Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Første hjemembygget pc: ingen skjermkontakt

Anbefalte innlegg

Jupp, lite liv der altså.

På bildene ser jeg ikke at 4 pins kontakten er i, sjekk den igjen, er en kvadratisk kontakt med fire plugger som skal i omtrent midt på kortet.

Fuker ikke det...

Det du gjør er å ta frahverandre alt, legg hk på et vanlig trebord, legg cpu forsiktig på plass (Sjekk samtidig om det ser fint ut under, alt er rett, .

Sett i minnebrikken i slot nærmest cpu.

koble til psu 24 og 4 pins kontaktene, ene skal på siden, ene skal omtrent midt på kortet.

Koble til skjermen.

Slå på ved å kortslutte pwr pinsa.

Nå skal du få bilde, og en masse piping om hk har pc speaker, hvis ikke er det en feil å ett av disse.

Kan være greit å begynne med ram, er en del hk som har veldig strenge begrensninger på hvilket ram de godtar.

Lykke til

Takk for svar - men tror du ikke at 4PINnern må stå i for at noe som skal helst skal funke, kanskje? (slik jeg beskriver ovenfor, bl.a fungerer alt av LSD-lys, power-knapp, CD-rom og CPU-vifte)

Men ja, den er i.

Jeg får ikke tatt ut CPU pga hardt/trøblette montert CPU-vifte. Er en gigantisk MasterCooler som jeg ikke klarer å få av - merker at HKet/CPU-slot bøyer seg helt, så jeg har gitt helt opp på det :-)

Tror ikke jeg har 24pin - om jeg har det står den i. "Kortslutte PWR-pinsa"?

Speaker står i - jeg har til og prøvd å snu på kontakten for å sjekke om den står feil vei i HKet, men ingen lyd da heller. Speaker skal ha fungert på tidligere HK (samme kabinett) om jeg husker riktig, så dette er et merkelig fenomen.

Så du mener at det er mulig at ved å ikke ha i RAM overhodet så skal det kunne bli bare svart skjerm og ingen speaker-lyd? Sånn at jeg bør satse på RAM, altså.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På et hovedkort jeg hadde var det en jumper for å koble det integrerte skjermkortet til og fra. Et skudd i mørket, men er verdt å sjekke. Den grønne jumperen ved batteriet er nok til å resette cmos. Ser også en JCI1 hvor det ikke står noen jumper, og ville vel gjette på at dette kan være jumperen jeg nevner i første linje, hvis kortet har en slik.

Edit: Manualen finner du her: http://www.msi.com/s...nual-10558.html

Edit2: Leste i manualen om JCI1 som er tilkobling for / om kabinettet er åpent, så glem det jeg skriver i første linje.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

På et hovedkort jeg hadde var det en jumper for å koble det integrerte skjermkortet til og fra. Et skudd i mørket, men er verdt å sjekke. Den grønne jumperen ved batteriet er nok til å resette cmos. Ser også en JCI1 hvor det ikke står noen jumper, og ville vel gjette på at dette kan være jumperen jeg nevner i første linje, hvis kortet har en slik.

Edit: Manualen finner du her: http://www.msi.com/s...nual-10558.html

Edit2: Leste i manualen om JCI1 som er tilkobling for / om kabinettet er åpent, så glem det jeg skriver i første linje.

Takk for svar!

Har allerede lest manualen som beskrevet i min nest siste post.

Har ikke sett til noen jumper, har ikke sett til noen reset funksjon nevnt i manualen, men har, som det står i tidligere poster, tatt batteriet ut og inn (ut, prøve å slå på, slå av, inn, på).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...