Gå til innhold

Ønsker innspill om RTS-spill pc!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har sett etter pc-er i deler på komplett og har funnet et sett som ser bra ut men jeg er ikke sikker på om det er bra nokk.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486145

skal i hovedsak spille RTS-spill siden det ikke er noen suksess på ps3 og da tenker jeg meg en pc som kan kjøre Red alert 3 og de andre C&C spillene på full guffe og kansje BC2 hvis jeg får kjøpt meg det :)

Evt foreslå noen andre pakker som er bra, budsjettet mitt er opp til rundt 12k =)

Endret av torbis93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, men hvilken av disse mener du er best da? viktigste er at den forholder seg skikkelig kald, at spillene går ordentlig reint og fint uten lag.. det er også en fordel om den er litt stille selv om dette ikke er et must :)

takk for svar =)

Lenke til kommentar

- Fractal Design Define R2 kabinettet er et kabinett som girt deg litt i pose og sekk. Her kan du velge mellom et støysvakt bygg eller du kan velge å sette kjøling i høysetet med opptil 7stk kabinettvifter. (7x 120mm eller 3x 120mm og 4x 140mm vifter.) Les forøvrig HW.no sin test av Fractal Design Define R2 Et annet kabinett du kan vurdere er Antec P183 eller Antec P193. Disse gir deg også muligheten til å velger mellom lavt støynivå eller høyt kjøleevne. Antec sine kabinetter er litt dyrere, men er til gjengjeld av litt høyere kvalitet, litt mer robust kan du si.

- Når det gjelder ytelse i spill, så er skjermkortet en viktigere faktor enn prosesoren. Så med andre ord om man må velge, er det bedre med et HD 5870 skjermkort og en Phenom II x4 965 prosessor enn et HD 5850 skjermkort og en Core i7 930 prosessor.

Her er et nytt eksempel:

Kabinett: Antec Performance One P193

Strømforsyning: Antec CP-850

Hovedkort: Asus Crosshair IV Formula

Prosessor: AMD Phenom II X4 965 /Alternativt/ AMD Phenom II X6 1055T eller AMD Phenom II X6 1090T

Ram: Crucial DDR3 BallistiX 1333MHz 4GB CL7

Skjermkort: Asus EAH5870/2DIS/1GD5/V2

Harddisk: Samsung Spinpoint F3 1 TB

Kabinettvifte: Antec TriCool 120mm

DVD±RW: LG GH22NS Super Multi

___

___

Lenke til kommentar

Takker så meget! :D

dette var veldig informativt og det virker som en veldig fornuftig og prisgunstig build.

men det er en annen faktor som jeg har glømt oh nevne og det er det av det skal være lett å sette sammen i og med at jeg er en uerfaren pc bygger :)

anngående prossesorene du har valgt ut ovenfor hvilken av dem er best? skal man først kjøpe pc kan man like godt gjøre det ordentlig!

hvis skjermkortet er viktigst hadde det vært bra om du kunne tatt ut et skjermkort med skikkelig guffe I.

- Thorbjørn

-edit: hvor mange vifter vil man trenge for fractal design define R2 kabinettet ? :)

Endret av torbis93
Lenke til kommentar

Så godt som alle kabinetter produsert de 2-3 siste årene er enkle å bygge i.

Du kan ta en titt på HW.no sin GUIDE: Bygg PC-en selv I guiden der blir det brukt et Corsair Obsidian Series 700D kabinett, det er dog tilnærmest ingen forskjell å bygge i dette og et Fractal Design Define R2 kabinett. Eneste er at man med til eksempel har mye større plass i kabinettet på et Corsair Obsidian Series 700D kabinett enn hva man har i eksempelvis Fractal Design Define R2 kabinettet. Fremgangsmåten og utførelsen er den samme, men det føles mye enklere når man har litt rom å boltre seg i uten at man må utføre magiske fingerferdigheter. Et Big Tower kabinett som det også heter er ofte en bedre følgesvenn med tanke på videre oppgraderinger. Som du selv nevner er støynivå en faktor, ikke nødvendigvis avgjørende, men om støynivå kan reduseres er dette ønskelig. De to største støykildene i en PC er ofte CPU kjøleren og skjermkortet. På Antec Performance One P193 kabinettet har du en stor 200mm vifte som blåser kald luft inn til prosessor og skjermkort. Grunnet størrelsen kan viften rotere med lavere hastighet og likevell produsere høye mengder med frisk luft. Mer frisk luft betyr at CPU kjøleren og viften på skjermkortet ikke trenger å rotere på en høy hastighet. Og lavere hastighet på viftene betyr lavere støynivå.. Dette var en av grunnene jeg la ved Antec Performance One P193 kabinettet i mitt siste eksempel.

Lenke til kommentar

oki :)

takk for svaret men etter mye research og innspill fra andre brukere på forumet har jeg funnet ut at jeg går for pakken jeg hadde valgt ut i utgangspunktet pga sikkerhet og garanti! Siden det er første gang er dette noe jeg vektlegger :p

men kabinettet i det settet vet du hvor mange vifter som trengs ? :)

Lenke til kommentar

Sikkerhet? Da tenker du antaglivis på at alle komponentene passer?

