhone ikke vinner tester lengre. Mitt svar er at det er helt naturlig at en telefon som har vært på markedet i snart ett år blir forbigått på en del områder rent teknologisk i løpet av dette året. Jeg har da heller aldri sagt at iPhone er det optimale valget for alle, eller snakket spesielt nedsettende om f.eks Android eller hardware fra HTC, Samsung eller Motorola. Det er nok andre her som er mer opptatt av å spamme forumet med negativ propaganda om andre plattformer enn deres egen foretrukne...

Når jeg ser på testoversikten fra mars 2010 som du lenker til så er det bare én toppmodell-telefon som rangeres høyere enn iPhone 3GS, og det er ikke dårlig. Det er åpenbart at "testvinneren" rangeres høyest ut fra sine hardware, og ikke ut fra software og totalløsningen plattformen tilbyr for den vanlige bruker. Går man inn på mobilen.no sine individuelle tester så ser man f.eks at iPhone rangeres høyere enn HTC HD2 på brukervennlighet og menynavigering.

Så vet vi også at slike tester har en høy grad av subjektive vurderinger, gjerne er foretatt av spesielt interesserte teknologinerder som ofte lar seg blende av teoretiske specs, og som ikke nødvendigvis gjør de samme avveininger mellom egenskaper som jeg eller "vanlige brukere" ville gjort. Eller for å sitere mobilen.no, som har utført testene: "Til tross for at vi har kåret en vinner i denne klassen, så er det slett ikke sikkert at du er enig i konklusjonen vår. Det kan det selvsagt være flere grunner til. De ulike telefonene har forskjellige egenskaper, og kanskje blir dine behov bedre ivaretatt av en annen modell enn den som skårer bedre i denne testen. "

 

Det finnes ingen fasit på hvilken av disse toppmodell-telefonene som objektivt er "best", det finnes kun individuelle svar på hvilken som er best for meg, deg eller naboen. For meg er det f.eks uinteressant å dra på en telefon som er så stor fysisk som en HD2 og som har Windows Mobile, og som slett ikke får spesielt rosende omtale alle steder: http://gizmodo.com/5400593/htc-touch-hd2-review-a-tragedy

Jeg ser iPhone som et langt bedre alternativ enn f.eks HTC HD2 for min del, og verdsetter et gjennomført fingervennlig GUI, iTunes-integrasjon med sømløs synkronisering og backup, god innebygget støtte for Exchange, enkel og god tilgang til media og Apps gjennom iTunes/ App Store, imponerende stabilitet, osv. høyere enn noe Windows Mobile kan tilby.

Android er imidlertid en interessant plattform, som imponerer på enkelte områder, men etter mitt syn uten å være like gjennomført i detaljene og totalgjennomføringen som iPhone-plattformen. Ja, for det handler ikke bare om årets utgave av telefon "x", men om plattformen med omkringliggende herligheter. Når f.eks App Store ofte trekkes fram av iPhone-brukere så er det fordi den har satt standarden for levering av Apps og innhold, som alle rævadilterne i mobilmarkedet forsøker å strekke seg mot. ;)

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nok et godt svar av deg Newton. De norske testene henger vel kanskje ikke så veldig høyt. Men det kan være en rettningsguide. Jeg er enig med deg om WM6.5. Dette er et kjedelig og ikke det mest fingervennlige OS`et man finner. Det eneste som er veldig positiv er mulighetene og frihetene med det, selv om man skal ha litt basiskunnskaper for å dra utnytte. Så dette er ikke å anbefale for ei 14 år gammel jente eller morfar.

Men det som Sense har gjort på HD2 må jeg bare si at er fenomenalt. Hadde det ikke vært for Sense (som man bruker 97-99% av tiden) så hadde jeg hatt en androidmobil i mine hender nå. Se sammenligningsvideoer med sense vs iphone os, så har i hvertfall jeg fått intrykk av at det er så å si like brukervennlig, men at sense har noen flere muligheter, pluss at det ser litt mer moderne ut.

 

Jeg har prøvd Android 2.2 idag på nexus one!, og jeg må si at dette er imponerende. Det var helt rått å surfe med (uten flash). Knuste hd2`n min og var nesten 100% raskere.

