enden Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Jeg har en barnevogn som må forsere en trapp noen ganger om dagen, og for ikke å slite ut stakkars mor tenkte jeg å finne en rampeløsning som kan legges i trappa slik at hun kan trekke vogna enkelt opp. Det viser seg å være lettere sagt enn gjort. Ingen av de store ser ut til å ha dette. Enten det eller så har jeg plutselig blitt elendig til å søke. Med tanke på at jeg ikke finner noe fornuftig på google heller så kan det jo hende at det er sistnevnte som har inntruffet. Er det noen som har tips til hvor jeg kan titte? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 jeg vil tro at dette er noe som lages stort sett på bestilling, siden trapper ikke har noen standard, hverken i bredde, høyde, lengde eller form. Du burde vel kunne gå til en blikkenslager eller noe som bør kunne lage f.eks to skinner eller en hel plate i aluminum for ikke så alt for mange penger. Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 jeg vil tro at dette er noe som lages stort sett på bestilling, siden trapper ikke har noen standard, hverken i bredde, høyde, lengde eller form. Du burde vel kunne gå til en blikkenslager eller noe som bør kunne lage f.eks to skinner eller en hel plate i aluminum for ikke så alt for mange penger. Jeg forventet egentlig at man kunne finne skinner enten som enkle eller doble i et utvalg standardlengder, men det er mulig jeg var i overkant optimistisk Lenke til kommentar
307sw02 Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg vil tro at dette kan lages på bestilling fra større leverandører. Å spørre en blikkenslager er nok en god ide. Det behøver ikke være så dyrt, og det er jo stort sett alltid gratis å få en pris. Nærmeste jeg fant var: http://www.weland.no/sv-se%5Cpdf%5Chandikappramper.pdf, men dette er jo proffe rullestolramper, som sikkert ikke er gratis. Hjelpemiddelsentraler har også slike ramper, men iom at de er godkjent for bruk med rullestoler er de nok ganske dyre. Du kan jo evt sjekke kjøreramper for bil? Vet at noen biltilhengere har ganske brede skinner som bilen skal kjøre opp og ned på. Lenke til kommentar
Ansats Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Dette leverest av hjelpemiddelsentralen Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Flott, takk for tips. Skal sjekke hva jeg får til. Vurderer å høre med en blikkenslager for å få noe som passer perfekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå