DaddyYankee Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Heisann Her er en nettside som jeg har jobbet litt med som hobby Http://www.relap.org Nå lurer jeg på hva jeg skal forandre på, som dere ser er designet ikke en ordentlig design, men det er ment å være sånn, simpelt. Og forresten har jeg vært bort i noen nettsider før som sier om det er noe feil skrevet koding, eller lignende, kan noen oppgi linken på nettsiden? Takker for svar. Edit: Byttet emnetittel Edit2: Upps! Skulle ha postet den i Websitekritikk, kan en mod værsåsnill flytte den? Endret 30. mai 2010 av Lightpixel 1 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 google: w3c validator ellers burde ikke musikken starte før man trykker på feks en play knapp.. bare for å spare brukerens båndbredde, i tilfelle man ikke vil høre med en gang Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 google: w3c validator ellers burde ikke musikken starte før man trykker på feks en play knapp.. bare for å spare brukerens båndbredde, i tilfelle man ikke vil høre med en gang Takk for linken ;P.. Har en del å fikse i sommern xD Men poenget med selve nettsiden er jo at det skal høre på dagens musikk, er det da vits med en play/pause knapp? Vil bare ha flere meninger, før jeg bestemmer meg. 1 Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Burde ha en play/pause knapp ja Hvor lovlig er egentlig denne nettsiden, bare lurer ? Endret 2. juni 2010 av Lek1 Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Burde ha en play/pause knapp ja Hvor lovlig er egentlig denne nettsiden, bare lurer ? Godt spørsmål, får jeg en advarsel skal siden ble slettet med engang. Men den er for fun, blant meg og mine venner. Hva mener du? Får For Mp3SearchEngine funksjonen, kobler seg jo videre til 12 andre nettsider med musikk i, sangene ligger ikke hos meg. Og når det gjelder å laste ned sanger, å i tillegg høre på de. De kan jo man lett google seg fram til, de fleste lyrics nettsidene gir jo også muligheten til å høre på musikk, og laste ned I think? Hvis Relap er ulovlig, er de ulovlig? Vil bare ha flere tanker og meninger rundt saken. Endret 2. juni 2010 av Lightpixel 1 Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Man kan alltids skylde på at brukere kan finne det andre steder, men det hjelper lite. Vet ihvertfall at LimeWire, som bare er en klient for å koble seg til gnutella-nettverket. Men skaperen av LimeWire ble nylig saksøkt for å ikke hindre brukeren i å laste ned og høre på piratmateriale(selv om de har en dialogboks som spør brukeren om man er sikkert på at man vil laste ned materiale uten lisens(?)) Bare nevner det, har ikke noe imot sånne tjenester i det hele tatt Er bare lytt nysgjerrig på det juridiske her Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 Man kan alltids skylde på at brukere kan finne det andre steder, men det hjelper lite. Vet ihvertfall at LimeWire, som bare er en klient for å koble seg til gnutella-nettverket. Men skaperen av LimeWire ble nylig saksøkt for å ikke hindre brukeren i å laste ned og høre på piratmateriale(selv om de har en dialogboks som spør brukeren om man er sikkert på at man vil laste ned materiale uten lisens(?)) Bare nevner det, har ikke noe imot sånne tjenester i det hele tatt Er bare lytt nysgjerrig på det juridiske her Er Youtube faktisk lovlig da? For man kan jo laste ned sanger fra dem, og i tillegg høre på. 1 Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) De driver jo fjerner sanger som er ulovlig lagt ut, og de har jo fått litt pepper.. Endret 5. juni 2010 av Lek1 Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2010 De driver jo fjerner sanger som er ulovlig lagt ut, og de har jo fått litt pepper.. Nopp, faktisk fjener de videoer uten copyright. Skriver man at videoen tilhører Michael Jackson f.eks, og at du ikke har noe med det å gjøre, så slipper videoen å bli slettet. 1 Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Aha, ok, da vet jeg det Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Då er tråden din flytta til Websidekritikk. Likevel, det var ganske forstyrrende når sangen berre begynte. Hadde vært betre med ein flashavspeler eller noko, slik at ein kan pause. Du kan jo sjå litt på JWPlayer. Den er svært enkel å nytte. Ellers er det vel mogleg å nytte HTML5 óg, men det er jo ikkje ein standard heilt ennå. Du kan óg sjå på JPlayer. Denne har eg ikkje noko erfaring med, men det såg no beint fram ut. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Då er tråden din flytta til Websidekritikk. Likevel, det var ganske forstyrrende når sangen berre begynte. Hadde vært betre med ein flashavspeler eller noko, slik at ein kan pause. Du kan jo sjå litt på JWPlayer. Den er svært enkel å nytte. Ellers er det vel mogleg å nytte HTML5 óg, men det er jo ikkje ein standard heilt ennå. Du kan óg sjå på JPlayer. Denne har eg ikkje noko erfaring med, men det såg no beint fram ut. Tusen takk for at du flyttet tråden. Lurer på hvilken av disse to som passer best til designet. Og ville det ha vært en dårlig ide hvis sangen begynte med engang man gikk inn på siden, men deretter fikk man muligheten til å stoppe/Pause sangen. Eller burde det ikke komme noe sang i det hele tatt før man trykker på play-knappen? Det er ting som jeg ikke helt vet svaret på, så dette her er det dere som avgjør. 1 Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Det beste ville nok vere om brukaren sjølve må trykke på knappen, trur eg. Tykkjer iallefall det er litt plagsomt når musikken berre byrjer. Nettstader som berre byrjer med musikk irriterer meg ofte. Med det sagt er det jo ikkje vanskeleg å endre stil på desse avspeleraene. JWPlayer har ei rekke tema du kan laste ned - eller du kan lage eit sjølve. JPlayer trur eg berre er HTML og CSS. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 hmm, er den litt bedre nå? 1 Lenke til kommentar
Warz Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Når jeg trykker på en av sangene blir det helt hvitt og sangen spilles av (se vedlagt bilde). Det er jo greit nok å ha det sånn hvis poenget med siden er å laste ned, men da hadde det kanskje vært bedre å skrevet "To download, right click and choose Save As" eller noe sånt? Når det gjelder søkesiden synes jeg den var ganske bra, men bakgrunnen (grå) var mega kjedelig og hvit skrift på grått det er virkelig ikke lekkert, for å ikke snakke om encoding feil som gjør at copyright tegnet ser ut som et firkanta spørsmålstegn. Det gjelder for øvrig på søkeresultatet også, noe du sikkert er klar over. "Search Mp3" knappen er heller ikke noe mesterverk, det ser ut som du har sittet litt smågretten og halvhjerta en 30 sekunders tid i Adobe Photoshope. Når det gjelder selve søkeresultat siden må jeg bare si det rett ut: gørr kjedelig! Trenger ikke være så veldig fancy, men piffe opp med litt farger hadde nok ikke skadet. Så er det iframen på slutten der da, hva skal det forestille ? Er det sånn at jo flere bannere og websider du klarer og presse sammen i en og samme iframe jo mer tjener du? Vel, det ser i hvertfall ikke pent ut! For å ikke snakke om hvor ulovlig det er å TJENE penger på piratkopiert materiale da! Joda, det er blitt populært å gjøre det, men skal du først gjøre noe ulovlig er det virkelig ikke ett sjakktrekk å registrere domenet med ekte navn og bosted, også gjennom domeneshop da! Det er å be om bråk. Nei hadde jeg vært deg ville jeg nok revurdert en rekke ting. Ikke at sannsynligheten for å bli bura inne er spesielt stor, men er det virkelig verdt alt strevet for å tjene noen småkroner på affiliate marketing? Det finnes jo allerede tusenvis, ja om ikke titusenvis av lignende sider allerede. Hva med å heller prøve å bygge en ærlig business hvor du tjener penger på ærlig vis i stedet for å traske rundt i gråsonen og aldri vite helt om du er trygg eller ikke. Lage noe litt unikt som ikke alle andre har lagd fra før? Og nei, YouTube sletter videoer selv om du skriver en disclaimer, copyrighted materials er copyrighted materials. Det blir slettet når det blir rapportert. 2 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 ville flytta den lista over sanger til venstre og fått bannern helt øverst på siden eller avrunda den litt, nå ser den bare malplasert ut. ville også lagra bannern i et annet format eventuelt høyere kvalitet så den blir klarere. og skippa bakgrunnsfargen i bannern og gjort den gjennomsiktig så du kan endre bakgrunn uten at bildet ikke passer inn. få inn noe farge på siden, en litt sprek bakgrunnsfarge med en hvit kontainer til selve innholdet eller lur inn noen farger på annet vis, om du vil kan jeg se om jeg kan fikse en mock-up over hvordan det kan gjøres og ja, musikken bør ikke spilles av når siden loades men når brukeren velger det. og ja! glemte det nesten, ville gjort spilleren mere sentral i siden, få den rett under logoen eller noe framfor slik den er nå 1 Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Når jeg trykker på en av sangene blir det helt hvitt og sangen spilles av (se vedlagt