Gå til innhold

Iphone vs HTC Desire !

Htc desire VS Iphone  

226 stemmer

1. 1. Hva mener du er best ?

• HTC Desire (HTC)
      184
    • Apple Iphone (APPLE))
      42

Anbefalte innlegg

"for deg så trenger ikke testvinneren være best, men nå er det sånn at vi tester produkter ut ifra hva som vi tror og mener er best for de i Norge"

selfølgelig er det sånn!

derfor VG gir en 2'er og dagbladet en 5'er på feks filmer!

har sett mang en film som får terningkast 6 som jeg synest er crap

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit nok at dagens iPhone er litt utdatert med skjerm osv. Men at neste generasjon ser ut til å ha den samme dårlige utnyttingsgraden og kun 3,5" skjerm er for meg litt tatt på sengen. i USA nå så griner alle etter Evo 4G sin skjerm. Apple øker pixlene betydelig! men på en 3,5" skjerm så er det vel nok med 800x480? du skal slite med å se pixlene da.

Høyere DPI vil f.eks. gjøre det mer behagelig å lese tekst.

Lenke til kommentar

Greit nok at dagens iPhone er litt utdatert med skjerm osv. Men at neste generasjon ser ut til å ha den samme dårlige utnyttingsgraden og kun 3,5" skjerm er for meg litt tatt på sengen. i USA nå så griner alle etter Evo 4G sin skjerm. Apple øker pixlene betydelig! men på en 3,5" skjerm så er det vel nok med 800x480? du skal slite med å se pixlene da.

Høyere DPI vil f.eks. gjøre det mer behagelig å lese tekst.

Korrekt. HD2 er jo en drøm i forhold til iPhone 3gs. på en HD2 så ser du nesten ikke pixlene. Hadde du klemt inn disse 800x480 på en 3,5" skjerm så hadde du hvertfall "ikke" sett pixlene. Nå skal jo den nye iPhonen komme med ca 940x680 pixler. Hadde det ikke vært bedre om de hvertfall hadde skrudd opp skjermstørrelsen til 4"+ ? Jeg er bare litt skeptisk, og kan knapt tro mine egne øyner når jeg ser den nye generasjon iPhone, som igjen bare har en skjerm som dekker kun 60% av frontarealet. Her må de lære av de beste.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ganske enig med solbergmobil i det siste innlegget hans. iPhone hadde nok tjent mer på å hatt en 4,2" skjerm med 800x480 pixler isteden for en 3,5" med 960x640 pixler.

3,5" skjerm er veldig lite når du først har fått kjennskap til en skjerm som er over 4"

• Liker 1
Lenke til kommentar
snip..

Bortforklaringer : p

Hva betaler du for trygghetsforsikring da? Vet du ikke at det er det som forbrukerelektronikk butikker tjener aller mest på. For hver kroner du setter inn i forsikring kan du regne med å få utbetalt mindre enn halvparten over tid. Alt av produksjonsfeil dekkes av reklamasjonsretten, og disse 'forsikringene' er fiffig konstruert til å dekke minst mulig. Du gjør selv jobben med å motbevise din egen påstand om at du er flink til å bruke penger.

Er langt i fra bortforklaringer du. Jeg vil heller si at det du sa nå i første linja der er mye mere bortforklaring på hva som faktisk er realiteten her.

For, tidligere når jeg kjøpte Sony Ericsson XPERIA X1 i slutten av 2008, så kjøpte jeg den uten trygghets forsikring siden jeg ikke hadde penger til det da. Og det var en stor tabbe.

Fordi, etter 1 måned (Januar i 2009) så klarte jeg å få telefonen gjennom våt med vann. Var så mye vann i telefonen at batteriet i telefonen kortsluttet. Og jeg trodde hele telefonen var gått til helsike.

Kom så hjem og prøvde alt jeg kunne for å se om telefonen funket, men ingen reaksjon. Dro så tilbake til Elkjøp hvor jeg hadde kjøpt telefonen for å prøve telefonen med et annet batteri, og funket ikke. Eller den blinket bare noen ganger i skjermen og så ville den ikke mere.

Så konklusjonen var at telefonen var fuktskadet siden fuktighets indikatoren som er i telefonen, som da ligger rundt batteriet en plass, var knall rosa. Og det betyr MYE fukt.

Dro så hjem for så å legge vekk min Sony Ericsson XPERIA X1, for så å ta i bruk min gamle telefon igjen.

Så gikk det ca 11-12 måneder etter det før jeg kjøpte meg Sony Ericsson XPERIA X10. Kjøpte så telefonen og tok med 6 måneders trygghets forsikring til 599 kroner.

Pakket så opp telefonen og satte opp telefonen og satt den til rette instillingene osv.

Men, når jeg så på batteriet til XPERIA X10, så la jeg merke til at kjent nummer på batteriet. BST-41 var modell nummeret på batteriet. Og da gikk det noe opp for meg.

Tok så å hentet min XPERIA X1 og pakket den opp. Og tok ut batteriet på den og så at den brukte faktisk samme batteri som min XPERIA X10. Og da tenkte jeg at jeg skulle prøve batteriet i min X10 i min X1 for å se om det var noe håp. Puttet så batteriet inn og telefonen startet faktisk opp. Men jeg hadde ingen håp enda om at telefonen kom til å fungere som den skulle.

Men 3 dager etter det med å teste ut X1'en helt ut igjen, så er det klart at telefonen funker 100%. Så telefonen har ligget å tørket i 11 måneder. per i dag funker den fortsatt 100% perfekt.