Jeg kommer garantert til å gå over til Android til høsten, da jeg ikke har stor tro på WP7 med det første.

Lenke til kommentar

Som ivrig iPhone bruker i 2 år, investerte jeg i en Sony Ericsson X10 da min iPhone begynte å skrante (volumtasten knakk av, grunnet fall i bakken)

 

Min gamle iPhone 3g er en MYE bedre telefon enn X10`en på mange punkter. X10 har elendig batteritid, iPhone har også dårlig batteri, men betydelig bedre enn min nye X10. iPhone har et mer nøyaktig touchskjerm, som gjør iPhone bedre å skrive meldinger og mail med. Har lagt inn HTC tastaturet på X10`en, men iPhone`s tastatur og nøyaktighet er likevell overlegen.

 

iPhone har også en mye bedre browser enn alt som finnes for android, samme synes jeg om kalenderen.

 

X10 sliter også med dårlig lyd med Blåtann headset, noe også iPhone er dårlig på (en av de viktigste grunnene til at jeg ikke kjøpte en ny iPhone). Jeg er også ekstremt skuffet over kameraet, elendig autofokus gjør hele kameraet ubrukelig.

 

Android har også noen klare fordeler, multitasking er deilig, spotify i bakgrunnen, kalenderen som widget og gulesider som slår opp nummeret når noen ringer.

 

Alt i alt er min konklusjon at iPhone overgår alt av android telefoner pr i dag grunnet et perfeksjonert OS (vell og merke på de funksjonene som ligger der) men når de riktige telefonene kommer med Android kan dette fort snus.

 

Edit: En annen fryktelig irriterende sak med android, er at applikasjonene i bakgrunnen må "drepes" for at batteriet skal holde en halv arbeidsdag. Dette gjør at telefonen egentlig ikke kan benytte seg av multitasking selv om OS`et støtter dette.

Endret av zaico
Lenke til kommentar
HTC Jeg blir bare litt fed up når noen påstår at iPhone er kongen på haugen når den blir utklasset i store tester verden over

 

Solbergmobil: phonearena.com, en av de største mobilnettsidene, ranker f.eks. iphone på første, nexus one på andre, omnia hd på tredje og HD2 på fjerde, i kategorien TOP BALANCED PHONES

 

Jeg sier ikke med det at iphone er bedre. Jeg prøver heller å si at HD2 ikke er bedre, slik du gir uttrykk for. Du vurderer ikke nøytralt.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Helt riktig. HTC har aldri fått mye bra oppmerksomhet i tester hos phonearena.com. Når omnia HD kommer forran med et så skrekkelig UI så må jeg si at jeg er overrasket. Men hvor er Desire som slår nexus one igjen?

 

phonearena gir bl.a iPhone sin skjerm karakter 9.5/10 med kun 3,5" og 480x320 i oppløsning. Hmm?=)

 

Men phonearena.com dømmer hd2 forran iPhone i det totale bildet:

 

http://www.phonearena.com/htmls/Apple-iPhone-3GS-phone-p_3774.html

http://www.phonearena.com/htmls/HTC-HD2-phone-p_3887.html

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Totalkarakteren er bare bull. Er du enig i dette kanskje?

http://www.phonearena.com/htmls/Palm-Pre-phone-pa_3375.html

Skal en først 'disse' en telefon for mangler, havner palm pre det du vil kalle 'milevis' bak iphone og hd2. Likevel var den på 1. plass i flere måneder.

 

Palm Pre er et søppelprodukt. Nå høres det ut som jeg syter her, men phonearena har alltid gjort merkverdige ting.

 

Etter å ha sett den linken, så trekker jeg tilbake det jeg sa i forrige post! Helt latterlig.

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

phonearena gir bl.a iPhone sin skjerm karakter 9.5/10 med kun 3,5" og 480x320 i oppløsning. Hmm?=)

Så den skal automatisk få lav karakter fordi skjermen bare er 3,5"? Jeg ser du nevner oppløsning der også, og 152 ppi er da slettes ikke så ille? Joda, jeg er enig i at det hadde gjort seg med mer, særlig tydelig er det på liten skrift.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

phonearena gir bl.a iPhone sin skjerm karakter 9.5/10 med kun 3,5" og 480x320 i oppløsning. Hmm?=)

Så den skal automatisk få lav karakter fordi skjermen bare er 3,5"? Jeg ser du nevner oppløsning der også, og 152 ppi er da slettes ikke så ille? Joda, jeg er enig i at det hadde gjort seg med mer, særlig tydelig er det på liten skrift.