bilde). Det er jo greit nok å ha det sånn hvis poenget med siden er å laste ned, men da hadde det kanskje vært bedre å skrevet "To download, right click and choose Save As" eller noe sånt? Når det gjelder søkesiden synes jeg den var ganske bra, men bakgrunnen (grå) var mega kjedelig og hvit skrift på grått det er virkelig ikke lekkert, for å ikke snakke om encoding feil som gjør at copyright tegnet ser ut som et firkanta spørsmålstegn. Det gjelder for øvrig på søkeresultatet også, noe du sikkert er klar over. "Search Mp3" knappen er heller ikke noe mesterverk, det ser ut som du har sittet litt smågretten og halvhjerta en 30 sekunders tid i Adobe Photoshope. Når det gjelder selve søkeresultat siden må jeg bare si det rett ut: gørr kjedelig! Trenger ikke være så veldig fancy, men piffe opp med litt farger hadde nok ikke skadet. Så er det iframen på slutten der da, hva skal det forestille ? Er det sånn at jo flere bannere og websider du klarer og presse sammen i en og samme iframe jo mer tjener du? Vel, det ser i hvertfall ikke pent ut! For å ikke snakke om hvor ulovlig det er å TJENE penger på piratkopiert materiale da! Joda, det er blitt populært å gjøre det, men skal du først gjøre noe ulovlig er det virkelig ikke ett sjakktrekk å registrere domenet med ekte navn og bosted, også gjennom domeneshop da! Det er å be om bråk. Nei hadde jeg vært deg ville jeg nok revurdert en rekke ting. Ikke at sannsynligheten for å bli bura inne er spesielt stor, men er det virkelig verdt alt strevet for å tjene noen småkroner på affiliate marketing? Det finnes jo allerede tusenvis, ja om ikke titusenvis av lignende sider allerede. Hva med å heller prøve å bygge en ærlig business hvor du tjener penger på ærlig vis i stedet for å traske rundt i gråsonen og aldri vite helt om du er trygg eller ikke. Lage noe litt unikt som ikke alle andre har lagd fra før? Og nei, YouTube sletter videoer selv om du skriver en disclaimer, copyrighted materials er copyrighted materials. Det blir slettet når det blir rapportert. Tusen takk for svar, blir bare mer glad når jeg får vite mine feil, slik at jeg kan ordne opp i dem. Men hva er det du mener med iframen? Og jeg tjener ikke en eneste krone på denne nettsiden, og har heller ikke tenkt til å gjøre det:P Jeg har nok å fikse en del, og samtidig er jeg helt enig med at jeg ikke burde ha registrert meg på domeneshop, men heller et annet sted. Skal prøve å gjøre det etter at fristen på første året er over. Har faktisk flere ganger tenkt på å lage noe unikt, og det var det beste jeg kom på, dagens musikk. Enkelt og greit. Men har du en ide du vil dele, så vil jeg gjerne høre det, for jeg liker alltid å jobbe med noe nytt. Håper på svar Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 ville flytta den lista over sanger til venstre og fått bannern helt øverst på siden eller avrunda den litt, nå ser den bare malplasert ut. ville også lagra bannern i et annet format eventuelt høyere kvalitet så den blir klarere. og skippa bakgrunnsfargen i bannern og gjort den gjennomsiktig så du kan endre bakgrunn uten at bildet ikke passer inn. få inn noe farge på siden, en litt sprek bakgrunnsfarge med en hvit kontainer til selve innholdet eller lur inn noen farger på annet vis, om du vil kan jeg se om jeg kan fikse en mock-up over hvordan det kan gjøres og ja, musikken bør ikke spilles av når siden loades men når brukeren velger det. og ja! glemte det nesten, ville gjort spilleren mere sentral i siden, få den rett under logoen eller noe framfor slik den er nå Heisann, takk for svar Jeg synes faktisk at sangene passer best på høyre siden av relap, men måten du uttrykker deg på, med tanke på banner kvalitet, og plassering, så ser det helt dårlig ut hos deg. Kan du ta screenshot og poste den? Hvis du får tid. Skal prøve å fikse spilleren, når jeg får tid. Hadde blitt utrolig takknemlig om du kunne lage en mock-up:P Takk igjen Lenke til kommentar
weebl Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 jeg snekra sammen en kjap mockup i photoshop til deg... vet ikke hvordan den spilleren din virker og slikt men er jo en konsept ide og når det kommer til din side så ser du at graderinga på bakgrunnen blir ujevn og logoen er full av støy og det ødelegger ganske mye egentlig. anbefaler deg å lagre logoen som en .png og så har du ikke noen bakgrunn i logoen men setter den til gjennomsiktig så bakgrunnen blir det samme som siden, er enklere å fikse på senere også da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå