Gå til innhold

Iphone vs HTC Desire !

Htc desire VS Iphone  

226 stemmer

1. 1. Hva mener du er best ?

• HTC Desire (HTC)
      184
    • Apple Iphone (APPLE))
      42

Anbefalte innlegg

Trenger ikke det, jeg har ikke android telefon per dags dato. Men jeg synest froyo virker som et spennende OS, så jeg liker å følge med hvordan det utvikler seg, som med de andre OSene : )

Google:

Ja, jeg har det samme synet som deg. Jeg merker at Google gjør alt de kan nå for å nå toppen. De bruker nok vannvittig med ressurser. Og for en fremgang de nå får. Jeg tror at innen 2 års tid, så vil Android være dominerende. Men ting endrer seg fort i it-verdenen.

WP7:

Jeg er litt skuffa over WP7. Det føles ut som hele skjermen er for liten for OSet. Samtidig som homescreenen ser helt forj***ig ut. Selv om dette tar oss inn i en ny og spennende verden ellers.

Symbian 3:

Symbian 3 vil bli en Flopp(stor F) det går og rykter om at nokia faktisk vil gå over til WP7, noe jeg tror er bedre for nokia en symbian 3

OS4:

OS4, er ikke noe nytt å revolusjonært, bare litt nye funksjoner som burde kanskje ha vært på plass litt tidligere. Men god nytt for iPhonebrukeren her og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sony Ericsson, Nokia og Samsung har mange dårlige mobiler. Men har dem mobiler som du må betale nesten 5000 kr i dag for som allerede var utdatert i begynnelsen av 2009?.

Såklart, og jeg skal gi deg et eksempel, målt mot iphone. Og ikke bare en hvilken som helst iphone. Men 2g, som kom ut for 3 år siden. Mål den mot dagens n97 på spill, nettleser og programvarebutikk.

Fant faktisk en youtube video som demonstrerer noe av det jeg hadde i tankene:

http://www.youtube.com/watch?v=vJpEuMidcSU

Jeg har ikke sett deg på n97 trådene på forumet. Hvorfor er du ikke der?

Lenke til kommentar

HTC telefonene appellerer nok mer til teknohoder enn den gjengse bruker, og siden vi alle her inne sannsynligvis er teknohoder, er nok avstemningen reflektert av det faktum. Android hadde ikke appellert til meg dersom jeg ikke brydde meg om plukking på duppeditter : p

Lenke til kommentar

Nokia N97 koster uansett 3700 kr her i Norge da, så blir litt galt å sammenlikne den mot hva den koster i et Australia som vist i den youtube linken over. En iPhone koster rundt 5000 kr her i Norge, og en HTC Desire f.eks koster 3800 kroner.

Og en Sony Ericsson XPERIA X10 koster 4400 kr.

Her er nok et bevis for at du overdriver og underdriver for å fremheve dine egne argumenter.

Hvor finner du n97 til 3700? Laveste jeg finner er 3825,- kr.

iphone 3GS kunne du få til 4038,- i november og desember i fjor uten abn. Idag finner jeg den rimeligste til 4438,-. HTC desire til 3832,-

Disse prisene er så nær hverandre at det er absolutt aktuelt å sammenligne.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Nokia N97 koster uansett 3700 kr her i Norge da, så blir litt galt å sammenlikne den mot hva den koster i et Australia som vist i den youtube linken over. En iPhone koster rundt 5000 kr her i Norge, og en HTC Desire f.eks koster 3800 kroner.

Og en Sony Ericsson XPERIA X10 koster 4400 kr.

Her er nok et bevis for at du overdriver og underdriver for å fremheve dine egne argumenter.

iphone 3GS kunne du få til 4038,- i november og desember i fjor uten abn. Idag finner jeg den rimeligste til 4438,-. HTC desire til 3832,-

Disse prisene er så nær hverandre at det er absolutt aktuelt å sammenligne.

Lært deg å søke eller?.