- Strømforsyning: Alle* strømforsyninger passer, så lenge de har nok Watt og Ampere til valgt oppsett. MEN en god strømforsyning er et must, og Silver Power strømforsyningen er ikke noe å skryte av, dette er en av grunnene til å velge noe annet enn den pakken fra Komplett. HW.no har forresten en test av Silver Power SP-SS650 som følger med PC i deler - Intel Core i7 930 pakken som du har tenkt å kjøpe. *Det finnes et unntak i "alle strømforsyninger passer" Antec CP Series strømforsyninger passer kun til Antec Twelve Hundred, Antec P183 og Antec P193 kabinettene.

- Ram: Minnebrikkene er tatt fra Crucial Memory Advisor Tool, Crucial garanterer at minnebrikkene valg fra Memory Advisor Tool er kompatibel med valgt PC eller Hovedkort.

- Prosessor: Når det gjelder CPU, så står det på Hovedkort produsentens hjemmeside hva slags Prosessorer som passer tiul Valgt Hovedkort. For å ta et eksempel i Asus Crosshair IV Formula, under fanen CPU Support List står det blandt annet at den støtter AMD Phenom II X4 965, AMD Phenom II X6 1055T og AMD Phenom II X6 1090T

- Skjermkort: Skjermkortene og Hovedkortene i dag bruker PCIe grensesnittet. Det vil si at så lenge du har kraftig nok strømforsyning, plass i kabinettet og god nok kjøling vil alle Skjermkortene passe, uansett merke og modell.

Garanti? Du tenker da på garanti på PCen i sin helhet?

Dette er en pakke bestående av løse deler, så du har garanti på hver enkel komponent og ikke hele PCen.

(litt usikker på dette punktet, så om noen vet med fakta at Garantien gjelder hele PCen så skrik ut)

ønsker du garanti på hele PCen, vil jeg mer heller anbefale du kjøper en av Komplett sine ferdig bygget PCer.

Lenke til kommentar

huff og huff folk her sier forskjellige ting og det blir jo fryktelig forvirrende :p

spessielt når det blir argumentert imot det forrige innlegget å så videre :) hadde en som sa at hovedkortet i listen din var for dyr osv. skulle også med ettertanke gjerne kjøpt meg en skjerm innenfor budsjett rammen min :s har du noen forslag ? :)

post-160623-1275335954,442_thumb.png

Endret av torbis93
Lenke til kommentar

ovenfor der du at jeg har lagt ved to ekstra vifter som passer i kabinettet siden det var så få installert, vis det er noen installert på det du får fra amentio i det hele og det store :hmm: har ikke sjekket. Vet bare at det er to ferdig installert i det du får fra komplett :p

Edit: fant ut at det er to vifter installert på det fra amentio :)

Endret av torbis93
Lenke til kommentar

ja det vet jeg men det skulle ha litt lærings verdi også så jeg tenkte jeg skulle prøve å sette den sammen selv :)

forresten noen som vet om jeg må/ bør ha termisk pasta på prossesoren fra amentio? (Phenom II X4 965BE) og evt hvor jeg får tak i det ? :)

Lenke til kommentar

Hovedkortet koster muligens litt ekstra, men så er det av kvalitet og kommer med de nyeste funksjoner som SATA 6 og USB 3. Nå vil du antaglivis ikke umiddelbart få behov for dette, men SATA 6 og USB 3 kommer inn med stormskritt. Når jeg anbefaler PC eller PC deler forsøker jeg å se litt lenger inn i fremtiden enn 6-12 måneder. Så selv om du ikke har behov for noe nå, betyr ikke det at du ikke ønsker eller trenger slike funksjoner i nær fremtid. MEN når det er sagt, så kan du også gå for AMD 890GX Hovedkort, om du velger å gå for et AMD oppsett. AMD 890GX er lillebroren til AMD 890FX, dog er den største forskjellen mellom disse to typer Hovedkort i Crossfire egenskapene. AMD 890FX kjører begge Skjermkortene i full 16x16x båndbredde, mens AMD 890GX kjører kortene i 8x8x båndbredde. Utenom dette er det liten forskjell mellom Hovedkortene, forskjellene er i det minste sansynligvis ikke merkbar for deg som bruker.

Her følger det et forslag basert på AMD 890GX:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=804799&su=5C5F0CFD-581E-4A9B-9676-D12893D7A6F7

* Har du ikke Crossfire planer, kan du nøye deg med CM Silent Pro M700 som er ca 200,- billigere.

* Du kan også ta en titt på følgende LED skjermer

* Ønsker du lufkjøler til CPU, kan du vurdere en av disse CPU kjølere

Lenke til kommentar

Ja okei :)

så du mener det oppsettet er bedre en der her (vedlegg) merk! mitt andre oppsett har ikke med CPU kjøler :)

nå er jeg rimelig sikker på det her :p og det blir vell ditt AMD oppsett eller amentio lista mi som blir det endelige kjøpet :D i og med at begge listene virker kraftige og er innenfor mitt budsjett!

takk for skjerm anbefalinger :) dette kommer alltid til nytte!

Fractal oppsett amentio.docx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...