Og med det så vil jeg si at telefonen var så våt tidligere at alt gikk i tull for telefonen. Den har altså overlevd alt det vannet den gikk igjennom. Batteriet hadde tydligvis gått til helsike før noen andre komponenter i selveste telefonen hadde tatt kvelden.

Men selv om X1'en funker 100% nå, så anntar jeg at levetiden på telefonen er hvertfall redusert med 50% på grunn av alt vannet som var i den.

Så å si at det med å ta en trygghets forsikring er en bortforklaring er en ekstremt dårlig måte for å bortforklare deg selv på.

Nå når jeg får penger i slutten av neste uke, så skal jeg kjøpe meg et nytt BST-41 batteri til min XPERIA X1, sånn at jeg kan bruke den også.

Endret av Terminator 3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ganske enig med solbergmobil i det siste innlegget hans. iPhone hadde nok tjent mer på å hatt en 4,2" skjerm med 800x480 pixler isteden for en 3,5" med 960x640 pixler.

3,5" skjerm er veldig lite når du først har fått kjennskap til en skjerm som er over 4"

Hadde det vært en poll på denne så ville nok 9/10 vært enige. Idag så bruker vi mobilen til surfing, se på bilder, film, dokumenter osv. Da har skjermstørrelsen vannvittig mye å si. Se på bilder på en iPhone kontra HD2 føles ut som topp og bunn, selv om iPhone viser mer farger.

Lenke til kommentar

Eneste minuset med stor skjerm er at telefonen følger med i størrelse (logisk nok).

Jeg for min del klarer å leve med en HD2 i min lomme, men ikke alle er villige til det.

Sant nok dette. Men det handler om en god nok utnyttingsgrad av arealet på forsiden. Her er iPhone et skrekkeksempel. HD2 er bare noen millimeter bredere og høyere, men har nesten en hel tomme større skjerm. Mobilene her er helt like å ha i buksa.

Jeg har satt fast en par iphonefans når de har sakt "HD2 er jo alt for stor!" så sier jeg "den er en millimeter slankere og bare noen millimeter større en iPhone. 5 millimeter høyere og bredere, men det med en skjerm som er 0,8 tommer større med en utnyttelsegrad som er 25% bedre en iPhone. Og heller ikke glem at den har 2,5 ganger så mye pixler. Så spør jeg igjen "Hvor stor mener du virkelig den er? Du kan godt få teste begge 2 i lomma om du vil, og se hvor like de er." Så klarer de ikke å svare for seg. Eller så drar de frem de 10 bud.

Endret av SolbergMobil
  • Liker 1
Lenke til kommentar

HD2 er fin, ingen tvil om det. Men selv om den er bare litt større så føles den mye større, aner ikke hvorfor det er tilfelle.

Personlig så syns jeg iphone størrelsen er litt i overkant for meg, det er begrenset hvor mye video jeg kommer til å se på bussen, da er en god nettleser viktigere.

Lenke til kommentar

HD2 er fin, ingen tvil om det. Men selv om den er bare litt større så føles den mye større, aner ikke hvorfor det er tilfelle.

Personlig så syns jeg iphone størrelsen er litt i overkant for meg, det er begrenset hvor mye video jeg kommer til å se på bussen, da er en god nettleser viktigere.

Mener du at Opera Mobile ikke er god? Den er vel bedre enn Safari etter det jeg får med meg. Mange iPhone-brukere installerer også Opera Mobile.

Lenke til kommentar

Jeg har så mye stort i buksa mi fra før av så om jeg får en HD2 der gjør det ingen ting.

"Trommevirvel", well done Sir!

Fikk min Desire i går, og ser frem til å kunne bruke dagene etter helgen å sette meg inn i Android :) Litt av en overgang fra min 1 år gamle Nokia 5800 :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Jeg personlig mener at Desire er en bedre telefon. Det er i hovedsak fordi jeg ikke liker Apple. Grunnen til at jeg ikke liker Apple er rett og slett mange...:

-lukket system som blir nøye kontrollert av apple

-synes Itunes er et møkkaprogram fordi alt må konverteres til spesielle formater osv... liker bedre der det er bare å stikke inni pcen å åverføre uten å gjøre noe spesielt.

-synes personlig at apple skal gjøre alt sin egen vei (noe som selvfølgelig vis gjør det så spesielt og en god grunn til at mange liker det) men det fører til mer styr med formater og kompabilitet. (for å understreke det så er ikke apple alene om å gjøre alt på sin egen måte så det jeg kunne helt sikkert nevnt andre i samme slengen.

...men paradoksalt nok så synes jeg at apple også er best på brukervennlighet... menyene deres er enkle og geniale og app store må jo sies å være rett og slett genialt.

Lenke til kommentar

Det har vært en del snakk om salgstall. Engadget har en liten oppsummering om markedsandeler for smartphones i USA for 1.kvartal 2010:

-Android har en markedsandel på 9%

-iPhone OS har en markedsandel på 29%

-Både Android og iPhone OS tok i første kvartal 2% av markedsandelene. (Dette på bekostning av Windows Mobile og Blackberry som gikk tilbake med 2% hver.)

Her markedsandel pr. telefonprodusent på verdensbasis:

-Nokia 39,3%

-RIM Blackberry 19,4%

-Apple 16,1%

-HTC 4,8%

-Motorola 4,2%

-Andre 16,3%

EDIT: Lagt til litt info.

Endret av GTB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...