Den billigste plassen jeg har funnet en iPhone 3GS 16GB uten abb er her: http://www.ludomegas...3176898;c:36176. Og når du da ser på hva Sony Ericsson XPERIA X10 koster på samme web side her: http://www.ludomegas...2844338;c:36176. Så ja, sier litt. Så det ser ut til at de 5000 kronene som jeg sa at iPhone 3GS koster, koster mere enn det faktisk laugh.gif.

Prøv å sjekk ut hva iPhone 3GS koster med 32GB, lol er jo et ran. Skulle ikke ha vært lov.

Og grunnen til at vi må ta iPhone uten abb er fordi alle de andre mobilene er tatt uten abb.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Lært deg å søke eller?.

Den billigste plassen jeg har funnet en iPhone 3GS 16GB uten abb er her: http://www.ludomegas...3176898;c:36176. Og når du da ser på hva Sony Ericsson XPERIA X10 koster på samme web side her: http://www.ludomegas...2844338;c:36176. Så ja, sier litt. Så det ser ut til at de 5000 kronene som jeg sa at iPhone 3GS koster, koster mere enn det faktisk laugh.gif.

Prøv å sjekk ut hva iPhone 3GS koster med 32GB, lol er jo et ran. Skulle ikke ha vært lov.

Og grunnen til at vi må ta iPhone uten abb er fordi alle de andre mobilene er tatt uten abb.

Du driter deg selv ut nå.

Pixmania er en fransk nettbutikk, og prisen fra amentio gjelder n97 mini. Så jeg har frendeles rett i at n97 er på 3825 kr.

Sjekk telekiosken, 3gs med telenor superpluss, som du får låst opp gratis av telenor. Totalkostnad er 4438. Så kan du bruke ludo eller netcom eller hva du vil. Her er skjermskudd fra 23.11.09:

tn_iphone-091123.jpg

-----

Og er du smart finner du ut at X10 koster 3807. Ikke 4400 slik du tror. Betalte du for mye for din? :tease:

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Lært deg å søke eller?.

Du driter deg selv ut nå.

Pixmania er en fransk nettbutikk, og prisen fra amentio gjelder n97 mini. Så jeg har frendeles rett i at n97 er på 3825 kr.

Sjekk telekiosken, 3gs med telenor superpluss, som du får låst opp gratis av telenor. Totalkostnad er 4438. Så kan du bruke ludo eller netcom eller hva du vil. Her er skjermskudd fra 23.11.09:

tn_iphone-091123.jpg

-----

Og er du smart finner du ut at X10 koster 3807. Ikke 4400 slik du tror. Betalte du for mye for din? :tease:

Her koster Nokia N97 3579 kroner med den koden du kan bruke der: http://www.pixmania....e&CodePromo=oui. Du får fortsatt kjøpt den mobilen der her i Norge med norsk garanti osv. Så du tar fortsatt feil.

iPhone 3GS 16 GB koster 4438 kr på det billigste med abb her: http://nettbutikk.te...3&varekat=mobil

Og hva vil det koste deg å si opp abbonomanget der med en gang?. Jupp, for det første så koster det abbonomanget der hvor iPhone 3GS 16 GB koster 4438 kr 129 kroner måneden. Og hva blir 129x12?. Jo det blir 1548 kroner. Så du må hvertfall regne med å måtte betale 1400 kroner I TILLEGG for å si opp abbonomanget på telefonen med en gang.

For du vet at det å låse opp en mobil og bryte bindingstiden på en mobil er 2 vilt forskjellige ting.

Og hva blir 4438 + 1400?. Jo det blir så mye som 5838 kroner det. De pengene som du må betale for å kutte bindingstiden med en gang etter at du har kjøpt iPhone 3GS 16 GB med det abbonomanger MÅ UANSETT BETALES.

Ser du hvorfor du tar feil her?.

Jeg har faktisk betalt 4500 kroner for min XPERIA X10 totalt. Men prisen på den har gått litt ned siden jeg kjøpte den da. Men sånn er det når man kjøper mobilen via en vanlig butikk og ikke i fra nettet heh.

Og si meg hvordan du kommer frem til at en XPERIA X10 koster 3800 kroner?. Det vil jeg gjerne vite.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Her koster Nokia N97 3579 kroner med den koden du kan bruke der: http://www.pixmania....e&CodePromo=oui. Du får fortsatt kjøpt den mobilen der her i Norge med norsk garanti osv. Så du tar fortsatt feil.

iPhone 3GS 16 GB koster 4438 kr på det billigste med abb her: http://nettbutikk.te...3&varekat=mobil

Og hva vil det koste deg å si opp abbonomanget der med en gang?. Jupp, for det første så koster det abbonomanget der hvor iPhone 3GS 16 GB koster 4438 kr 129 kroner måneden. Og hva blir 129x12?. Jo det blir 1548 kroner. Så du må hvertfall regne med å måtte betale 1400 kroner I TILLEGG for å si opp abbonomanget på telefonen med en gang.

For du vet at det å låse opp en mobil og bryte bindingstiden på en mobil er 2 vilt forskjellige ting.

Og hva blir 4438 + 1400?. Jo det blir så mye som 5838 kroner det. De pengene som du må betale for å kutte bindingstiden med en gang etter at du har kjøpt iPhone 3GS 16 GB med det abbonomanger MÅ UANSETT BETALES.

Ok N97 kostet 5500 ved introduksjon

https://prisguiden.no/produkt/103697/prishistorikk

Fra linken din på telekiosken med superpluss koster IPHONE 2890kr, med 12mnd abb blir det 129x12 som tilsammen blir 4438. Altså er IPHONE billigere enn SE X10.

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar

Ok N97 kostet 5500 ved introduksjon

http://www.prisguide...7/prishistorikk

Fra linken din på telekiosken med superpluss koster IPHONE 2890kr, med 12mnd abb blir det 129x12 som tilsammen blir 4438. Altså er IPHONE billigere enn SE X10.

Vel, jeg ser hvor jeg har sett feil nå. Ja ser nå at iPhone koster det samme som XPERIA X10.

Men nytter lite det at du må betale 4400 kroner for en mobil som er umoderne og var allerede utdatert tidlig i 2009 når du kan kjøpe en mobil til samme pris som da er topp moderne og som har så kraftig hardware at telefonen varer i minst 3 år med oppdateringen av nytt OS osv.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Vet du hva forskjell på varepris og totalpris er? :tease:

edit: Om ikke, se på prisene igjen og svar meg nå du har fått et lite 'ahaaaa!'

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Blåbær: Ikke bruk prisguiden som en pekepinn. Den reflekterer kun de nettbutikkene som har blitt registrert med varen sin og tar ikke hensyn til abonnement eller lignende. Iphone lå på 9900 kr på prisguiden ny en stund, fordi det kun var et par aktører som hadde den registrert. Det var likevel ikke en representativ pris, da jeg på samme tidspunkt kunne kjøpt telefonen til 'TOTALT' 4200 på telekiosken.

Edit: Svar på din edit, blåbær: X10 er billigere enn iphone 3gs. Som jeg sa, 3807,-

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
Men nytter lite det at du må betale 4400 kroner for en mobil som er umoderne og var allerede utdatert tidlig i 2009 når du kan kjøpe en mobil til samme pris som da er topp moderne og som har så kraftig hardware at telefonen varer i minst 3 år med oppdateringen av nytt OS osv.

Med dette utsagnet viser du til din evne å totalt undergrave alle argumenter vi har gitt deg tidligere rundt ditt iphone hysteri. Du utstråler total mangel på objektivitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med dette utsagnet viser du til din evne å totalt undergrave alle argumenter vi har gitt deg tidligere rundt ditt iphone hysteri. Du utstråler total mangel på objektivitet.

