Gå til innhold

Iphone vs HTC Desire !

Htc desire VS Iphone  

226 stemmer

1. 1. Hva mener du er best ?

• HTC Desire (HTC)
      184
    • Apple Iphone (APPLE))
      42

Anbefalte innlegg

snip..

Bortforklaringer : p

Hva betaler du for trygghetsforsikring da? Vet du ikke at det er det som forbrukerelektronikk butikker tjener aller mest på. For hver kroner du setter inn i forsikring kan du regne med å få utbetalt mindre enn halvparten over tid. Alt av produksjonsfeil dekkes av reklamasjonsretten, og disse 'forsikringene' er fiffig konstruert til å dekke minst mulig. Du gjør selv jobben med å motbevise din egen påstand om at du er flink til å bruke penger.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det vi diskuterer egentlig? Du skal være passe blind om du synes at iPhone er bedre enn Desire som koster 2000kr mindre.

Smarting du. :roll:

Hva er det du snakker om? Gi meg et argument til å velge iPhone, og det skal være et argument som skal veie opp mot alle de negative tingene, samt de 2000 kronene ekstra du betaler!

Edit: Og spar meg for ledlatende kommentarer uten argumenter!

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Vel, jeg siterer min tidligere post:

Hvilken mobil som er best av iPhone og HTC Desire avhenger av mange faktorer. For det første må en presisere hvordan uttrykket "best" skal måles og defineres. Dette varierer sterkt fra person til person, og følgelig kan en ikke plassere alle under en og samme kam.

Det er ingen tvil om at HTC per dags dato ligger i forkant hva angår hardware, men dette vil kanskje forandre seg innen en uke eller to (les: iPhone 4).

Et generelt råd til mennesker som er ute etter ny telefon; Les omtaler og brukererfaringer, men ikke glem å prøve selve telefonene på egen hånd. Det er på denne måten en finner ut hvilken telefon som passer til ens brukermønster. Mennesker med kompetanse kan gi en råd og retningslinjer, men det er faktisk en selv som vet hva en vil og bør ha.

Med andre ord, det du synes gir mest for pengene er ikke ensbetydende med hva andre mennesker mener. En skal være ganske trangsynt for ikke å forstå denne banale sammenhengen.

Lenke til kommentar

Det forandrer ikke de harde faktaene at iPhone er dyrere, mindre skjerm, tregere, kjedelige, dårligere kontrast og lys i skjermen, tykk ramme, mangler friheten til modifikasjoner og ikke tillater frihet av applikasjoner.

Dette bildet viser også hvor stygg og lite innovativ den er:

HTC-Desire-vs-iphone-vs-Xperia-x10-595x376.jpg

Lenke til kommentar

Om du virkelig får frem den feite ramma som er rundt det ynkelige og simple designet så ser du at den faktisk ikke er så pen, og for dem som liker å være spesiell så er den også mainstream (uten at det er tatt med i min vurdering).

htc-hd2-vs-iphone3gs.jpg

Lenke til kommentar

Det forandrer ikke de harde faktaene at iPhone er dyrere, mindre skjerm, tregere, kjedelige, dårligere kontrast og lys i skjermen, tykk ramme, mangler friheten til modifikasjoner og ikke tillater frihet av applikasjoner.

Dette bildet viser også hvor stygg og lite innovativ den er:

HTC-Desire-vs-iphone-vs-Xperia-x10-595x376.jpg

Du viser bare hvor lite du skjønner når du faktisk skriver det du skriver.

På tross av at iPhone er dyrere (faktum), har mindre svakere skjerm (faktum), tregere (kommer an på), kjedelige (høyst subjektivt og har null verdi som argument), tykk ramme (design er en smakssak) og ikke tillater frihet av applikasjoner (iPhone er overlegen hva angår applikasjoner, og dette argumentet har liten verdi i seg selv), velger uttallige mennesker iPhone foran HTC Desire fordi at de selv mener at iPhone gir dem mer for pengene sammenlignet med HTC Desire.

En måler ikke hva som er "best" etter hardware, det er totalopplevelsen som avgjør. Noen mennesker mener iPhone tilbyr best totalopplevelse, mens andre er av stikk motsatt oppfatning. Det at du faktisk ikke skjønner hvordan slike åpenbare sammenhenger fungerer, får være din sak. Du gir uansett ikke inntrykk av å være særlig smart når innleggene dine presenteres slik de gjør.

En huskeregel til deg: Dine meninger og betraktninger rundt hva som er "best", samsvarer ikke med alle andres meninger rundt dette (selv om du kanskje skulle ønske det).

Lenke til kommentar

Du viser bare hvor lite du skjønner når du faktisk skriver det du skriver.

På tross av at iPhone er dyrere (faktum), har mindre svakere skjerm (faktum), tregere (kommer an på), kjedelige (høyst subjektivt og har null verdi som argument), tykk ramme (design er en smakssak) og ikke tillater frihet av applikasjoner (iPhone er overlegen hva angår applikasjoner, og dette argumentet har liten verdi i seg selv), velger uttallige mennesker iPhone foran HTC Desire fordi at de selv mener at iPhone gir dem mer for pengene sammenlignet med HTC Desire.

En måler ikke hva som er "best" etter hardware, det er totalopplevelsen som avgjør. Noen mennesker mener iPhone tilbyr best totalopplevelse, mens andre er av stikk motsatt oppfatning. Det at du faktisk ikke skjønner hvordan slike åpenbare sammenhenger fungerer, får være din sak. Du gir uansett ikke inntrykk av å være særlig smart når innleggene dine presenteres slik de gjør.

