Gå til innhold

AMD driver has stopped responding, ++

KiPh

Anbefalte innlegg

Har et problem med skjermkortet. Bygde ferdig pc'en på fredag og installerte Windows 7 64bit.

Når jeg hadde installert drivern som lå inne på CD'en som fulgte med skjermkortet og oppdatert dem. Når jeg hadde gjort dette så prøver jeg et 123spill og etter litt så fryser skjermen seg og blir svart i noen få sekunder, og kommer tilbake med en beskjed "ATI Radeon Family has stopped responding and has succesfully recovered." Problemet løste seg hvis jeg krysset ut skjermen, men noen ganger ble det igjen blå og gule * i skjermen. Dette skjedde flere ganger til jeg lastet ned en driver fra www.amd.com som jeg fikk beskjed om litt senere. Problemet ble borte, men har dukket opp en annen feil melding i stedet nå, "AMD driver has stopped responding." Skjermen har fryst flere ganger, men lyden i bakgrunn fungerer fint. Skjedd noen få ganger at når en liten beskjed dukker opp ved skrivebordet og når jeg krysser den ut er det helt svart der beskjeden var. Har ikke overclocka noe som helst. Sist gang skjermen frøs ble den helt grå med svarte vertikale striper med ca 0,5cm mellomrom.

Er skjermkortet mitt ødelagt eller er det et problem med driveren til skjermkortet?

Specs:

Gigabyte GA-X58A-UD7, X58

Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8

Intel Core? i7 Quad Processor i7-930

XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5

Corsair TX 950W PSU

Endret av KiPh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lasta ned den nyeste flash player versjonen, men ser ut til at det bare blei litt værre :S fikk problemer ved oppstart nå og Cod mw2 blei helt svart etter 1 min samt lyden blei bare en bzzzz lyd når det skjedde.

Lenke til kommentar

Tusen takk! Den stod på auto så satt den på manual fan control og har ikke hatt et eneste problem med skjermkortet til nå :) har prøvd alle de tingene som har skapt problemer før :)

EDIT: Ettersom problemet har kommet tilbake et par ganger igjen sender jeg skjermkortet tilbake til leverandøren i håp om å få tilbake et nytt.

Endret av KiPh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...