 

pixlene på en iPhone kan du se en hel meter ifra;) skal du se på ppi så må du se på touch pro1 hehe;)

Lenke til kommentar

Det mange misser å oppfatte er at færre pixler ikke bare er negativt. En halvering av antall pixler betyr halvparten så mye grafikk må regnes ut per bildeoppdatering. Der har iphone hentet noe av kjappheten sin, sammen med et god skreddersydd OS ytelsesmessig.

 

Så jeg er spent å se om den nye iphone egentlig er raskere, grunnet 1 ghz prosessor men vesentlig høyere antall pixler.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde desireen til en venn, og i hjørnene funket ikke touchen +

At telefonen ble sinnsykt varm. Hwy ?

Det at den blir varm kan jo ha sammenheng med at den ser ut til å ha rimelig dårlig batteritid.

 

Skjermen på en kamerats Hero sluttet å virke på en lignende måte, tilsynelatende uten grunn. Manglende kvalitetskontroll hos HTC, kanskje?

Lenke til kommentar

phonearena gir bl.a iPhone sin skjerm karakter 9.5/10 med kun 3,5" og 480x320 i oppløsning. Hmm?=)

Så den skal automatisk få lav karakter fordi skjermen bare er 3,5"? Jeg ser du nevner oppløsning der også, og 152 ppi er da slettes ikke så ille? Joda, jeg er enig i at det hadde gjort seg med mer, særlig tydelig er det på liten skrift.

 

pixlene på en iPhone kan du se en hel meter ifra;) skal du se på ppi så må du se på touch pro1 hehe;)

Du unnlot å svare på spørsmålet mitt.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde desireen til en venn, og i hjørnene funket ikke touchen +

At telefonen ble sinnsykt varm. Hwy ?

Det at den blir varm kan jo ha sammenheng med at den ser ut til å ha rimelig dårlig batteritid.

 

Skjermen på en kamerats Hero sluttet å virke på en lignende måte, tilsynelatende uten grunn. Manglende kvalitetskontroll hos HTC, kanskje?

Manglende kvalitetskontroll? HA, ikke få meg til å le! Har en Diamond som har vært i bruk hver dag, siden dagen den ble lansert. Eneste problemet den har er at det glossy-bakdekslet begynner å bli slitt, og at beskyttelsen er litt slitt. Ellers så er det ikke en jævla stripe i skjermen. Selv bruker jeg en HTC Hero, som er i premium mint condition. Det eneste som er visuelt skadet på den er at det er støv i sprekker osv. Skjermen, hardwaren, softwaren og alt det der fungerer helt uten problemer. Batteriet er bedre nå en da jeg fikk telefonen.

 

Det du beskriver er vanskjøtsel av en god telefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg prøvde desireen til en venn, og i hjørnene funket ikke touchen +

At telefonen ble sinnsykt varm. Hwy ?

Det at den blir varm kan jo ha sammenheng med at den ser ut til å ha rimelig dårlig batteritid.

 

Skjermen på en kamerats Hero sluttet å virke på en lignende måte, tilsynelatende uten grunn. Manglende kvalitetskontroll hos HTC, kanskje?

Manglende kvalitetskontroll? HA, ikke få meg til å le! Har en Diamond som har vært i bruk hver dag, siden dagen den ble lansert. Eneste problemet den har er at det glossy-bakdekslet begynner å bli slitt, og at beskyttelsen er litt slitt. Ellers så er det ikke en jævla stripe i skjermen. Selv bruker jeg en HTC Hero, som er i premium mint condition. Det eneste som er visuelt skadet på den er at det er støv i sprekker osv. Skjermen, hardwaren, softwaren og alt det der fungerer helt uten problemer. Batteriet er bedre nå en da jeg fikk telefonen.

 

Det du beskriver er vanskjøtsel av en god telefon.

Telefonen var behandlet praktisk talt som en baby og var helt fri for utvendige skader. Skjermen sluttet enkelt og greit å virke som den skulle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...