En huskeregel til deg: Dine meninger og betraktninger rundt hva som er "best", samsvarer ikke med alle andres meninger rundt dette (selv om du kanskje skulle ønske det).

Jeg snakker jo for meg selv. Jeg forstår bare ikke hvorfor Ola Nordmann kan være så blind at han foretrekker iPhone. Jeg er skråsikker på at iPhone er den første smarttelefonen til mesteparten av dem som favoriserer den, i og med at smarttelefoner på dagen nivå er forhåndsvis nytt og ikke for alle.

Jeg sier absolutt ikke at iPhone er en forferdelig telefon, og at den er desidert dårlig i ytelse og utseende. Det jeg sier er at den er dårlig målt opp mot Desire, om det er på et større eller mindre nivå. Uansett hva du sier så gir ikke iPhone 2000kr mer i opplevelse.

Uansett hvordan du vrir og vender på saken er iPhone en "grunnere" telefon enn Desire.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Greit nok at dagens iPhone er litt utdatert med skjerm osv. Men at neste generasjon ser ut til å ha den samme dårlige utnyttingsgraden og kun 3,5" skjerm er for meg litt tatt på sengen. i USA nå så griner alle etter Evo 4G sin skjerm. Apple øker pixlene betydelig! men på en 3,5" skjerm så er det vel nok med 800x480? du skal slite med å se pixlene da.

Lenke til kommentar
Jeg forstår bare ikke hvorfor Ola Nordmann kan være så blind at han foretrekker iPhone. Jeg er skråsikker på at iPhone er den første smarttelefonen til mesteparten av dem som favoriserer den, i og med at smarttelefoner på dagen nivå er forhåndsvis nytt og ikke for alle.

Jeg sier absolutt ikke at iPhone er en forferdelig telefon, og at den er desidert dårlig i ytelse og utseende. Det jeg sier er at den er dårlig målt opp mot Desire, om det er på et større eller mindre nivå. Uansett hva du sier så gir ikke iPhone 2000kr mer i opplevelse.

Her understreker du utrolig nok hvor lite du faktisk har fortstått. :no:

Jeg har i hvert fall mine ord ang. deg i behold.

Endret av rwpa
Lenke til kommentar

Hvor lite jeg har forstått?! Det er da ikke så mye å forstå. iPhone er dyrere og dårligere, likevel velger brukerne denne telefonen.

Kan du vennligst begrunne hvorfor jeg ikke forstår denne simple tingen. (Uten alle de korte, ekkle og nedlatende kommentarene.)

Solberg: Det er jo det jeg prøver å få frem! iPhone er ikke bedre, det er bare Ola Nordmann som ikke har peiling!

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Jeg forstår bare ikke hvorfor Ola Nordmann kan være så blind at han foretrekker iPhone. Jeg er skråsikker på at iPhone er den første smarttelefonen til mesteparten av dem som favoriserer den, i og med at smarttelefoner på dagen nivå er forhåndsvis nytt og ikke for alle.

Her understreker du utrolig nok hvor lite du faktisk har fortstått. :nei:

Her har Gavekort meget rett i det han sier. Men klart at folk vil foretrekke iPhone forde den faktisk har mange gode egenskaper, men er forbigått av konkurrentene nå. Dette tar tid for ola normann å oppfatte. Jeg vil og henvise litt til avstemningen. Når det viser at 83/100 stemmer at Desire er best, så må det kanskje si noe. Trenger ikke. Men hadde du spørt på gaten om hvilken mobil som DE tror hadde vært best. Så hadde 70% svart iPhone. Nettopp pga. mangel på kunnskap om mobil. Mange tror at det som selger mest og blir reklamert mest for er best. Dette bør jo egentlig alle over 18år skjønne at er "feil". Når jeg setter hermetegn på ordet feil, så mener jeg at det er ikke alltid det produktet som selger mest er best. Men ofte er det en sammenheng. Men pr.dags dato så er ikke iPhone best. Kanskje for en del individuelle personer. Men ikke i helheten. Noen er kanskje ikke enig. Se på ekspertene som tester..

Endret av HDlover
Lenke til kommentar

Definisjonen av ordet "best" varierer fra individ til individ. iPhone er ikke nødvendigvis dårligere enn Desire, as simple as that! Nettopp derfor forstår du ikke denne sammenhengen.

Endret av rwpa
Lenke til kommentar

Definisjonen av ordet "best" varierer fra individ til individ. iPhone er ikke nødvendigvis dårligere enn Desire, as simple as that! Nettopp derfor forstår du ikke denne sammenhengen.

Når noen sier best, så snakker de som regel ut ifra hva som er best for allmennheten, ikke for deg eller et par andre enkelt individ. Men for folk flest.

Du eller noen andre kan ikke komme til tv2hjelerdeg å si "nei den fiskegratengen er ikke best! Jeg liker den andre mye bedre." Då ville tv2hjelperdeg svart "for deg så trenger ikke testvinneren være best, men nå er det sånn at vi tester produkter ut ifra hva som vi tror og mener er best for de i Norge generelt"

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Det er sant at det varierer fra individene, men nå snakker jeg om harde fakta og mine meninger.

Jeg sier ikke at jeg er en mobilguru som bestemmer hvilke mobiler som vil selge. Det jeg vil få frem er at denne diskusjonen har tatt ende med Desire som den beste telefonen (basert på mine harde fakta). Jeg forstår meg bare ikke på hvorfor folk velger iPhone.

Men som HDlover sier så er det også kunnskap som spiller inn. Slik som jeg nevnte tidligere er sikkert iPhone den første smarttelefonen for mange nordmenn, og de derfor aldri har vært borti noen andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...