KiPh Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 (endret) Har et problem med skjermkortet. Bygde ferdig pc'en på fredag og installerte Windows 7 64bit. Når jeg hadde installert drivern som lå inne på CD'en som fulgte med skjermkortet og oppdatert dem. Når jeg hadde gjort dette så prøver jeg et 123spill og etter litt så fryser skjermen seg og blir svart i noen få sekunder, og kommer tilbake med en beskjed "ATI Radeon Family has stopped responding and has succesfully recovered." Problemet løste seg hvis jeg krysset ut skjermen, men noen ganger ble det igjen blå og gule * i skjermen. Dette skjedde flere ganger til jeg lastet ned en driver fra www.amd.com som jeg fikk beskjed om litt senere. Problemet ble borte, men har dukket opp en annen feil melding i stedet nå, "AMD driver has stopped responding." Skjermen har fryst flere ganger, men lyden i bakgrunn fungerer fint. Skjedd noen få ganger at når en liten beskjed dukker opp ved skrivebordet og når jeg krysser den ut er det helt svart der beskjeden var. Har ikke overclocka noe som helst. Sist gang skjermen frøs ble den helt grå med svarte vertikale striper med ca 0,5cm mellomrom. Er skjermkortet mitt ødelagt eller er det et problem med driveren til skjermkortet? Specs: Gigabyte GA-X58A-UD7, X58 Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 Intel Core? i7 Quad Processor i7-930 XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 Corsair TX 950W PSU Endret 30. mai 2010 av KiPh Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Hei Ville prøvd å lirke forsiktig på skjermkortet bare for å se om det sitter skikkelig, hvis dette ikke hjelper prøver du å laste ny Flash player driver. Lenke til kommentar
KiPh Skrevet 30. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2010 Lasta ned den nyeste flash player versjonen, men ser ut til at det bare blei litt værre :S fikk problemer ved oppstart nå og Cod mw2 blei helt svart etter 1 min samt lyden blei bare en bzzzz lyd når det skjedde. Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Da er forslaget mitt reinstallering av Windows! skjkekk også RAM brikkene dine, bytt plasser på dem osv. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Kan jo tenkes at skjermkortet blir for varmt. Sjekk i Catalyst kontrollpanelet at viftehastigheten ikke er på "Auto". Sett den på manuel, så sett den litt høyt feks 45%-50% så test igjen. Lenke til kommentar
KiPh Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Tusen takk! Den stod på auto så satt den på manual fan control og har ikke hatt et eneste problem med skjermkortet til nå har prøvd alle de tingene som har skapt problemer før EDIT: Ettersom problemet har kommet tilbake et par ganger igjen sender jeg skjermkortet tilbake til leverandøren i håp om å få tilbake et nytt. Endret 3. juni 2010 av KiPh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå