Gå til innhold

Iphone vs HTC Desire !

Htc desire VS Iphone  

226 stemmer

1. 1. Hva mener du er best ?

• HTC Desire (HTC)
      184
    • Apple Iphone (APPLE))
      42

Anbefalte innlegg

HEhehehe... denne diskusjonen tar jo helt av. Spørsmålet var iPhone VS HTC Desire. Nå er det iPhone VS resten av verden. Jauda gauda. Dette er morro. Jeg fyrer på videre: Hvordan tar folk med iPhone bilder når det er litt mørkt forresten? Går dere med lommelykt i beltet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HEhehehe... denne diskusjonen tar jo helt av. Spørsmålet var iPhone VS HTC Desire. Nå er det iPhone VS resten av verden. Jauda gauda. Dette er morro. Jeg fyrer på videre: Hvordan tar folk med iPhone bilder når det er litt mørkt forresten? Går dere med lommelykt i beltet?

iLight eller iFla... Tror forresten ikke Apple tillater flash.

Lenke til kommentar

Smarting du. Ledlys på en mobiltelefon rekker jo 5-10 meter og dekker store utendørsområder. Joda. Neida. Men så slik er nå det. Bra du har peiling. De bildene der viser jo bare hvor bra kameraet er til å fange opp faktisk lys i omgivelsene. Utenom det kan jeg anbefale deg å lese første post og overskrifta i denne tråden hvis du skal begynne å være saklig ;) ;) ;)

Lenke til kommentar

Mens min HD2 tar fine bilder på mørke fester med deilige damer beholder kompisene mine sine iPhone 3GS i lomma så lenge det er snakk om å ta bilder med mobilen. Eller, det er en av dem som driver å skal skru på lyset hele tiden og det blir dårlig likt. For da ser alle guttene hvor stygge damene egentlig er.

Lenke til kommentar

Nexus One og desire har omtrent samme hardware, og da regner jeg med at ledlys på nexus og desire er lik. Så spørsmålet blir da, hva hjelper det om man har verdens beste lys om kameraet ikke klarer å fange det. Ser tydelig at iphone klarer å ta bedre bilder i mørket uavhengig om hvem som har best lys.

Lenke til kommentar

Ja, jeg må bare gi meg. Det ene bildet der dokumenterer alt. Det er bare å legge ifra seg telefonen og gå. Nå blei jeg virkerlig eid her av eliten. iPhone trenger faktisk ingen blitz/LED! Forstår ikke hva HTC driver med. Bruker penger på å lodde inn leds for å lyse opp til ingen nytte.

Lenke til kommentar

Jeg valgte HD2 fordi den har 2 LEDs som bare er der til ingen nytte og en deilig skjerm for å se voksenfilmer på. Windows Mobile er ikke imponerende men det gjør ikke noe så lenge man har HTC sense som kjører over hele skiten og har litt peiling på modifisering av programvaren generelt.

Lenke til kommentar

tparsli: han har ipod touch.

Nope, det viser bare at jeg har veldig god vett å ikke kaste MYE penger ut av vinduet.

Det er du ikke. Du kastet vekk 700 kroner ut av vinduet når du kjøpte telefonen til 4500 og ikke 3807 som det tok meg to sekund å finne. Det synest jeg ikke er imponerende pengebruk.

Er virkelig 200k apps mere verdt enn de tingene jeg nevnte over?.

Det var dette jeg tenkte på når jeg sier at du har total fravær av objektivitet. Det har blitt nevnt mange ganger hvilke fordeler iphone har, men du ser det ikke. I ditt hodet er vel antall apps det eneste du har forstått, ut fra konklusjonen din jeg siterer deg.

Hvorfor har ikke din supertelefon multitouch? Iphone fikk det for tre år siden. Er ikke det gammeldags?

Til ditt første argument.

Når jeg kjøpte Sony Ericsson XPERIA X10, så kostet den desverre ikke 3807 kroner på nettet, da kostet telefonen rundt 4300 kroner på nettet, mens den kostet rundt 4560 kroner der jeg kjøpte den i en vanlig butikk.

Så hvordan kan du ta prisen av XPERIA X10 nå i dag, når jeg kjøpte den for en stund siden der hvor den var dyrere og ikke var gått ned i pris?.

Jeg stopper deg der: Du kjøpte telefonen for 3 uker og 2 dager siden... Du sjekket ikke telekiosken og du sparte ikke 700 kr, og din påstand "jeg har veldig god vett å ikke kaste MYE penger ut av vinduet" er bak mål.

Og hvilke fordeler iPhone har over andre mobiler som koster mindre?. Snakker du fortsatt om disse 200k applikasjonene på AppStore?.

Jeg tar ikke noen flere applikasjoner mere for å være mere viktig enn hvordan resten av en mobil skal være.

Jeg hadde kjøpt disse telefonene her over en iPhone ANY DAYS:

Samsung S8500 Wave, Samsung B7610 Omnia Pro eller en Mototrola Milestone om den hadde vært solgt her i Norge.

Desverre så går jeg ikke å kjøper en drit dårlig mobil som allerede var utdatert i tidlig 2009 bare fordi den har mere apps (200k) på AppStore som jeg ikke kommer til å få bruk for noe mere overfor på hva jeg kommer til å få bruk for med 60k apps i Android.

Hvorfor skrive til deg når du overser det uansett(??). For eksempel kan jeg repetere meg selv:

Hvorfor har ikke din supertelefon multitouch? Iphone fikk det for tre år siden. Slik jeg leser din logikk, er da x10 gammeldags..

c'mon!! Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Etter å ha brukt HD2 en stund klarer jeg ikke engang å se på skjermen til iPhone. Den (skjermen) er så latterlig dårlig at jeg får vondt inni meg. Ja, skjermen er viktig for meg. Det er faktisk den jeg ser på.

Stemmer det. Du får litt av den der barnehagefølelsen.

Lenke til kommentar

iphone skjermen tar seg veldig bra ut med mye lys. Men svartnivået er langt under par målt mot dagens smarttelefoner. Svart blir fort grått.

Du merker det ikke når du surfer på lyse nettsiden, men du merker det veldig bra om du prøver å se en film. OLED skjermer er stikk motsatt. Bruker mye strøm på lyse nettsider, men er fantastisk til å vise film på.

Lenke til kommentar

tparsli: han har ipod touch.

Nope, det viser bare at jeg har veldig god vett å ikke kaste MYE penger ut av vinduet.

Det er du ikke. Du kastet vekk 700 kroner ut av vinduet når du kjøpte telefonen til 4500 og ikke 3807 som det tok meg to sekund å finne. Det synest jeg ikke er imponerende pengebruk.

Er virkelig 200k apps mere verdt enn de tingene jeg nevnte over?.

Det var dette jeg tenkte på når jeg sier at du har total fravær av objektivitet. Det har blitt nevnt mange ganger hvilke fordeler iphone har, men du ser det ikke. I ditt hodet er vel antall apps det eneste du har forstått, ut fra konklusjonen din jeg siterer deg.

Hvorfor har ikke din supertelefon multitouch? Iphone fikk det for tre år siden. Er ikke det gammeldags?

Til ditt første argument.

Når jeg kjøpte Sony Ericsson XPERIA X10, så kostet den desverre ikke 3807 kroner på nettet, da kostet telefonen rundt 4300 kroner på nettet, mens den kostet rundt 4560 kroner der jeg kjøpte den i en vanlig butikk.

Så hvordan kan du ta prisen av XPERIA X10 nå i dag, når jeg kjøpte den for en stund siden der hvor den var dyrere og ikke var gått ned i pris?.

Jeg stopper deg der: Du kjøpte telefonen for 3 uker og 2 dager siden... Du sjekket ikke telekiosken og du sparte ikke 700 kr, og din påstand "jeg har veldig god vett å ikke kaste MYE penger ut av vinduet" er bak mål.

Og hvilke fordeler iPhone har over andre mobiler som koster mindre?. Snakker du fortsatt om disse 200k applikasjonene på AppStore?.

Jeg tar ikke noen flere applikasjoner mere for å være mere viktig enn hvordan resten av en mobil skal være.

Jeg hadde kjøpt disse telefonene her over en iPhone ANY DAYS:

Samsung S8500 Wave, Samsung B7610 Omnia Pro eller en Mototrola Milestone om den hadde vært solgt her i Norge.

Desverre så går jeg ikke å kjøper en drit dårlig mobil som allerede var utdatert i tidlig 2009 bare fordi den har mere apps (200k) på AppStore som jeg ikke kommer til å få bruk for noe mere overfor på hva jeg kommer til å få bruk for med 60k apps i Android.

Hvorfor skrive til deg når du overser det uansett(??). For eksempel kan jeg repetere meg selv:

Hvorfor har ikke din supertelefon multitouch? Iphone fikk det for tre år siden. Slik jeg leser din logikk, er da x10 gammeldags..

c'mon!!

Først vil jeg si at jeg ville ikke ha kjøpt Sony Ericsson XPERIA X10 via Telekiosken selv om den hadde vært billigere, for der har dem ikke Trygghets Forsikringen som Elkjøp / Lefdal har. Så den kommer du deg ikke unna. Ja jeg vil ha en slik forsikring på en slik telefon som XPERIA X10.

Og for det andre, så var jeg på Telekiosken på samme kjøpesenter som jeg var å kjøpte min XPERIA X10 på å sjekket prisene på XPERIA X10, og Telekiosken var faktisk dyrere da enn det jeg kunne få min XPERIA for på Elkjøp.

Og vil du ha denne Trygghets Forsikringen, så er du nødt til å kjøpe i fra Elkjøp eller Lefdal. Du får ikke kjøpt mobil telefoner på nettet heller med en slik forsikring. Du får gjort det på Elkjøp og Lefdal sine web sider da, men dem er fortsatt Elkjøp og Lefdal.

Og er ikke bortkastet å kjøpe en telefon der hvor man kan få med trygghets forsikring på telefonen.

Og jeg skulle kjøpe telefonen direkte i fra en butikk uansett fordi jeg giddet ikke å sitte å vente på telefonen via posten. Og jeg vet at butikker ALLTID er dyrere enn det dem er på nettet.

Dette med multi touch er noe som er smak sak. Jeg har en iPod Touch, men hvor mye tror du jeg bruker multi touch der?. nesten aldri. Multi touch er noe som ikke er nødvendig på XPERIA X10 når du ser hvordan dette one finger zoom systemet som kommer til XPERIA X10 og X10 Mini snart vil fungere.

Så vil ikke savne noe multi touch etter at jeg har fått det.

Ja, apps og at OS'et fungerer greit er alt iPhone brukere tenker på. Dem tenker ikke på hvordan resten av telefonen funker. Som sagt, dette sier nok om hvordan iPhone er som telefon.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

OLED er teoretisk mer strømsparende enn LCD, fordi LCD alltid bruker strøm, mens oled kan skru av mørke områder. OLED har blitt markedsført som strømsparende av det prinsippet, men i praksis er det ikke alltid tilfellet. Mørke scener, mørke menyer etc. er betydelig strømsparende med OLED. mens LCD bruker mindre strøm enn OLED når du trenger mye lys, som lyse scener, websurfing etc.

Men det er ikke tvil om hva som ser best ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...