Nope, det viser bare at jeg har veldig god vett å ikke kaste MYE penger ut av vinduet.

Hvorfor skal jeg gå å kjøpe en iPhone til rundt 4500 kr når jeg kan kjøpe en annen mobil til 2500-3000 kroner som har bedre hardware specs, mye bedre batterid tid, mye bedre skjerm, MYE bedre kamera, ser mye finere ut en iPhone og som heller ikke er låst totalt ned av maktsyke mennesker som skal sitte på et Apple kontor å kontrollere over din egen mobil?.

Er virkelig 200k apps mere verdt enn de tingene jeg nevnte over?.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Nope, det viser bare at jeg har veldig god vett å ikke kaste MYE penger ut av vinduet.

Hvorfor skal jeg gå å kjøpe en iPhone til rundt 4500 kr når jeg kan kjøpe en annen mobil til 2500-3000 kroner som har bedre hardware specs, mye bedre batterid tid, mye bedre skjerm, MYE bedre kamera, ser mye finere ut en iPhone og som heller ikke er låst totalt ned av maktsyke mennesker som skal sitte på et Apple kontor å kontrollere over din egen mobil?.

Du har mao. ikke en iPhone -og har åpenbart aldri brukt en iPhone (daglig, over en lengre periode)?

Men allikevel vet du hva som er best?

Thomas

Lenke til kommentar

tparsli: han har ipod touch.

Det er du ikke. Du kastet vekk 700 kroner ut av vinduet når du kjøpte telefonen til 4500 og ikke 3807 som det tok meg to sekund å finne. Det synest jeg ikke er imponerende pengebruk.

Det var dette jeg tenkte på når jeg sier at du har total fravær av objektivitet. Det har blitt nevnt mange ganger hvilke fordeler iphone har, men du ser det ikke. I ditt hodet er vel antall apps det eneste du har forstått, ut fra konklusjonen din jeg siterer deg.

Hvorfor har ikke din supertelefon multitouch? Iphone fikk det for tre år siden. Er ikke det gammeldags?

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

tparsli: han har ipod touch.

Det er du ikke. Du kastet vekk 700 kroner ut av vinduet når du kjøpte telefonen til 4500 og ikke 3807 som det tok meg to sekund å finne. Det synest jeg ikke er imponerende pengebruk.

Det var dette jeg tenkte på når jeg sier at du har total fravær av objektivitet. Det har blitt nevnt mange ganger hvilke fordeler iphone har, men du ser det ikke. I ditt hodet er vel antall apps det eneste du har forstått, ut fra konklusjonen din jeg siterer deg.

Hvorfor har ikke din supertelefon multitouch? Iphone fikk det for tre år siden. Er ikke det gammeldags?

Til ditt første argument.

Når jeg kjøpte Sony Ericsson XPERIA X10, så kostet den desverre ikke 3807 kroner på nettet, da kostet telefonen rundt 4300 kroner på nettet, mens den kostet rundt 4560 kroner der jeg kjøpte den i en vanlig butikk.

Så hvordan kan du ta prisen av XPERIA X10 nå i dag, når jeg kjøpte den for en stund siden der hvor den var dyrere og ikke var gått ned i pris?.

Og hvilke fordeler iPhone har over andre mobiler som koster mindre?. Snakker du fortsatt om disse 200k applikasjonene på AppStore?.

Jeg tar ikke noen flere applikasjoner mere for å være mere viktig enn hvordan resten av en mobil skal være.

Jeg hadde kjøpt disse telefonene her over en iPhone ANY DAYS:

Samsung S8500 Wave, Samsung B7610 Omnia Pro eller en Mototrola Milestone om den hadde vært solgt her i Norge.

Desverre så går jeg ikke å kjøper en drit dårlig mobil som allerede var utdatert i tidlig 2009 bare fordi den har mere apps (200k) på AppStore som jeg ikke kommer til å få bruk for noe mere overfor på hva jeg kommer til å få bruk for med 60k apps i Android.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...